Geplaatst: Maandag om 19:204 d Op 23-8-2026 om 16:15, Dahli zei:het wel goed doen in ondiepe bakken.Jazeker! Ik ben benieuwd volgend jaar. Want ik ga ze nog eens extra verwennen in een grote speciebak (de plantenzakken gaan weg daar), omdat ze toch van kruipen houden en de rekken houd ik dan voor degene die willen klimmen. 1 Keukenbak ga ik gebruiken voor de tomaten o.a. Want waar de tomaten nu staan, daar is de hoogte te kort (schutting 1.80 en waren bijna geknakt), ook staan er tomaten in een soort open kasje en die zitten tot het plafond.
Geplaatst: Gisteren om 15:171 d En wat ik bij de 3 vruchtpompoenen dacht had ik ook met de Ronde van Nice. Die had ook 3 vruchten die aan het groeien waren. Waren dus, want 1 won het. En ik heb de andere 2 er ook weer afgehaald. De winnende had ik wel gisteren moeten oogsten, want de regen heeft hem niet veel goeds gedaan. Ik ga nog maar wat van die schaaltjes bestellen. De laatste onder de pompoenen gelegd.Maar ik ben met deze courgette best tevreden. De 2 planten hebben al meer courgettes opgeleverd dan mijn 10 courgetteplanten van vorig jaar.
Geplaatst: Gisteren om 15:591 d Auteur Waar koop je die schaaltjes, @Petrasmoestuin ? Ze lijken me wel handig. Ik gebruik nu meestal een steen.
Geplaatst: 22 uren geleden22 u 3 uren geleden, Tanja65 zei:schaaltjesIk geef je een link. Net nog een serie besteld, zijn nergens te koop, ik heb mij een ongeluk gezocht. Maar deze zijn echt heel fijn.https://www.moderne-hausfrau.de/p/genialo-gemuese-reifer-10-stueck-6755607/
Geplaatst: 9 uren geleden9 u 34 minuten geleden, Rookie zei:AmazonDaar heb ik gezocht gisteren. Kon ze niet vinden. Hoe heten ze daar?
Geplaatst: 8 uren geleden8 u 13 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Ik geef je een link. Net nog een serie besteld, zijn nergens te koop, ik heb mij een ongeluk gezocht. Maar deze zijn echt heel fijn.https://www.moderne-hausfrau.de/p/genialo-gemuese-reifer-10-stueck-6755607/Aangezien we op een Nederlands forum zitten is het handiger om te verwijzen naar de Nederlandse website: https://www.huis-en-comfort.nl/p/genialo-groente-steun-10-stuks-6755607/ Webshop zoals Amazon en Bol enzo verkopen dit inderdaad ook. Let wel op dat dit dropship materiaal is.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u 23 minuten geleden, loes zei:Webshop zoals Amazon en BolEindelijk gevonden voor @Tanja65 via google lens (moest even weer uitzoeken hoe dat ging, ga ik voortaan eerder doen). Bij Amazon dus veel duurder.https://www.amazon.nl/Pompoen-Ondersteuning-Watermeloen-Aardbei-Boerderij/dp/B0D9J13C89
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ik ga hier ook geen plastic voor kopen. Sorry, maar ik vind het echt een onzinnig product.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Een baksteen had ik nooit onder de courgettes en pompoenen gekregen in de bak waar allerlei bladeren en stammen ook nog eens lagen. Soms moet ik er zelfs een paar dagen mee wachten.Tweede voordeel is dat er gaten in zitten en dat als er toch nog regen opvalt, dit naar de grond kan zakken.Maar ja, iedereen denkt er anders over. Ik vind ze super handig! Ook omdat ze wat uitlopen en je de vruchten er voorzichtig mee op kan tillen. Een baksteen was veel te hoog geweest, dan breek ik de stammen.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ik leg zelf nooit iets onder mijn courgettes. Hoogstens schuif ik er een nabij blad even onder. Dat is meer vanwege opspattende grond dan iets anders. Ze zijn ook binnen een week (te) groot genoeg om te plukken.Courgettes en pompoenen worden alleen een beetje bleek waar ze op de grond liggen, ze kunnen er verder prima tegen. Het is puur cosmetisch.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur Voor courgettes ben ik het helemaal met je eens. Met pompoenen ben ik voorzichtiger. Misschien niet nodig dus.
Geplaatst: 55 minuten geleden55 min Hier ook alleen steen onder pompoenen die in de aarde liggen. Courgette niet, die oogst je binnen een paar dagen. Deze mandjes lijken me onpraktisch; door het gewicht van de pompoen lijken de 3 pootjes in de aarde te zakken waardoor er alsnog continu contact met de grond is. Tenminste dat is wat ik op de foto’s van de verkopers terugzie.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.