Geplaatst: Zaterdag om 20:483 d Ik dacht vorig jaar ongeveer hetzelfde. En toen kreeg ik toch in een beschaduwde foliekas in de achtertuin best flink wat pepers. Gelukkig hebben we een heel seizoen. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Maandag om 15:531 d De pepers en de rest staan inmiddels in de kas, met wat willy wortelen heb ik deksels gemaakt van xps-schuim zodat er geen onkruiden kunnen wortelen en groeien in de bakken, ook verwacht ik minder verdamping door deze deksels.En een overzicht van de pepers. Maandag om 15:561 d aangepast door eduro
Geplaatst: Maandag om 17:081 d Een aantal van mijn pepers zullen binnenkort toch nog een grotere pot krijgen als laatste tussenstation. Ze staan nu permanent in de vensterbank zonder lampen. Past bij sommigen ook niet meer. Degenen die het grootst zullen worden, zijn nu ook al het hoogst. Morgen zetten we eindelijk het portable kasje op. Zodat ze daar overdag in kunnen. Er moet plaats gemaakt worden voor de tomaten die hun eerste echte blaadjes krijgen.
Geplaatst: Maandag om 17:421 d En, durven er al mensen aan afharden te denken? De weersvoorspellingen zien er goed uit hier in het Nimweegse. Kan het grote sjouw circus weer beginnen.
Geplaatst: Maandag om 18:011 d Kan je nu nog hungarian hot wax zaaien? Mijn laatste plantje heeft het niet gered.... en dat was eigenlijk 1 van mijn mildste peppers... Had veel eerder moeten zaaien maar werk/tijd heeft roet in eten gegooid. You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: Maandag om 18:021 d @Lsjr33 Met 17 à 18 graden durf ik ze overdag wel buiten te zetten. Ik ben een beetje huiverig voor volle zon op den duur. Vorig jaar reageerden een paar peperplanten (ook al waren ze afgehard) daar niet goed op. Rare krullende bladeren, vooral in de top. De stumpy mango heeft het toen zelfs begeven.Overnachten in de schuur doe ik pas vanaf 12 graden buiten, schuur is dan 15. Ik vind het ieder jaar weer spannend.
Geplaatst: Maandag om 20:131 d Hier een foto van pepers die al een dag of 10 buiten staan, ze worden weggegooid na het uitdrogen van de steenwolblokken wat met het koude weer langer duurt als verwacht. Die dappere pepers kunnen echt wel wat hebben zo te zien. Maandag om 20:151 d aangepast door eduro
Geplaatst: Maandag om 22:061 d 1 uur geleden, eduro zei:ze worden weggegooid naWaarom gooi je die weg? gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 😍 @Lsjr33 Die zien er prachtig uit zeg!! 😍 Goed weer vandaag om ze buiten te laten spelen 😊🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.