Geplaatst: 2 uren geleden2 u 13 uren geleden, Gitta zei:Met dat flexibele binddraad. Dus niet binddraad van ijzer met plastic eromheen.Buisband of bindbuis bedoel je denk ik. Daar knoop ik ze ook altijd mee vast. Ik laat mijn niet rankende courgettes altijd de lucht in gaan. De steel waar ze aan groeien zet ik een paal naast en elke paar dagen kan er een bandje bij. Zo nemen ze minder plek in en de courgettes liggen niet op de grond. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 5 minuten geleden, hazeltje zei:Buisband of bindbuis bedoel je denk ik.Klopt, dat bedoel ik. Bedankt, ik kon er even niet opkomen. Ik zie jullie onderschrift helaas niet. Maar sommige van jullie die van mij wel. Ik heb het wel op groen staanom die van anderen te kunnen zien. 🤔
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Op 19-4-2026 om 21:34, jootje zei:Hahaha,1,64.Dus valt wel meeDat scheelt niet veel. Ik ben 5 cm gekrompen van 1.78 naar 1.73.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 14 uren geleden, Gitta zei:Nooit problemen gehad met brekende takkenAls jij de MM courgettes altijd gebruik of in ieder geval de naamgenoten, die zijn niet zo groot. Die had ik ook altijd en ging goed. Nu met voorzaaien van grotere rassen zie ik dat ik super grote courgettes krijg en ik snap best het verhaal dat takken of rekken het niet kunnen houden.Sommige courgettes moest ik in no-time verpotten naar een P 15 en zelfs groter. Had jij dat ook @Gitta ? Ik moet bij enkele zelfs een stok bijzetten en een binddraadje. Grotere potten heb ik momenteel niet.Ik moet echt noodmaatregelingen treffen. Ze passen niet in mijn kast onder de lampen, er staat een hele reeks in het kozijn met weinig licht die overdag naar buiten gaan.Maar het vervolg komt nog van mij. Je zult het zien, ook ik vind het best spannend. Voorlopig zijn de bakken bezet met sugarsnaps en moet ik ze weer met stokken gaan richten.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur 43 minuten geleden, hazeltje zei: Ik laat mijn niet rankende courgettes altijd de lucht in gaan. De steel waar ze aan groeien zet ik een paal naast en elke paar dagen kan er een bandje bij. Zo nemen ze minder plek in en de courgettes liggen niet op de grond.Dat doe ik ook, maar dan met tie-wraps. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.