Borsalino Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Zou Narcissen en Tulpenbollen willen aankopen, maar ben eigenlijk verschoten van de prijs.Lijken wel de goudprijs per kilo Nu heb ik 2 webshops gevonden, eentje met een redelijke keuze en redelijk goekoop.Een ander stukken goekoper doch minder keuze en niet alles in voorraad, iemand ervaring met deze 2. http://www.bulbi.nl/stock_nl.php?season=Autumn&groupid=4 http://www.flowerbulb-shop.com/index.php?item=tulpen&action=page&group_id=9&lang=NL Of goekopere adresjes?Ben van de buurt Antwerpen, 50 km afstand geen probleem. Ik wel 4 rijen planten met een totaal van een 100 bollen per rij, dus iets van 400 bollen.Verdeeld in 200 Narcissen en 200 tulpen. Dus 8 soorten Narcissen, 25 stuks per soort.8 soorten Tulpen, 25 stuks per soort. Zijn enkel als snijbloem voor mijn vrouw en der dochter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 ja,ik,bij de tweede heb ik vorig jaar Angelique en dubbele gele besteld.Prima service.Na betaling was het binnen een paar dagen binnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted August 16, 2012 Author Share Posted August 16, 2012 Indy, die prijzen zijn toch per pakket en niet per stuk? Spijtig dat het meeste daar niet in voorraad is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Borsa: Zou je niet 4 verschillende soorten nemen? Bijv. ook nog hyacint en iris ofzo? 200 narcissen zijn namelijk allemaal op het zelfde moment 'oogstbaar', en dus moeten ze dan allemaal wel op de vaas. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 En na enkele jaren zijn je 200 narcissen 1500 narcissen Tulpen vermeerderen zich ook maar minder snel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Deze webshop staat op de linkpagina: http://www.bloembollenkopen.nl/tulpen/index.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted August 16, 2012 Author Share Posted August 16, 2012 Jorieke, ze kunnen daar maar tijdelijk staan, ze moete, erna plaats ruimen voor het witloof, dus zeker al geen die later bloeien. Hyacinten zet ik in huis wel. En met een spreiding van rassoorten bloeien die wel een eindje uit elkaar mag ik hopen!? En ga natuurlijk weer truuken uit de schuif halen.De vroegste soorten afdekken met vliesdoek, zo dat ze met de latere meer spreiding hebben.Dan nog een serie rondom met windbreekdoek.En de laatste open en bloot. En mijn vrouw kennende zit die er niks mee in 3 of zelfs 4 vazen met bloemen in huis.Die is verzot op bloemen, daarmee dat ze mij in huis gehaald heeft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Er staat op de site wel hoeveel bollen in je pakket zitten.Ik had 25 Angelique en 15 dubbele gele tulpen,voor een paar euro per pakket.Ik geloof dat die 15 dubbele het duurst waren € 4.95 vorig jaar.Ze hebben afgelopen voorjaar uitbundig gebloeid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted August 16, 2012 Author Share Posted August 16, 2012 Haaaaaaa het is de prijs per stuk te vermenigvuldigen met het aantal dat in een pakket zit. Dacht bv Apricot Beauty 5 stuks voor 0.95.Maar tis dan 5 stuks X 0.95 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Nee,je krijgt dan 5 voor 0,95 cent. Ik vond het redelijk goedkoop.Bij de aldi krijgen ze ook wel,en die zijn ook niet duur,maar daar is de keuze zo beperkt,terwijl hier erg mooie tulpen tussen zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted August 23, 2012 Author Share Posted August 23, 2012 Heb de Tulpen en Narcissenbollen besteld, totaal 529 stuks323 Tulpenbollen en 206 Narcissenbollen.Dit alles voor de prijs van 90.72€, geen verzendkosten. Tulpen Duo Shirley en Negrita 48 stuks Wit & ZwartTulpen Purissima 20 stuks WitTulpen Yellow Yokohama 25 stuks GeelTulpen Van Eijk 25 stuks RozeTulpen Blue Beauty 30 stuks BlauwTulpen Apricot Beauty 25 stuks AbrikoosTulpen Seadov 25 stuks RoodTulpen Triumph mix 100 stuks VanallesTulpen Queen of the Night 25 stuks Zwart Narcis Trumpets Dutch Master 32 stuks GeelNarcis Pink Ride 20 stuks Wit - GeelNarcis Fortuna 20 stuks Geel - OranjeNarcis Salome 40 stuks Wit - ZalmNarcisbollen Professor Einstein 24 stuks Wit - OranjeNarcisbollen Mount Hood 30 stuks WitNarcis Carlton 40 stuks Geel Amaai ik ga bij mijn vrouw in de bovenste schuif liggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted September 3, 2012 Author Share Posted September 3, 2012 Ze zijn vandaag aangekomen.Schoon gerief, was al eens een keer hier bij de tuinshops gaan kijken.Maar te duur en weinig keuze. Ben blij met men bollen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Ik kreeg vandaag op mijn werk de catalogus van Bakker binnen. Ook ik wil simpele voorjaarsbloembollen kopen ( ik denk gewoon aan een trompetnarcis , maar dan wel gelijk 200 stuks van 1 en dezelfde )Wat zijn die in een paar jaar tijd godschruwlijk dúúr geworden zeg. En dat voor de meest simpele ! Belachelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Vlaamszaadhuis Bloembollen Krant 2012 , daar hebben ze ook weer een flink assortiment. Sommige dingen wel best duur, dat wel. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted September 20, 2012 Author Share Posted September 20, 2012 De geplante bloembollen. Heb nog een portie bloembollen besteld om te broeien en hopelijk tegen Kerstmis of iets later tulpen, niet uit Amsterdam maar van Anvers...................En dan wat later de narcissen op broei. Heb ook Meiklokjes erbij besteld, weet nog niet of ik die ga broeien of gewoon plant, zal afhangen of er enkel plantneuzen zijn of ook bloeineuzen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Amaai ik ga bij mijn vrouw in de bovenste schuif liggen Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted September 21, 2012 Author Share Posted September 21, 2012 Neenee Helly, je denkt verkeerd, niet als die mop met die dwerg zijn vrouw de reuzin, schoonmoeder en die tafel en schuif (lade!)..................................... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 (edited) De tulpen en narcissen staan al boven.Ik had het bed voor de winter afgedekt met worteldoek, doch had zaterdag opgemerkt dat er puntjes duwden tegen het worteldoek. Gisteren het doek weggenomen en ze staan bijna al allemaal boven. Hopelijk geen te strenge vorst meer, moet morgen toch naar Heuvelfolies en breng een extra lap cropnet mee mocht de vries nog zijn intrede doen. Edited January 3, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Had je die worteldoek er over gedaan om het te beschermen, onkruidvoorkomen ofzo, of puur i.v.m. meer warmte?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Om in de nog resterende gaten geen onkruid te hebben.Dus das goed gelukt, voor de warmte zal het niet zoveel schelen peins ik. Ik haat onkruid........................... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Hoi Borsalino, Jullie hebben blijkbaar wel een heel groot huis.Ik ben benieuwd als alles gaat bloeien.Ga je dan ook foto's plaatsen. Groetjes Conny. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk............................... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 LLLLllllEEEEeeeeUUUUuuuuKKKKkkkk Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts