Geplaatst: 8 februari 20188 j Zegt iemand hier dan dat je beter een mens kan doden dan een buizerd? Ik zou hier zeker ook iets van zeggen, en vervolgens ook autoriteiten inlichten. Hier in de buurt zitten ook wat buizerds, pas sinds een aantal jaar, en ik denk dat we daar heel erg blij mee moeten zijn. Als een of andere idioot zo'n dier dan om zeep helpt, ja dan ga ik zeker kijken of er stappen ondernomen kunnen worden. (Als ik zou weten dat iemand een mens heeft gedood zou ik er trouwens niks van zeggen maar meteen naar de politie stappen. )
Geplaatst: 9 februari 20188 j Oh my, van dit bericht sta ik ook even raar te kijken. Wij hebben hier de buizerds in de rij bomen zitten direct achter ons terrein en.. ja dat wordt een uitdaging met de toekomstige kippen, maar die pracht vogels moeten ook eten uiteraard, en ze worden hier al af en toe geplaagd door kraaien en eksters, als ze een lekker wild konijn hebben weten te vangen. Zo leuk wel om te zien als een jonge buizerd het dode konijn niet van de grond krijgt. Het meest bijzondere is dat die buizerd niet weg vloog toen er een mens op 'm af kwam. Nu is die man ook maar een onderdeel van de natuur, maar jeetje het is niet dat ie iemand in z'n familie minder kan voeden als er 1 kip mist. Jammer dat 't er even geen andere oplossing is dan een geldboete, want waar gaat dat geld dan naar toe en wat schiet men daar mee op. Jammer ook dat de man zijn moestuin mag behouden, of nog erger zijn kippen, dat is nog wel het meest onbegrijpelijke.
Geplaatst: 10 februari 20188 j Ik kan hier met mijn hoofd niet bij. Hier op het complex is iedereen maar wat blij met de buizerds en valken die rondom ons complex zitten. Afgelopen jaar is er zelfs een aantal jongen groot gebracht bij ons in de omgeving. Een van de ouders is zelfs bij ons op het complex gespot toen die aan het jagen was op muizen. Vorig jaar heeft iemand ook een bunzing gevangen in een rattenkooi, die heeft hij buiten het complex ook weer netjes uitgezet. Ik denk dat als dit bij ons op het complex was gebeurd dat diegene van het complex was gezet. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Geplaatst: 11 februari 20188 j Ja. En? Het onderwerp is nog steeds actueel. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 11 februari 20188 j Mooie foto. Ik heb ook een buizerd in de tuin, hij probeert de mollen te vangen en blijft tot nu toe van de kippen en eenden af, zijn denk wat te groot voor hem. Maar autoriteiten erbij halen zit niet zo in mijn aard en mensen het ergste toe wensen ook niet. Een dier is wat dat betreft meer waard dan een mens tegenwoordig. Ik jaag ook trouwens, dus dood ook wel eens wat en koop dus ook geen vlees uit de winkel. Tja, ik moet ook eten en ik barst absoluut niet van het geld. Ik werk wel fulltime, maar hou weinig geld over, MBO heet dat.
Geplaatst: 12 februari 20188 j Niet slim, want zo'n buizerd vangt ook muizen, ratten, konijnen, enz. Dus dat had hij beter niet kunnen doen! Maarja de mens hè...die vernietigt alles!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.