Geplaatst: 1 uur geleden1 u Een aantal jaar geleden heb ik een Ecolette appelboom geplant. Sinds drie jaar geeft hij appels. Dit jaar overdadig, ik heb hem al 2 keer uitgedund. De eerste appels zijn nu rijp, maar hebben, net als vorige jaren, weinig smaak. Ze zijn waterig en de structuur is vrij taai. Mij was verteld dat ze op Elstar zouden lijken, maar dat vind ik er niet in terug. Ik heb dit jaar al meer mestcompost gegeven. Zit op vrij zure zandgrond. Ik heb vandaag geprobeerd er appelmoes van te maken,maar na een half uur koken zijn de stukjes nog steeds heel. Herkent iemand dit? Doe ik iets verkeerd of is dit gewoon niet zo'n lekkere appel?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Enkele zijn al gevallen en de pitten zijn al bruin. Dan zouden ze toch rijp moeten zijn? Ik laat hangen wat nog ha gt, hopelijk worden die nog beter.
Geplaatst: 1 minuut geleden1 min Dat zou je denken. Maar de flauwe smaak doet anders vermoeden. Bij mij lagen trouwens ook altijd al appels onder de boom terwijl de smaak niet geheel was uitgerijpt..vaak zijn dat appels met een klein probleempje die al vallen voordat de rest rijp is. Probeer eens aan de kant waar de zon schijnt op de boom de meest gekleurde vruchten uit, houd je hand onder een appel en til je hand met appel voorzichtig iets naar je toe omhoog. Is de appel rijp dan valt hij in je hand. Zoniet is de appel er nog niet klaar voor. Misschien is de Ecolette ook een appel die je na laat rijpen?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.