Geplaatst: Donderdag om 19:215 d De koolmeesjes beginnen al een nest te zoeken.Ik moet morgen maar gauw wat nestkastjes kopen, want die zijn wel aan vervanging toe.
Geplaatst: Donderdag om 19:235 d Zojuist, Rookie zei:al een nestHier zijn de duiven al bezig bij ons aan de overkant. Wij zagen ze slepen met takjes in de bomen.
Geplaatst: Donderdag om 19:255 d Hier zijn vogels al mos aan het verzamelen tussen het gras voor in de nestjes.
Geplaatst: Vrijdag om 07:245 d “Ons” duiven koppel 🕊️heeft al 2 mislukte nest pogingen gedaan de afgelopen tijd en zijn nu bezig met poging nr 3 van dit jaar…😊In de laurus heg op onze patio dus ik zie ze de hele tijd in en uit vliegen…. Ze zijn zo tam dat ze ook doende zijn als ik op onze kleine patio bezig ben….(met steeds een paar tegels schrobben nu 💪😊) 🌱👩🍳🌱🐓🌱☃️🌱 Vrijdag om 09:225 d aangepast door Vrouwholle
Geplaatst: Vrijdag om 15:474 d Idem hier, vooral hommels.Voor de sneeuwklokjes is het hier al te warm, zowat uitgebloeid en beginnen zaaddozen te vormen.
Geplaatst: Vrijdag om 16:034 d Sneeuwklokjes doen het ook niet zo goed bij mij, @redzebra ,net zoals narcissen.Ik heb me daar bij neergelegd,en plant enkel nog bolletjes die het wél goed doen hier,zoals daslook,krokussen,winterakoniet,blauwe druifjes en botanische tulpen.Ik probeer m'n tuin niet meer aan te passen naar wat IK wil,want dan houdt het nooit op....Al verscheidene jaren probeer ik me aan te passen naar wat m'n tuin wil.....😉
Geplaatst: Vrijdag om 16:134 d @Bernaar ze doen het telkens wel goed hier, 2 weken geleden opengegaan, maar zijn nu zo snel uitgebloeid omdat gewoon de temperatuur zo uitzonderlijk hoog is/blijft voor de tijd van het jaar, Nu aanpassen naar wat je omgeving en tuin wil is altijd een goed idee
Geplaatst: Vrijdag om 17:574 d Hier ook open krokussen, bij voldoende warmtemaar vooral heel veel roodborstjes als ik naar mijn werk fiets om half zes in het donker. Het knettert en twiereliert dat het een lieve lust is.Over een paar weken gaat het hele ochtendkoor van start. Ik verheug me nu al Vrijdag om 17:584 d aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Vrijdag om 18:014 d 1 minuut geleden, woldistel zei:veel roodborstjesJa hier in mijn tuin ook heel veel roodborstjes die mooi fluiten en 1 merel die zo vreselijk zijn best doet. En de tuin achter ook vol krokussen. Al 3 mooie dagen, het lijkt wel zomer. Het zou vandaag gaan regenen, dat was pas aan het eind van de middag, dus nog lekker bezig geweest.
Geplaatst: Zaterdag om 10:154 d Heerlijk toch, dat voorjaar?Het ziet er naar uit, dat alles de vorstperiodes goed heeft doorstaan.Daar word ik blij van!
Geplaatst: Zaterdag om 10:224 d @Rookie ik dacht dat je rabarber-bericht wel een mooie zou zijn voor dit lente-topic! Dus bij deze heb ik ze samengevoegd. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: Zaterdag om 11:454 d Die van jou is er al vroeg bij @Rookie !👍Die van mij komt nog niet eens 'piepen'.
Geplaatst: Zaterdag om 12:223 d 1 uur geleden, Jorieke123 zei:@Rookie ik dacht dat je rabarber-bericht wel een mooie zou zijn voor dit lente-topic! Dus bij deze heb ik ze samengevoegd.Goed idee @Jorieke123 !Ik had dit topic nog niet zo echt meegekregen, ik loop nog een beetje achter....
Geplaatst: Zaterdag om 12:333 d Hier komen sommige rabarbers ook al een beetje op! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Zaterdag om 13:473 d Direct even naar buiten gekeken en ik zie hier zelfs al een stukje groen bij de rabarberneuzen.
Geplaatst: Zaterdag om 15:143 d 'zucht' Misschien stilaan tijd om een andere te zetten,deze is zowat 20 jaar oud,nog gekregen van de vader van m'n beste vriend toen die besloot om alles in gazon te leggen.
Geplaatst: Zaterdag om 23:113 d Een compilatie van de eerste sporen van de lente in mijn tuin.BraamZwarte besJostaJostaPerzikPruimKersBlauwe besKruisbesPeerRode besHortensiaLeuk al dat vroege spul maar of je daar wat het fruit betreft nu zo blij over moet zijn ? -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: Zaterdag om 23:163 d Laat ik vooral mijn grote trots de camelia niet vergeten . -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: Zondag om 06:183 d 15 uren geleden, Arja zei:Ook hier rode rabarberdingesen.Rabarberdingesen😆😆😆
Geplaatst: Zondag om 10:563 d De rode aalbes die ik voor Sinterklaas heb gekregen begint uit te lopen!
Geplaatst: Zondag om 11:542 d Auteur Blauw blauw ik hou van jou en ook van Mei.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Zondag om 17:422 d Wat vroeg @appelvrouw, nu al blauwe druifjes 😍. Ik ben al blij met knoppen in de gemeentekwee en een uitlopend bosje vergeten knoflook Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Zondag om 17:522 d Vandaag hoorde rond om mij heen alle buren in de tuin werken. Als dat geen lente is.Ik moest nog onkruid verwijderen. Maar de krokussen bloeien.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.