Geplaatst: Maandag om 17:151 d 2 uren geleden, henkg zei:De wedstrijdkomkommer was niet Marketmore, maar Sonja. Beide buitenkomkommers (geen kas komkommers)Bedankt voor de correctie! Sonja inderdaad en zeer meeldauwgevoelig.Ik zie alleen niet waarom buitenkomkommers het niet ook in een kas goed doen.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Op 27-7-2026 om 19:15, Mai Pensato zei:Ik zie alleen niet waarom buitenkomkommers het niet ook in een kas goed doen.Buitenkomkommers (betere term: vollegrondskomkommers) zijn voor buiten, maar kunnen ook in de kas. Kaskomkommers zouden alleen goed groeien in een kas.Ik schrijf: "zouden". Dat ga ik komend seizoen zien, door ook een paar kaskomkommers buiten te telen. Wel op een zeer beschut en toch zonnig plekje.Over die Marketmore: Daar ben ik tevreden over, maar er zijn wellicht andere rassen.Ze haalt zeker niet de lengte van een kaskomkommer, maar de stekeligheid valt mee. En de smaak is prima.Meten (vergelijken) is weten, daarom heb ik tijdens boodschappen doen ook een kaskomkommer (AH) aangeschaft:^ Onder: Kaskomkommer (AH). Boven: 2x Marketmore (eigen teelt buiten, in speciekuip):
Geplaatst: 56 minuten geleden56 min Mijn slangenkomkommers gisteren eraf gehaald. Het lijken wel augurken. Ik heb eerst een stukje geproefd, maar de smaak is goed. Ze zijn heel sappig. Heb ik Tzatziki van gemaakt, vergeet ik het bij het eten op te dienen. Maar voorlopig groeit er nog geen 3e. Maar lang zijn ze in ieder geval niet.Niet opgemeten, maar ik denk dat hij rond de 12 - 13 cm was, de grootste.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.