Geplaatst: Dinsdag om 11:331 d Balen hoor. Ze hadden nog groter kunnen worden als de ratten jouw plan niet in de war hadden geschopt😒
Geplaatst: Dinsdag om 12:001 d Wat ontzettend zuur @Jorieke123 !Bij welke (nacht)temperatuur moeten ze er eigenlijk uit? Het begint hier ‘s nachts flink kouder te worden en ik heb geen idee wat ze aan kunnen.
Geplaatst: Dinsdag om 12:031 d Vuistregel is grondtemperatuur niet onder de 10 graden.Tweede optie, gemiddelde tussen dag- en nachttemperatuur niet onder de 10 graden.
Geplaatst: Dinsdag om 12:071 d Dank je @acpronk . Ze staan hier tegen het huis aan, dan houd ik optie 2 aan. En kunnen ze voorlopig nog wel eventjes. De komende twee weken komt het gemiddelde hier niet onder de 10.
Geplaatst: Dinsdag om 12:431 d Jakkes, rotbeesten. Gelukkig had je wel wat meer staan, maar het blijft ellendig. Je wilt het graag zelf opeten.
Geplaatst: Dinsdag om 14:051 d Ik ga het ook in de gaten houden. Zowel de temperaturen als de ratten. En ik ga eens kijken of we een ratten topic hebben.
Geplaatst: 21 uren geleden21 u Een aantal maanden geleden had ik moestuin-schoonzusje een aantal van mijn Bellevue stekken gegeven. Ze was zelf vergeten te stekken en ik had er toch meer dan genoeg voor mijn pot en kuip. Ze doen het daar (bovengronds in ieder geval) meer dan prima. Laatst stuurde ze me bijgaande foto’s. Ze gaan bloeien! Wat opmerkelijk is, want dat zou de Bellevue volgens het boekje niet doen. Ze vertelde dat er nog meer bloemknoppen in zitten. Prachtige bloem vind ik.
Geplaatst: 18 uren geleden18 u 3 uren geleden, Dahli zei:Prachtige bloem vind ik.Ja, vinnik ook. Zoete aardappel is een Ipomea en die kennen we in bloemvorm als dagschone. Die mooie blauwe en ook onze haag- en akkerwinde zijn familie. Die vinden we dan weer minder leuk.Maar het begint als prachtig opgevouwen parapluutje en dan ontsluit het zich in een kelk met een gekleurde binnenring. En wat wij mooi vinden zal voor bestuivende insecten misschien helemaal leuk zijn.
Geplaatst: 16 uren geleden16 u Oh dat is jammer @Jorieke123 , nu ja toch nog wat kilo's, ik moet hier nog bekijken of er echt iets gaat aanhangen, ratten lijken hier ook steeds vaker aanwezig in de buurt maar vooralsnog nog niet veel schade in de moestuin. Ik denk dat ik geluk heb met een goede jager die het een beetje onder controle houdt te zien aan wat soms s'morgens voor de achterdeur ligt...
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Dus de zoete aardappel kan prima op opbrengst geven als het beschut buiten geplant is,mits je al eind januari plantjes opkweekt ? Dan is mooi te weten
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 13 minuten geleden, Bjorn ben zei:eind januari pDat is veel te vroeg. Maart is vrorg genoeg. Anders zit je met heel veel stekjes.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.