Geplaatst: 1 februari1 Feb Mijn aanbod: -- eieren, van kippen maar vast ook van de eenden. -- Jute zakken-- hydrolaat, van eigen stook (moestuinforum.nl/topic/35792-etherische-olie-destilleren/Ik gebruik het graag om mijn gezicht te reinigen, en in bad. Maar zie ook hier: stichtingaromatherapie.nl/aromatherapie/hydrolaten/ Ik heb de volgende geuren: rozemarijn, sinaasappelschil, mandarijnschil, citroengras, eucalyptus, en dan vergeet ik er vast nog wel 1.-- wormentoren: tuinartikelen.nu/wormentoren-met-3-bakken.html Voor 40 euro, of een vergelijkbare ruil natuurlijk. Gereserveerd!-- ik ga nog wat verzamelen op gebied van zaailingen die hier overal spontaan opkomen.-- 1 rode hazelaar (wortelstek van onze eigen struik, soort onbekend), 1 groene hazelaar (zaailing). Wat we wel kunnen gebruiken: -- honing-- zaagsel of houtkrullen of snippers of iets van die strekking voor in het kippenhok.-- hooi, stro, hennepstrooisel, als eten voor onze grazers en als bedekking voor in hokken. -- Zelfgebakken brood, om in te vriezen. Of een heerlijk broodje van jouw lokale bakker natuurlijk. -- Granola, cruesli, muesli, dat soort ontbijtzaken-- gewone witte kristalsuiker-- gewone witte azijn facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 1 februari1 Feb Ik neem iig weer een broodje voor je mee, en wat spul voor je voorraadkast.Als je hebt, wil ik wel graag wat eieren van je.
Geplaatst: 1 februari1 Feb Wij nemen ook spullen voor de voorraadkast mee. Heb sowieso nog suiker staan, en verder wat ik tegenkom.Ik zie dat je je wormentoren nog steeds niet kwijt bent. Best een prijzig ding om aan te schaffen, dat houdt me tegen, maar ik kijk al wel eventjes en zelf maken is er nog niet van gekomen. Wat wil je er eventueel voor hebben? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 1 februari1 Feb Auteur Ja het is wel handig om iets van een prijs te noemen he. Dan zeg ik: 40 euro, of een vergelijkbare ruil natuurlijk. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 1 februari1 Feb 2 hours ago, Jorieke123 said:wormentorenJammer dat ik niet in de buurt woon.😐Zou 'm anders direct overnemen.Verzenden is wss geen optie.....?
Geplaatst: 2 februari2 Feb Auteur Sorry Bernaar, maar ik zet het ding apart voor Tanja. Opsturen zou op zich geen probleem zijn, maar dit is wel makkelijker zo. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 9 februari9 Feb Auteur Helemaal goed! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 10 februari10 Feb Mocht je nog een stek vinden van de rode hazelaar? Dan hou ik mij aanbevolen! https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 10 februari10 Feb Auteur Zodra alles hier wat uit gaat lopen kom ik er vast nog wel eentje tegen! Nu zijn ze nog onopvallend. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 11 februari11 Feb Auteur Ik heb nog mini ananasplantjes. Ik ga dit jaar zelf eens kijken hoe die het gaan doen in de kas. Maar verder zijn het kamerplanten. Ze komen van mijn eigen plant, en staan ondertussen 'op eigen benen' in eigen potjes. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 26 februari26 Feb Auteur Ik kroop vanmorgen al wat rond door de tuin en vond de volgende plantjes die ik heb opgepot:2x dropplant, zaailingen van vorig jaar dus al best een kluitje. 2 kluitjes per pot.2x mentha piperita2x citroenmelisse1x wilde marjolein2x zwartmoeskervel facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 26 februari26 Feb Zou ik een van de dropplanten mogen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Donderdag om 14:375 d Hi, zou ik een dropplantje mogen? Ruikt zo lekker😍 https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: Vrijdag om 08:475 d Ik ben ook nog even op onderzoek geweest wat die zwartmoeskervel nou is, die lijkt me ook interresant om te proberen als ik zo hebberig mag zijn.
Geplaatst: Vrijdag om 20:324 d Auteur Het komt hier ondertussen meer dan genoeg op Wortel, dus dat is echt geen probleem. Ik kan zo nog meer oppotten. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: Vrijdag om 22:184 d Doe ik ook nog maar graag mee met de zwartmoes, als je dus genoeg hebt. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.