Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Biofee: Volkstuinverenigingscomplex met merendeels huisjes.... ... Mogen mensen van de omliggende kantoren en ziekenhuis e.d. gerust rondwandelen en genieten in hun pauzes e.d.

Was heel jammer dat dat een tijd dus niet kon vanwege de onverlaten...

Geplaatst:

Maar dan lopen er dus voortdurend vreemde mensen tussen je groentes door?

Misschien ben ik te argwanend hoor... Maar verdwijnt er dan niet veel oogst op die manier?

Geplaatst:

Nee, er lopen geen mensen tussen de groentes door... Nogmaals... het is géén moestuincomplex/moestuinvereniging maar een vólkstuincomplex mét twee moestuingedeeltes...

Eh... kijk hier maar eens rond.... wordt het misschien wat duidelijker van?...

http://www.piccardthof.nl/wb/pages/welkom/rondleiding.php

En helemaal los dáárvan...

Had ik vandaag, met eindelijk mooi weer in het weekend, toch wel wat meer mensen op de tuin verwacht!!... Was erg rustig... Misschien gaan ze allemaal morgen heel hard aan het werk...?

Geplaatst:

Nu met de kou,het heeft hier flink gevroren.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Dank voor de link Erny! Het wordt me al iets duidelijker nu, maar nog niet helemaal.

Ik heb geen idee wat het verschil is tussen een moestuincomplex en een volkstuincomplex, ik dacht dat dat hetzelfde was?

En ik snap ook niet zo goed wat er bij jullie voor huisjes staan. Zijn dat vakantiehuisjes?

Het ziet in elk geval allemaal wel práchtig uit zeg!

Geplaatst:

Het is te lekker weer!

Lekker weer + veel te doen in de tuin + tentamens leren = Onhandige combinatie

Geplaatst:

Een moestuin is meestal een onderdeel van het eigen erf. Je hebt een deel siertuin en een deel van de tuin om eigen groente te kweken dat noemt men van oorsprong een moestuin. Een volkstuin is een tuin die niet aan het eigen erf gelegen is en wordt gebruikt voor het verbouwen van groente en fruit. Veelal in verenigingsverband of van een particuliere verhuurder.

Maar dat was vroeger nu worden de namen door elkaar gebruikt en zie je soms hele vakantie dorpen ontstaan en kinderboerderijen. Zoveel volkstuin complexen zoveel soorten.

Geplaatst:

Waar ik ff over wil klagen is dat ik de hele lange winter fit ben geweest en net nu sinds een dag of drie ziek ben.

Maar woensdag gaat het regenen dus toch vandaag de uien er in zetten en de aardappel ruggen maken. Want als het regent kan het weer ff duren voordat het weer kan.

Geplaatst:

Had ik eindelijk die afspraak bij de tandarts gemaakt... is het eindelijk bijna morgen.... Heb ik net een sms ontvangen dat de afspraak niet doorgaat en ik een nieuwe moet maken...!!

Zou ie ook griep hebben dan?

Geplaatst:

Ben ik er net aan toe een beetje met zaaien en planten te beginnen...regent het hier al.

Gr..%$^&*+@&*&%...omme

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

jet, bedoel het hoost in het quadraat?

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Zoiets ja Greetje

Geplaatst:

Een hele hoop te klagen, maar eigenlijk maar een beetje. Werk zoeken via internet, het blijft een drama.

Buiten het feit om dat de website van het UWV voor geen meter werkt of elke paar uur plat ligt, krijg ik nu ook te horen van degene die me wil spreken dat ze geen uitdraaien kunnen maken van hun eigen systeem. Die verplichte digitale werkmap die je als werkzoekende MOET gebruiken dus. Dit betekent dat ik alle sollicitaties, vacatures waar ik op gereageerd heb, inschrijvingen bij uitzendbureau's en bvb handelingen op vacature-sites (die allemaal meetellen als sollicitatieactiviteiten) allemaal weer opnieuw moet gaan verzamelen. Waarom zie ik je denken? Omdat ook IK als gebruiker geen gegevens uit dat onding van een digitaal dossier kan halen. Geen output, alleen input. UWV weet dus niet eens hoe ze op hun eigen systemen moeten intappen? Ridicuul en simpelweg een lachertje, wat mij betreft.

Voorbeeldje: Sta je dan bij de politie, je aangifte te doen, een uur verder kijkende naar het getik op het toetsenbord van de agente zegt ze 'Ja, en nu moet ik even alles overpennen want de politie doet niet aan printers. Kun je het je voorstellen?

Alsof dat niet al raar genoeg is, moet ik ruim 30km rijden omdat ze hier onlangs het regio kantoor hebben gesloten, moet ik pakken papier uitprinten ondanks de digitale mogelijkheden van het 'Online dossier' (laat me niet lachen) en begin ik me rustig aan bijkomend te ergeren aan ál die andere websites van o.a. uitzendbureau's en vacaturebanken. Het is namelijk zo dat je - althans ik - ruim 30 reacties per maand op online vacatures verstuurt en dus met moeite kunt bijhouden waar je wel en niet reactie op hebt gehad, uberhaupt een kopie, en wat de reactie precies was (afgewezen is prullenbak, vaak).

Van solliciteren online krijg je meestal een automatische kopie in je e-mail, maar het valt me op dat bij vrijwel alle uitzendbureau's géén functietitel wordt meegezonden in de e-mail. Je zoekt je dus het apenscheel naar waar je precies de reactie op krijgt en mocht je op één dag meerdere sollicitaties hebben verstuurd via de website is het helemaal niet meer te overzien. De enige mogelijkheid, en ook die werkt niet helemaal naadloos, om overzicht te houden is om elke vacature waar je op reageert als favoriet op te slaan MET tijdsindicatie erbij, zodat je weet welke e-mail reactie bij welke vacature hoort. Klinkt idioot, zo zit het wel. Met één groot minpunt: Laten ze niet 3 dagen later de vacature offline halen, want dan ben je weer alle informatie kwijt.

Zo sluit ik zojuist een telefoongesprek af met 'Oh mevrouw, wacht even, u zou mij graag aanstaande vrijdag om half 11 zien voor een gesprek, maar wie bent u eigenlijk en van welk bedrijf? Ik wil niet vervelend zijn, ik wil graag weer aan het werk, maar u mompelt en ratelt iets over gesprek vacature enzo, maar... U heeft uw naam niet genoemd, noch het bedrijf waar u voor belt? Stuurt u mij ook even ter bevestiging een e-mail, met adres, zodat ik weet waar ik moet zijn?'. Een rare reactie als gevolg... ja sorry hoor, maar als je dit soort belangrijke zaken met een raffel en een ratel wil afhandelen om zo snel mogelijk weer op te kunnen hangen stel ik voor dat ook zij een andere baan gaat zoeken

Kortom, als ervaringsdeskundige zowel aan ontwikkelingskant als gebruikerskant komt al die digitale wereld waar je je verplicht in moet storten als je werkloos bent, me ondertussen de neusgaten uit. Wat een gebruikersonvriendelijkheid, wat slecht over nagedacht, wat een kinderwerk. Wat veel mogelijkheden voor mij om aan het werk te komen, bij DIT soort bedrijven met DIT soort ICT omgevingen, wat ik helemaal los kan gaan als kwaliteit- en procesbewaker om juist DIT soort ongein te voorkomen.

De wereld is gek en ik ben er helemaal klaar mee

Oh mijn klacht is wel een beetje lang geworden.... sorry..

Geplaatst:

(H)eerlijke klacht en ozo herkenbaar... Houdt MOED !!!

Geplaatst:

He jak Sovreze, dat is niet echt bepaald fijn, wat een achterlijk gedoe zeg!

Ik heb ook maar een lange klacht gemaakt, al heeft hij iets komisch, ik was er niet blij mee vanavond, vooral niet omdat ik net ging eten in het restaurant waar mijn dochter kok is en ik dus de hele avond heb gedacht naar kattendrek te ruiken

Kattenpoep

Omdat we de laatse 4 weken voor vertrek erg druk bezig zijn met inpakken, werk en regeldingen hadden we bedacht dat we die 4 weken wel een schoonmaker zouden kunnen gebruiken om 2x in de week hier wat orde op zaken te stellen en de keuken en badkamer te doen. Gelukkig wilde een vriendin van ons ons wel uit de brand helpen.

Vorige week belde ze mij na haar klus op met de mededeling dat het op zolder wel erg naar kattenpoep ruikt maar dat ze het niet heeft kunnen lokaliseren. Ze heeft gezogen en gedweild maar kwam niets tegen. Nu was het ook zo dat de kattenbak wel een beurt kon gebruiken dus ik dacht dat de geur wellicht daarvandaan zou zijn gekomen.

In de loop van de week werd de stank echter alleen maar erger, zodra je de trap opkwam stroomde de strontgeur je neus al in, dus toch niet de kattenbak! Al redelijk snel kwam San erachter, 1 van de 3 monsters is blijkbaar wat gestrest geraakt door de verhuizing en het inpakken en is voor het gemak maar de zitzak van mijn jongste zoon gaan gebruiken als bak. Er lagen werkelijk enorme torens opgedraaid. Verschrikkelijk. Eerst dacht ik nog even dat ik de zak wel kon schoonmaken om mijn zoons bezit te sparen maar toen ik hem optilde kwam ik daar snel van terug: hij was ook nog eens doordrenkt met kattenpis! Uiteindelijk besloot ik het ding maar weg te gooien.

Eerst de zoldertrap afschoppen, hij was immers te vies om aan te pakken. Daarna in de trapgang op de 3e laten staan tot 18uur. (dan mag het vuil op straat) Bij het opendoen van de deur kwam de geur je al tegemoet en om 18 uur heb ik hem de andere 3 trappen afgeschopt. Helaas bleek er helemaal beneden aan de trap een spijkertje te hangen en de zak zat vast. Ik was inmiddels al zwaar bedwelmd door de penetrante geur en flink humeurig van het ding dus ik begon er aan te trekken en jahoor, krak ende scheur.. 400 liter statische balletjes in de gang! En niet zomaar balletjes, naar kattendrek ruikende statische balletjes! Al met al ben ik nog een half uur zoet geweest om de gang schoon te krijgen en daarna nog een half uur om mijn handen te wassen.

Geplaatst:

Sorry leedvermaak ik zie het gewoon voor me

Geplaatst:

O, Piroska..

( wel een leuk idee voor een filmscene)

Geplaatst:

ja voor een film zou het wel goed zijn, ik wil zelfs wel meespelen maar dan zonder geur

Geplaatst:

whahahahhaha...... sorry sorry. Zit hier hardop te schaterlachen ( de buurvrouw zal wel denken )

Maar ook wel onbegrijpelijk hoor .... om die vieze zak zo naar beneden te schoppen. Had dat zelf eerlijk gezegd anders aangepakt ( aangepakt dus )

En dan al die statische balletjes !!!! whhahhahahha..............................

Geplaatst:

Ik had wel al die gedraaide bruine torens verwijderd hoor! dus uh zeg maar, die schopte ik niet mee naar benee zegmaar

Geplaatst:

400 liter statische balletjes in de gang! En niet zomaar balletjes, naar kattendrek ruikende statische balletjes!

Hé Piroska,

Hoe heb je die 400 liter statische balletjes opgeruimd ???

Toch hopelijk niet met je stofzuiger hoop ik.

Dat heb ik vroeger 1 keer gedaan, maar dat doe ik dus echt nooit meer.

Mijn stofzuiger naar de gallemieze.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Dat soort dagen noemen we hier dramaandag, Piroska

Geplaatst:

Hihi Sovreze, dat is wel een goede naam ja!

Nee Conny, dat kon niet eens mijn snoer van mijn stofzuiger komt niet tot beneden. Ik heb alles met een stuk karton bijeen geschoven en in een doos gedaan. Een ander deel viel als een watervalletje in een gaatje in de grond en ligt nu in de kruipruimte bij de watermeter. (gratis isolatie!)

Geplaatst:

@Piroska, wat een verhaal, haha!

Heb ik net mijn droogrek naar beneden gehaald om voor het eerst buiten de was te drogen, begint het te regenen! Wat is dat nou weer voor weer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.