Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Geel bloempje in de bloemkool?


Wendy0411

Aanbevolen berichten

Misschien ga ik nu een hele domme vraag stellen (alhoewel ik hier heb geleerd dat er geen domme vragen bestaan ), maar vanavond was ik op de tuin en ik zag daar in de bloemkool een geel bloemetje. Ik kan helaas geen foto uploaden, omdat ik met mijn mobiel online ben, maar ik vroeg me af of dit normaal is? We hebben ze ongeveer een maand geleden gezaaid en er lijkt al een mini-iets van een kooltje te gaan groeien... En daarin zit dus ook dat gele bloempje...? Iemand hier verstand van, ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt? Hoe kan dat? Plantje staat er pas een maand.... of hebben we nou per ongeluk de bloemkolen eruit getrokken en het onkruid laten staan....

Bloempje had wel wat weg van het bloempje wat ook in mijn doorgeschoten rucola zat.... Haha, daar snap ik niks van.... Als ie nou al megagroot was en al heel lang aan het groeien was.... Maar plantje is 15 cm hoog of zo...

Dus tip is eigenlijk deze eruit trekken en opnieuw zaaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan onder andere komen door het verkeerde ras aan te planten in de verkeerde maanden of stress (verplanten of omgevingsfactoren als bemesting en het weer: te nat, te droog, te koud, te warm, te dicht op elkaar). Je kunt nu beter plantjes kopen op de markt in plaats van te zaaien. Het wordt namelijk al langzaam aan tijd om winterbloemkool te gaan zaaien (zie topic hier op het forum: https://www.moestuinforum.nl/winterbloemkool-t1670.html)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bloei van een kool/kooltje is vaak wat dikker/sappiger van stam als de rucola, die is veel houtiger...

Bij mij tenminste... Bloempjes verschillen ook enorm...

Ff gezocht naar fotooz maar te ver zoeken en nu geen tijd helaas....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto is niet heel duidelijk, maar deze heb ik gisteravond in het halfdonker er nog van kunnen maken (om het verhaal wat te verduidelijken en om misschien tot de conclusie te komen dat we onkruid hebben laten staat ipv de bloemkool ):

imag234742581342200993.jpg

 

Durf de foto foto bijna niet te plaatsen...... Ohhhhhhhhh.... Zodadelijk is het echt onkruid.... Dan schaam ik me echt diep!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OOHHHHHHH NEEEEEEEE!!!

 

Ik zat net al een filmpje op YouTube te kijken over de groei van een bloemkool en daar herkende ik mijn foto ook niet in... Haha, wat erg (schaam me echt diep!!!) Heeft iemand hier toevallig een foto van een bloemkool die een maand oud is??

 

Jaja, ik ben echt een enorme beginneling!! Tjemig... Schaam me stiekem wel een beetje heel erg....

 

Ziet een kiempje van de bloemkool er net zo uit als een radijs? Ook met van die hartvormige kiemblaadjes? Ja toch? Dat had dit ding namelijk wel... Nou snap ik er niks meer van, haha! Ik vind bloemkolen niet leuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm... Dat ding van mij heeft stekeliger bladeren.. Soort is volgens mij Snowball Y Improved... Denk dat de soort niet uitmaakt he? Dat ieder kiempje van de bloemkool er wel hetzelfde uitziet?

 

Dan sluit dit topic maar snel, voordat ik nog meer voor joker sta, haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jemig, dit gaat natuurlijk helemaal niet meer over dat gele bloempje (krijgen we zo weer op onze kop, veel te off-topic: sorry!), maar wat staat er links op je onderste foto? Dat zijn ook wat stekeliger bladeren.

Mijn schoonzus heeft dat stukje gezaaid, misschien heeft ze er stiekem helemaal geen bloemkool gezaaid, maar per ongeluk iets anders... Haha... Maar dan blijft er wel dat gele bloempje....

Link naar reactie
Delen op andere sites

(krijgen we zo weer op onze kop, veel te off-topic: sorry!)
De alarmbellen gaan rinkelen als mijn scherm (RSS-feed met alle nieuwe berichten) vol staat met elke 3 minuten een bericht in dit topic Maar ik snap dat het voor jou wel fijn is om te weten wat je dan gezaaid hebt. Het is in ieder geval geen bloemkool. Ik zou de foto dus even plaatsen in het tuinvragen: identificatie topic, dan kunnen we dit topic gaan afronden want het wordt wel een zooitje zo natuurlijk De redenen voor vroegtijdig bloeien heb ik zeer summier al aangeven in het bericht van gisteravond. Voor nieuwe bloemkool (daar gaat het om denk ik uiteindelijk), of plantjes kopen of een winterras zaaien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...