Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Dat is pech Huub regen als je je was buiten hangt .

Al weer verkouden lijkt wel of ik dit jaar verkouden blijf .

Dat ik de plantjes afwisseld bij het raam moet zetten zoveel ruimte te kort en de kas op de tuin is ook al vol ,Zal nu dus ook in de tunnel maar bakken gaan zetten .

Geplaatst:

Mág ik even klagen ? Mág ik ééééven klagen ??

Oké. Vroeg op. Alles klaar hier. Er gaat een hoop mee naar de tuin. Koffie in de kan. Brood klaargemaakt. Ik ben zover !!

En jawel: I know. Het zou eerst vandaag nog even niet zó mooi weer zijn. Een regengebied zou het land nog uittrekken via het noorden.

06.00u opgestaan. Alles klaar. Ja het is bewolkt. Ja. Geeft niet. De zon komt later.

Ik sta helemaal klaar om mijn auto te halen en voor de deur in te laden. Stap ik naar buiten en .... en ? en ?? HET REGENT !! Het miezert. het regent en het is overal donker aan de lucht.

Maar ik ga lekker tóch. Sliep uit. lekker toch . bleh bleh bleh.

Geplaatst:

Die zon komt vanzelf Bit. Vandaag nog

Good things come in small packages

Geplaatst:

he Bit, hij komt eraan hoor, wij hebben het al lichter...

Geplaatst:

Bekend gevoel Bit.... hopelijk is het toch nog een fijne tuindag geworden...

Geplaatst:
Sliep uit. lekker toch

Dat deed ik dus..tot half negen..heerlijk!

Het enige dat ik te klagen had was dat het licht werd..zonde, zo`n lekker bedje

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

brr! Hadden ze gister bij de Wibra van alles: maar geen planten labeltjes.. Morgen maar bij een andere Wibra kijken, en anders giga veel stokjes schoonmaken (geen zin in )

Ok, als je denkt dat de Wibra goedkoop is voor 2 cent per stokje.. http://www.rhgarden.com/plant%20labels%28bulk%29.html (Ja, dat is een beetje te veel voor 1 persoon)

Geplaatst:

wij doen de stokjes in de wasmasjien, lekker makkelijk

Geplaatst:

bijna, maar goed genoeg

Geplaatst:

Allee een tip voor de klagers

Ik beschrijf mijn steekettiketten met alcoholstift.

Eerst plak ik er een stukje celofaantape op.

img105498951366039708.JPG

Schrijf de nodige tekst op het celofaantape.

img105583621366039746.JPG

En achteraf kan je gewoon de celofaantape eraf rukken en heb je een proper steekettiket

img105695641366039770.JPG

Geplaatst:

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gouden tip!

Geplaatst:

Dank je wel voor de tip Borsalino.

Als we jou toch niet hadden.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Blehh! Wat is de zorg in Nederland soms scheef. Ofja, eigen wijs? Amateuristisch? Ik weet niet hoe je het moet benoemen. De huisarts werd tenminste flink geïrriteerd toen het optreden van hij en z'n assistente amateuristisch genoemd werd.

Moet het even kwijt.. Kan het niet uitstaan dat een huisarts zo'n fout kan maken.

M'n oma was gevallen over een steen, gelukkig niks gebroken: behalve haar neus. Maar wat vooral een ramp was: Een klein sneetje + bloedneus.. Dat is een lol als je bloed verdunners hebt........ Dag later bloede het nog steeds 'n beetje

We gingen eerst naar de huisarts.. WAT EEN CIRCUS. PFFFFFF.

Wij moesten met het voorstel komen om het eerst te ontsmetten. Wij moesten met het voorstel komen om eerst de neus te snuiten. Wij moesten met het voorstel komen om een tampon/soort watje in de neus te doen. De receptioniste moest uitleggen hoe de lijm werkte... Ehh... What The Fuck??

En de huisarts dus: Ja dit gaasje doen we er nu op (lijmen en hechtstrip lukte niet), vanavond kunt u het vervangen.

paar uur later: bloed nog steeds. Dus toen werd het tijd om even flink te pushen zodat we naar de EHBO konden.. Mensen met gebroken enkels werden sneller geholpen dan iemand van 80 die giga is gevallen en bloed? Maar ok, 1u later mocht ze eindelijk.

Wat er daarna gebeurde? Bij de dokter gingen zo'n beetje alle alarm bellen af voor mogelijke gevaren van bloed propjes etc. (ze is ook hart-patiënt).. Kortom, uiteindelijk moest ze blijven op de braincare afdeling. Soort intensive care, maar dan voor de hersenen. Nu twee dagen later kon ze weer naar huis..

Kortom: De huisarts gokt het op "even een gaasje, vervang het straks even" , en uiteindelijk eindigd het verhaal met twee nachten ziekenhuis..

Bewijst maar weer dat zomaar naar iemand luisteren niet altijd slim is, zelfs bij een dokter. Wie weet was het veel erger geëindigd als ze naar de huisarts geluisterd had, wie zegt dat ze geen bloedpropje zou krijgen terwijl ze thuis sliep? Vraag me af hoeveel levens er op deze manier verspilt worden...

Achja, gelukkig een goed einde.. Niks ergs gebroken, echt 'n wonder.

Geplaatst:

Ja dat is wel een klacht waard zeg..altijd op je eigen gevoel blijven vertrouwen ook in de medische wereld.

Gelukkig is het goed gekomen uiteindelijk met je oma

Je kan evt nog een klacht in dienen bij?? zorgverzekeraar of ..andere instanties.

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Geplaatst:

Afwasmachien laat rood lampje knipperen en doet haar werk niet verder...

Waterafvoerstoring... beetje aan het prutsen geweest (handleiding erbij)... geen direct detecteerbare verstopping.

Het zal de pomp zélf toch niet zijn??? Dat zou wel heel erg balen zijn, heb deze pas in december op MP gescoord... beviel prima... Morgen Miele maar eens bellen en de achterkant eraf slopen... als dat überhaupt gaat... op zoek naar de pomp... Láten repareren is geen optie... te duur (machien was maar 70 euro).

Geplaatst:

zit er geen stof/haar om de pomp-as/ is je filter schoon?

zitten alle draadjes nog vast aan de pomp?

kun je m los wel laten draaien? machien op de zijkant leggen+even 230 V aan de losse draden van de pomp? heul voorzichtig natuurlijk we willen de Erny niet missen hier

Geplaatst:

Rob, het is een afwasmachine heheh, stof en haar in de pomp? Waar verdenk je Erny van wat ze zoal eet?

Geplaatst:

Stoffige hond?

Sorry kon het echt niet laten, was sterker dan mezelf

Denk dat Robo het uitwendige van de pomp bedoeld

Geplaatst:

@Erny, kijk even welk type je hebt, dan kijk ik even op internet en neem een schroevendraaier mee als ik de braam van Thea kom brengen. Dan zou ik even kunnen kijken of ik iets kan vinden. Je hebt PB over of ik vandaag (als het droog wordt) of morgen (als het droog blijft) kom, dan kan de braam nog mee naar de NMM.

Geplaatst:

Klacht in het algemeen..waarom maken we ons toch altijd zo druk op onze verjaardagen met lekkers maken..dus hut helemaal blinkend schoon..dat je zelf straks niets aan je eigen feestje hebt omdat je gesloopt bent?! Vraag me dat vandaag weer serieus af..

Ben al om 05.30 opgestaan om een taart af te maken die daarna nog minimaal 8u moet staan en de bodems voor een andere taart te bakken. Ik lijk wel gek, het gespuis zal hier vast niet voor middernacht weg zijn dus zal een lange dag worden.

Volgend jaar op mijn verjaardag ben ik gewoon niet thuis!

(nu weer richting piepende oven!)

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Ken het gevoel Prettig... Alleen was ík wel een week met die voorbereidingen bezig... hihi... Heb ondertussen mijn "verjaardag" afgeschaft. Bevalt me PRIMA!! (Behalve dat ik nu die jaarlijkse gedwongen grote schoonmaak mis...)

Gefeliciteerd trouwens!! En gewoon vanavond lekker blijven zitten als er visite is en ze lekker voor zichzelf laten zorgen... werkt ook goed, kan je nog een béétje genieten misschien...

En wat mijn afwasmachien betreft....

stof en haren... ja joh... gooi alles en iedereen door die machien... eet roadkill... dat moet natuurlijk eerst ontsmet worden... was dat de bedoeling dan niet???

Maar even serieus:

Filter niet verstopt, beugeltje losgemaakt en toevoer naar de pomp losgemaakt... ook geen verstopping.

Bij de pomp was ik nog niet geweest... (het was laat gisteren toen ie er mee ophield) wilde eerst maar eens met Miele bellen. Maar dat had natuurlijk niet veel zin, ventje aan de lijn wist net zoveel als ik en dat was wat in de handleiding stond. Voor verder technisch advies moest ik naar een 0900 nr van 80ct p.m. gaan bellen!! Lekkere service... Dát gaan we dus niet doen.

Op mijn vragen of het de pomp zou kunnen zijn bleef het ventje bij het woord "waterafvoer" hangen dat naast het rode knipperende lampje staat... hij dacht dus continu aan verstopping.... niet aan een kapotte pomp.

Ik denk dan... zonder werkende pomp géén waterafvoer... toch?

Maar ventje kon me ook niet vertellen welk lampje dan wél zou gaan branden als de pomp het niet zou doen... dát stond niet in zijn boekje... hihi... nitwit...

Op z'n kant leggen wordt absoluut niet aangeraden in de handleiding omdat restwater dan in de electrische bedoening kan gaan lekken... En... "even 230 v aan de draden..." wáár haal ik dát vandaan?

Tja... en Huub... je hebt pb... en zéker heb ik hier gereedschap (hoewel mijn fav kruiskop even zoek is)!!! Model is de Miele G 698 SC.

Dus volgende stap is ruimte maken om de achterkant (indien mogelijk) eraf te slopen en het inwendige van de machien te gaan bekijken. Geheid is ie zo gebouwd dat je er zelf nix aan kan repareren...

En... misschien de hogedrukspuit op de afvoer zetten en laten doorspuiten oid?? Is dat een idee? Bedenk ik nét...

Bedankt voor de input... wordt vervolgd...

Geplaatst:

Klacht over intratuin en andere tuincentrums die soms bijna doen alsof je zelfvoorzienend kan leven van een 1m² tuintje.. Blehh!

Geplaatst:

Ik had graag gepost in het onderwerp 'wat heb je vandaag in de tuin gedaan', maar dat kan ik niet. Ik heb de hele middag geslapen . Nou ja, morgen nog een poging.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.