Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Plastic en Voedselveiligheid

Featured Replies

Geplaatst:

De kruiden zijn binnen van Gewuerzland, de kwaliteit van de kruiden zijn denk ik goed. Zie certificaat en klanten goedkeuring e.d. maar nu komen ze binnen in dit soort plastic potjes. Daar ben ik helemaal niet blij mee.
Ik heb ze dus geschreven of dit betrouwbaar plastic is. Ze noemen dit insider Glas Style, omdat het op glas zou lijken.

Ik ben benieuwd. Ik ga hier niet meer bestellen, totdat ik weet of het goed plastic is.

image.png

Geplaatst:

Wat is er mis met die potjes @Petrasmoestuin ?

Jij kweekt je groenten in grote plastic bakken van allerlei herkomst. Waarom zouden deze kunststof potjes (in duitsland, het meest gereguleerde land van europa) een probleem zijn?

Geplaatst:

@Petrasmoestuin Ik begrijp niet zo goed waarom je zo teleurgesteld bent. Als je bij Gewurzland je kruiden bestelt, moet je aangeven hoe je ze verpakt wilt hebben. Je hebt hier dus zelf voor gekozen. 1 klik verder en ze geven een uitvoerige omschrijving van deze potjes. Ook dat ze voedselveilig zijn.

Gewürzland
No image preview

Insider Glas Style 200 ml mit Alu Schraubdeckel 70 mm Kun...

Insider Glas Style 200 ml mit Alu Schraubdeckel 70 mm ist ein Kunststoffbehälter in Glasoptik für Gewürze, Lebensmittel oder Kosmetik. Leicht, stabil und vielseitig einsetzbar. Jetzt Glas Style Behält

Je hebt hier dan toch zelf voor gekozen? Er staat gewoon duidelijk bij dat ze van kunststof zijn.

Geplaatst:
  • Auteur

@woldistel en @Dahli

Het ene plastic is het andere niet. Het gaat om de weekmakers. Ik vind de potjes niet echt stevig, vandaar dat ik de vraag stelde.

En ja helaas is haast alles plastic, wij kunnen er niet om heen.

Plastic plantenpotjes, speciebakken e.d. die kan ik niet in andere materiaal kopen, maar die zijn ook vrij stevig. De slappe plastic potjes die je bij tuincentra krijgt, die gooi ik nu gelijk weg.

En ik heb voor deze potjes gekozen, omdat er dan niet meer dan 100 gram in zit (vaak 50 of 80 en vanillesuiker b.v. 10 gr)

Ik heb geen behoefte aan 500 gram of vaak zelfst. 1 of 3 kg wat je dan af kunt nemen. dat is veel te veel voor mij en dat kan ik ook niet in mijn potjes kwijt. Deze shop is ook een test geweest of het mij bevalt. En misschien dat ik de volgende keer van sommige kruiden wel 500 gram of 1 kg afneem.
Ik heb b.v. Patatas Bravas kruiden, ik eet niet elke dag gebakken aardappelen. En ik heb Doenner Kebab kruiden om te proberen en om dan 500 gram af te nemen, lijkt mij wat veel.
En ze kunnen in het begin misschien voedselveilig zijn, maar zijn ze dat ook als ik ze een paar keer afgewassen heb?

Misschien zijn ze oke, dat hoor ik later dan van het bedrijf.
Wij hebben al heel veel plastic in het lijf en ik probeer nu zo veel mogelijk producten te kopen die geen plastic loslaten.

Ik ben nu b.v. ook mayo en ketchup en yoghurt 10 liter emmers aan het sparen die bedrijven gebruiken, omdat die emmers bedoeld zijn voor voedsel. Dan koop ik geen goedkope plastic emmers.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:
39 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

Ik ben nu b.v. ook mayo en ketchup en yoghurt emmers aan het sparen die bedrijven gebruiken, omdat die emmers bedoeld zijn voor voedsel. Dan koop ik geen goedkope plastic emmers.

En dat zijn nou juist de emmers, die bedoeld zijn voor een eenmalig gebruik, tot een stukje voorbij de houdbaarheidsdatum. En dan weg, want daarna vallen ze uit elkaar. Niet bedoeld voor recycling.

Geplaatst:
  • Auteur

10 Liter heb ik erbij gezet, dat zijn geen gewone emmers. @woldistel

Geplaatst:
1 uur terug, Petrasmoestuin zei:

10 Liter heb ik erbij gezet, dat zijn geen gewone emmers

Het aantal liters maakt niet uit, Petra. Ik heb veel dergelijke emmers uit de horeca gebruikt en na een paar jaar verbrokkelen ze, Petra. Maar ongetwijfeld weet jij het beter, Petra.

Ok @Jorieke123 nu ben ik klaar met mijn zegje.

Geplaatst:

Ik vind het juist hele mooie potjes, precies wat ik zoek.

Geplaatst:

Dan koop je toch wat potjes bij Dille en Kamille of Flessenland. Klaar is kees.

Ik snap niet zo goed wat de verkoper je nu nog extra moet vertellen dan wat er al op de website staat. Het wordt ook een beetje klagen om het klagen zo.

Geplaatst:

Enige wat ik dat bedrijf wel zou aanraden om naast de plastic optie ook echt glas aan te bieden. Want ik zou persoonlijk dan voor glas kiezen dan aan te leveren in plastic. Maar aan de andere kant je kan ook gewoon zelf glas bestellen, en dan voor de navul verpakkingen kiezen.

Maar snap wel als je bij chili poeder kijkt, en kiest voor glass style, dat het daar niet duidelijk staat dat het plastic is.

https://gewuerzland.com/321-820-chili-con-carne-gewurz.html#/2-variante-ab_3_insider_glas_style_200_ml

Geplaatst:

@rorror Het scheelt 1 klik. En het is blijkbaar nogal wezenlijk voor Petra, dan lijkt het me logisch dat je even verder leest.

Maar goed, ik ben het volkomen eens met @Lsjr33 . Als het zo’n halszaak is, bestel gewoon in zakjes + ergens los glazen potjes. Dan loop je ook niet tegen deze teleurstelling aan.

Dit is ook een handige site voor glazen potjes. In talloze formaten. @Petrasmoestuin : Als je op het Duitse vlaggetje klikt zie je in het Duits de verzendmogelijkheden.

Glazen-en-Potten.nl
No image preview

van 100ml tot 199ml

Glasflaschen und Kunststoffpackmittel für Industrie, Labor, Praxis, Haushalt und Hobby Top Qualität ✚ Günstige Preise ✚ Kauf auf Rechnung ⇒ jetzt ansehen
Geplaatst:
  • Auteur
1 uur geleden, Rookie zei:

precies wat ik zoek.

Jij had toch al mooie grote potjes?

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb potjes, die heb ik niet extra nodig.

Maar dank je @Dahli

Deze en boven in de kast nog een beetje meer.

20260612_200118.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

@Petrasmoestuin Het ging er toch om dat je de plastic potjes met je nieuw aangeschafte kruiden niet vertrouwt? De tip was: doe die nieuwe kruiden dan over in glas. En koop in het vervolg je kruiden in (navul)zakjes zodat je ze kunt overhevelen in glazen (nog te kopen) potjes.

Nu zeg je: ik heb potjes. Waarom doe je het daar niet in dan? Dan is het toch opgelost. En als die nog vol zijn, doe het er in als ze leeg zijn. Er staan trouwens behoorlijk wat plastic potjes tussen in je la.

Ik snap er werkelijk niets meer van. Maar dat zal vast aan mij liggen.

Geplaatst:
  • Auteur

Er staat maar 1 of maximaal 2 lege potjes in. En ik ga geen dure potjes kopen. Ik heb zeker 60 potjes staan. En in de kelder heb ik nog lege potjes staan mocht ik ze nodig hebben.
Ik schreef helemaal niet dat ik potjes nodig had. Ik zou liever mijn kruiden via zakjes binnen krijgen. Maar prima deze potjes, het is niet anders.
Als je de potjes apart koopt zijn ze 5 euro of per 3 iets goedkoper. Als je kruiden bestelt, dan krijg je ze er bij.

Geplaatst:

Maar wat is dan precies het probleem?
Want of je de kruiden nu in een zakje of dit potje binnen krijgt, het is beide plastic.
Volgens de site zijn deze potjes voedselveilig en herbruikbaar dus dat lijkt mij zelfs beter dan een plastic zakje wat geschikt is voor eenmalig gebruik.
Als het potje niet bevalt gooi je de inhoud over in een potje naar wens net zoals je dat bij een zakje zou doen.

aangepast door loes

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb voorheen kruiden besteld die ik in papieren zakjes binnenkreeg. @loes En er is niet zozeer een probleem, het wordt hier een beetje erger gemaakt. Maar ik vond het plastic tegenvallen en dacht dat het dikker zou zijn.

Geplaatst:

Papieren zakjes is wel een ander verhaal plastic, zo heb ik kruiden nog nooit binnen gekregen dus daar had ik niet aan gedacht bij het woord zakje.

Als het potje tegenvalt gewoon behandelen zoals je met het papieren zakje had gedaan: eigen potje pakken en alles daarin gooien.
Je hebt in ieder geval mooie kruiden uitgezocht om uit te proberen.

Geplaatst:
  • Auteur

Nog even opgezocht. Deze b.v. maar weinig keus. @loes Ik heb daar veel thee besteld. Maar niet de controles en stempel en certificaat zoals Gewuerzland. Dus de kruiden zijn misschien van minder kwaliteit.

20260612_230023.jpg 20260612_230103.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.