Charly Geplaatst: 18 augustus 2020 Geplaatst: 18 augustus 2020 Hahahah. Dank voor het omhoogschoppen van dit topic! Ik gril ze dus gewoon via de onderkant ipv de bovenkant. Dit is ook een mooi recept zeg!Helaas is oven stuk gegaan van de week. (Liep al n tijdje op laatste benen. En heeft nu de geest gegeven)Lijkt me wel een puist werk voor twee porties. Dat dan ook wel weer. Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 19 augustus 2020 Geplaatst: 19 augustus 2020 Ja dat ga ik volgende week anders doen! De schaal is groot genoeg om 3 x zoveel tomaten te bevatten dus dat komt goed. O, jammer, je oven. de mijne loopt ook al op die benen, ik hou mijn hart iedere keer vast als er brood instaat. Gelukkig heb ik beneden nog zon grote gasoven... Heb je al rondgekeken voor een nieuwe? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 19 augustus 2020 Geplaatst: 19 augustus 2020 Ja ben druk aan het rondkijken. Het moet weer een vrijstaande combimagnetron worden. De opties die ik zie hebben óf maar tot 200 graden oven, óf maar 900 watt magnetron, óf zijn takkig duur. Maar ik zoek vrolijk verder en zal dan dus heus ook wel vinden. Straks eerste potjes herfstframbozenjam inmaken. Lekker puur. Mmmm. En huis ruikt dan ook de hele avond zalig! Quote wees bevriend met kleine dingen
Patrijs Geplaatst: 19 augustus 2020 Geplaatst: 19 augustus 2020 Wat toevallig, ik heb dit net op.... Hier p de foto nog in de maak maar ik vond het zo mooi dat ik een foto heb getrokken. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 19 augustus 2020 Geplaatst: 19 augustus 2020 3 uren geleden, Charly zei: óf zijn takkig duur. Ja hè. Ik ben benieuwd wat je vind, hou me maar op de hoogte. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Vastone Geplaatst: 22 augustus 2020 Geplaatst: 22 augustus 2020 Zag dit recept vorige week voorbij komen, en een hoop tomaten.. dus vandaag gemaakt. Het ruikt heerlijk en de smaak is ook goed, maar is voor een tomatensaus wel erg dun. Ik denk dat ik het straks toch nog even in de pan mik om wat in te dikken (En dan ook een beetje suiker erbij want voor de kinderen wel erg pittig geworden door de pepertjes). 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 augustus 2020 Geplaatst: 22 augustus 2020 Ik snap dat dunne. Moet CdB en andere vleestomaten is dat wat minder. ik mik er ook veel cherries ed bij en ik laat het dan ook een tijdje langer in de oven staan. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
redzebra Geplaatst: 22 augustus 2020 Geplaatst: 22 augustus 2020 ik ga morgen ook een poging wagen, de geur van de oven lijkt me sowieso al een bonus, kan niet slecht zijn combinatie met kruiden Quote
Vastone Geplaatst: 22 augustus 2020 Geplaatst: 22 augustus 2020 (aangepast) Ik denk inderdaad dat langer in de oven de oplossing is voor de dunne saus, maar had de oven voor het avondeten nodig. normaal verdampt er natuurlijk ook meer vocht als je de tomaten in de pan op het vuur hebt. 22 augustus 2020 aangepast door Vastone Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 augustus 2020 Geplaatst: 23 augustus 2020 Ik zou ze even wat uit laten lekken in een theedoek o.i.d. en het sap ergens anders voor gebruiken? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 23 augustus 2020 Geplaatst: 23 augustus 2020 Deze saus vries ik in in 2 persoon porties zonder fijn te maken. Ik heb dus nog stukjes tomaat in de saus dan. De kruiden haal ik er wel uit. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 23 augustus 2020 Geplaatst: 23 augustus 2020 Wat knap dat jullie hier van overhouden om te bewaren. Dat is hier nog nooit gelukt. 👍 1 Quote De moestuin van Patrijs
redzebra Geplaatst: 23 augustus 2020 Geplaatst: 23 augustus 2020 De geur is inderdaad fantastisch, begon al met het fruiten van de knoflook en pepers, wel dubbel zo lang in de oven gehouden als het oorspronkelijke recept want het leek me toch ook iets te lopend zijn anders. 3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 juli 2021 Geplaatst: 27 juli 2021 Up! 7 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 29 juli 2021 Geplaatst: 29 juli 2021 Ohhh je weet niet half hoe hard ik aan het duimen ben voor mijn tomaten! Er hangen prachtige trossen, maar het weer is niet optimaal. Ik ben vorig jaar in mijn eerste moestuinzomer zo verwend met eindeloze millefleur oogst. Quote
Karietje Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 aangezien ik nu al redelijk wat tomaten heb zal ik dit recept ook zeker eens proberen, maar heb wel geen weckpotten. Ik lees dat 'gewone schroefpotten' ook gaan als je dan een klik hoort? Hoe lang kan je dan bewaren? Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
jootje Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 Ik bewaar het in gewone schroefpotten. Maar bewaar deze wel in de koelkast nadat het in mijn ( te warme) kelderkast mis ging. Dat gaat dus prima. Maar een gedeelte gaan gewoon de vriezer in. Dan weet ik zeker dat het goed blijft. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 Ik maak het al vele jaren in 'schroefpotten', of flessen, en bewaar ze in de kelder. Ik eet ze nog van vorig jaar en soms ook van langer nog. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
tuinLB Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 10 uren geleden, Karietje zei: aangezien ik nu al redelijk wat tomaten heb zal ik dit recept ook zeker eens proberen, maar heb wel geen weckpotten. Ik lees dat 'gewone schroefpotten' ook gaan als je dan een klik hoort? Hoe lang kan je dan bewaren? Wij doen zo goed als alle "inmaak" in schroefpotten dus zo ook de tomatensaus en aanverwanten variaties daarop. Het is een zeldzaamheid als er een pot niet goed is bij openen, meestal blijkt dan dat er toch is niet helemaal goed is gegaan met het sluiten. Langste wat ik de potten met tomatensaus heb laten staan was 2,5 jaar en dat was zonder problemen. 2 Quote
Karietje Geplaatst: 27 juli 2022 Geplaatst: 27 juli 2022 iemand dat mij nu snel kan antwoorden of ik de schroefdeksels dan best nog 20 min in de oven zet? of ze gewoon zo laten staan op het aanrecht? op zijn kop of niet? voor houdbaarheid.. mijn tomatensaus is bijna klaar Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Karietje Geplaatst: 27 juli 2022 Geplaatst: 27 juli 2022 Tadaaa … gelukt.. nu hopen dat ze lekker is want ja.. 3 weken after Corona & ik proef nog steeds weinig 😬😅 3 Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Goudsbloempje2 Geplaatst: 27 juli 2022 Geplaatst: 27 juli 2022 1 hour ago, Karietje said: iemand dat mij nu snel kan antwoorden of ik de schroefdeksels dan best nog 20 min in de oven zet? Doe ik niet. Gaat bij mij wel bijna altijd goed. 1 hour ago, Karietje said: op zijn kop of niet? Dat doe ik dan weer wel. Bijna direct na vullen. Een minuut of 10, dan rechtop zetten. Maar weet niet of het ook echt nodig is. Meestal kan je aan de dop zien of hij vacuüm staat. Bij drie van de vier potten zie ik een kleinere ronde cirkel in het midden van dr dop. Die moet je straks niet meer in kunnen drukken (omdat hij dan als het goed is al ingedrukt is door de vacuüm). Als dat bij een pot nog wel kan zou ik die in de koelkast zetten en lekker opeten. 1 Quote
Karietje Geplaatst: 27 juli 2022 Geplaatst: 27 juli 2022 @Goudsbloempje2 ze hebben ondertussen allemaal geklopt & zijn niet meer indrukbaar! 1 Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Liekie Geplaatst: 27 juli 2022 Geplaatst: 27 juli 2022 Hier zijn de tomaten ook weer verwerkt! Met knoflook, ui, tijm, salie, oregano, pepertje, ietsjes zout. Superlekker!! 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 28 juli 2022 Geplaatst: 28 juli 2022 18 hours ago, Karietje said: Tadaaa … gelukt.. nu hopen dat ze lekker is want ja.. 3 weken after Corona & ik proef nog steeds weinig 😬😅 Nee hoor... doe ik nooit... schroefdeksels in de oven... Wel koken maar verder niet... Gaat goed ( tot nu toe) 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.