Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Ooh! We hebben 2 schapen, een ooi en een ram, en de ooi is net bevallen! Stom, ik heb het niet eens zien gebeuren! Dit is de eerste keer, dus ik heb de dierenarts maar even gebeld. Dan kan hij even kijken of alles goed is gegaan, en misschien wat tips geven ofzo. Het ene lam is duidelijk groter dan de andere, 2 lammetjes is volgens mij ook vrij zeldzaam bij een 1e keer, toch? 1 staat, de andere(kleinere) ligt, maar heeft al wel even gestaan. Zooooo schattig! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Super!! Zijn het ooitjes en/of rammetjes, Of laat je dat de dierenarts zo bekijken?Had je je nieuwe biggetje ook al thuis of nog niet? Quote Even a broken clock is right twice a day
hansm Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Ah wat een toffe verassing zeg, en wat zijn ze super leuk en lief, ik weet niet maar die grote hebben lekkere dikke vacht mischien moeten die kleintjes snachts in een binnenhok met vorst.Die zwarte knietjes en flapoortjes Zijn het mannetjes of vrouwtjes ? Zou ook maar aan de buik van je geiten voelen Quote Players only love you when they're playing.
hansm Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Ja zeg die ene is een ukiie vergeleken bij de ander. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 De dierenarts is net geweest, het zag er goed uit. Zeker bij de ooi en het grote lammetje. Het kleine lammetje lijkt ook goed, maar hij/zij moet wel snel gaan drinken en actiever worden, anders moet ik em bijvoeren. Geeft niets, lijkt me ook super! De dierenarts wou niet teveel bij de lammetjes komen, dus kon alleen zien dat de kleine een rammetje is. Het biggetje hebben we nog niet hier, pas eind deze maand. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ellen Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Leuk zeg, gefeliciteerd met de mooie lammetjes.Mooie schapen heb je. Quote Ellenhttp://volkstuin-ellen.blogspot.com/
hansm Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 ja ik hoop dat goed komt met die kleine, keep us posted bijvoeren lijkt me ook eerder leuk dan lastig, ik heb 2 jaar terug een nestje kittens gedaan (waarvan de moeder dood was gereden) vanaf dat ze 2dagen oud was een super ervaring, veel werk maar heel leuk en bijzonder.Moeten de lammetjes nou op een manier warm gehouden worden omdat ze vroeg geboren zijn in het jaar ? Quote Players only love you when they're playing.
Jorg Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Gefeliciteerd Weer een teken dat de lente er aan komt Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 Wel jammer dat er waarschijnlijk geen ooi bij zit. Doet niet af aan de schattigheid, maar ooien verkopen nou eenmaal beter, of kunnen we houden. Al is die grote wel heel mooi van tekening, dat scoort punten (paps is ook al zo'n hunk). Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Gefeliciteerd! Leuk ras met die zwarte koppies en oortjes. Quote Good things come in small packages
Juna Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Aaww wat schattig en leuk! En och och die knietjes inderdaad ^_^En wat een gaaf soort schapen zijn dit zeg, echt heel leuk.Goh, als ik nou toch ooit een stuk land heb... *droomt weg* Quote
Koert Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Wel jammer dat er waarschijnlijk geen ooi bij zit. Doet niet af aan de schattigheid, maar ooien verkopen nou eenmaal beter, of kunnen we houden. Al is die grote wel heel mooi van tekening, dat scoort punten (paps is ook al zo'n hunk).Je eet ook al eigen kweek kippenpoten, lamskoteletjes zijn ook niet te versmaden!Nog een maandje of 7,8 wachten, kun je ze in September heerlijk serveren met bv. appel-pompoencompote van eigen land Quote Even a broken clock is right twice a day
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 Deze schapen leveren daarvoor als schaap toch net iets teveel op . We hebben nu natuurlijk wel schapenmelk!Met de kleinste gaat het al beter, hij heeft gedronken uit een fles, kan nu al aardig staan en pasjes doen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Had je de pers al af? Quote Even a broken clock is right twice a day
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 Nee, nog niet Maar andere gewichtjes willen ook wel tot dan. Ik ga haar alleen nu nog niet melken hoor. De lammetjes mogen eerst flink groeien.Och ze zijn zo schattig! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Ahh wat lief! Mooi dat alles goed gaat met ze! Quote
hansm Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Ik heb zo het idee dat Jorieke morgenochtend heel vroeg op is om naar haar lammetjes te kijken Mischien gaat ze zo nog wel met haar zaklamp op pad, on heel even te kijken. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 We zijn net al even wezen kijken Morgen vroeg weer! Al neem ik ze het liefste mee naar bed. Lekker knuffelen met zo'n wolletje. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Ik geloof je direkt, lijkt mij een hele leuke belevenis en gelijk twee is wel echt een verassing.Zijn de ouders echt tam, dat je makkelijk bij kunt en weeg je lammetjes ook om te kijken of ze goed groeien ? Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 Ik kan heel makkelijk bij de lammetjes komen, mag ze optillen en ze aan mijn neus laten 'knabbelen' We wegen ze niet, willen ze niet te vaak weghalen bij pa en ma. Zo lang ze goed groeien, groeien ze goed Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Schijnen niet van die hele harde groeiers te zijn heb ik gelezen (en dus sowieso niet geschikt voor de koteletjes)! Quote Even a broken clock is right twice a day
Jorieke123 Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Geplaatst: 11 februari 2011 Het worden nogal flinke schapen hoor. De dierenarts had moeite om de ooi even in bedwang te houden. En de ram was met een jaar al aardig op zijn eindgewicht. Er komt nog wel wat bij.. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Berti Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 als spinner zijnde : wat is het voor ras, die schapen?worden binnenkort vast geschoren? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Geplaatst: 3 maart 2011 Het zijn Wallisher Schwarznase schapen. En we gaan ze dit jaar inderdaad voor het eerst scheren. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.