Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Muis/rat in huis/schuur


The Puma

Aanbevolen berichten

Heb ooit zo'n situatie gehad in de badkamer op het gelijkvloers. Daar stond wat apart ook een kooi met twee tamme ratjes, op een kastje waarin materiaal en eten zat. Op een dag ruim ik dat kastje op en zie ik muizenstrontjes liggen. Check even bij manlief en die had eerder op de week al 'iets over de grond zien schieten' terwijl hij in bad zat... (was toen natuurlijk niet het vermelden waard). Dat iets bleek, na het uitzetten van valletjes, een familie van 7 muizen te zijn die onder de plint van de badkamerkast op vijfsterrenhotel gelogeerd zat naast al dat rattenvoer. Waarschijnlijk ook een cadeautje van onze kat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speets, gatver.

 

Erny, wat een lieffie. En ja, niet fijn als je groente dan opgegeten wordt maar ik zou ook geneigd zijn om ermee te gaan lopen tutten hoor. En als het echt te erg wordt met muizen of ratten zou ik ze levend vangen en elders uitzetten. We maken al meer dan genoeg dood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben de milieudienst gevraagd om de ratten te verdelgen die aan de vijver zitten, die zijn al niet meer bang voor de passerende auto's en komen de tuin en zelfs de garage in.

De vuilzakken worden elke keer kapotgebeten, is niet meer te houden zo.

Die service is gratis van de gemeente.

 

Mijn ouwe kater zou er in zijn jonge jaren wel raad mee hebben geweten, ik heb hier nog nooit een levende rat of muis zien lopen maar hij bracht ze wel dood mee naar huis. Maar ja, mensen willen geen kattenpoep in hun tuin dus katten worden steeds meer binnen gehouden en dan krijg je dus ratten.

 

(Niet specifiek naar jou toe bedoeld hoor, Willy, maar in het algemeen. Al dat geklaag over overlast van katten, en als daar niet meer over geklaagd kan worden zijn het muizen en ratten of het feit dat de auto onder de vogelpoep zit. )

 

Ik ben blij dat ik in een zeer katrijke buurt woon, op ons rijtje van 6 huizen al 12 katten, waarvan de meeste buiten lopen. En wat ik al zei: ik heb nog nooit een levende rat of muis gezien hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later ...

Vang vrijwel nooit een rat in een vangkooi maar wel wordt altijd het lokvoer eruit gehaald, dacht dat het muizen waren want die zijn te licht om het luikje dicht te laten vallen.

Vanochtend keek ik op van dit plaatje. Hele jonge rat is waarschijnlijk als eerste de val in gegaan, gevolgd door zijn grotere broer, die was wel zwaar genoeg om de klep dicht te laten vallen. Twee ratten in 1x gevangen

 

IMG000885061495127965.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden deze winter een rat in de composthoop. Ik merkte het doordat hij telkens de ganse hoop zat her in te richten.

Uit zo'n val haalde hij het voer door er telkens een tunnel onder te graven en zo door het gaas het brood op te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...