Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Sterkte

Geplaatst:

@Erny:

Heb je het een beetje overleefd?

Geplaatst:

Pffff.... ja, net thuis. Uur bij de tandarts gelegen, hele rechterkant verdoofd, biggelende traantjes langs mn wangen mn oren in tijdens het boren, bemoedigende aaitjes en schouderklopjes van tandarts en assistente (volgend jaar vieren we "ons" 25-jarig jubileum ), kreeg nog een stressknijpballetje in mn hand gedrukt en had muziek van Neurosis (passende bandnaam toch?) in mn oren. En tussendoor wordt er echt wel gelachen hoor... ben niet een compleet hoopje ellende...

Maar hij heeft de kiezen weer kunnen redden , over twee weken die ene aan de linkerkant nog. En ík had het goéd gedaan zei hij. Gelukkig vertrouw ik deze twee mensen en daardoor kan ik me makkelijker overgeven aan het hele gebeuren.

En daarná...., de regen onderweg deerde niet, spoelde lekker de spanning weg, daarná... heb ik ter ontlading een uur in de Amazing Oriental rondgelopen (begint ook wel een traditie te worden) en heb dus lekker van alles mogen kopen als beloning...

o.a. Djeroek Poeroet en Curryplantjes gekocht... (hadden ook nog Neem, Sereh, Pandan, Koenjit en gemberplantjes voor diegenen die daar ook belangstelling voor hebben...)

En Mijke, ik zit niet in de Wijert maar bij Van Gelder (vlak bij het Trompbruggetje)....

Bedankt voor het medeleven.

Geplaatst:

Stoere meid!!

Ik ben al 2 jaar niet geweest ik heb steeds een ander geloofwaardig excuus...

Sereh is toch citroengras?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja... enne ik bleek al 3 jaar niet geweest te zijn... oeps... kan dat blijkbaar heel goed vergeten... Goh wat gaat die tijd toch snel he...

Oh... en er stond ook nog Aloë Vera bij de plantjes. Waren allemaal 3,95 per stuk.

Geplaatst:

Ik zou willen dat ik zo'n tandarts had.

Bij de praktijk waar ik zit is het verloop onder de tandartsen zo groot dat je vrijwel ieder jaar weer een nieuwe tandarts hebt.

En ze zijn het ook allemaal met elkaar oneens. Behandelplan afgesproken met de één, vindt de volgende het weer onzin.

Maand geleden er naar toe geweest omdat ik verrek van de kiespijn, kan de **** niets vinden en dus het wordt afgedaan als 'die kies is wat gevoelig'.

Voor 'wat gevoelig' heb je volgens mij geen lading pijnstillers nodig.

Ik had daar ooit een goeie tandarts, maar die is dus weg.

Geplaatst:

@Malouis zijn er dan wel een foto gemaakt,daar moet je op staan hoor.

Ik had jaar ook last kon ook niets vinden toen zei ik dan maar een foto.

Zo wie zo doe ik om de jaar een foto en ja aan de wortelpunt een ontsteking.

Het is goed gekomen.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Er is wel een foto genomen, maar daar is niets bijzonders op te zien.

Geplaatst:

Fijn dat het weer achter de rug is, en troostshopping maakt altijd wel wat goed achteraf he?

En klinkt als een fijne tandarts idd! Ik zit sinds kort dus in de Weijert, omdat dat de enige tandarts in Groningen is die ook aan lachgas doet. En ik kan je vertellen dat ik NIET naar de tandarts ga als ik weet dat die mogelijkheid er niet als backup is, ookal heb ik hem meestal niet nodig. Zeker niet sinds die keer dat ik een eon durende wortelkanaalbehandeling moest omdat ik een kaakontsteking had >_<

Ik ben erg blij dat ik hier terecht ben gekomen, want ik heb al aardig wat tandartsen versleten, incluisief angsttandartsen, en die hebben mijn vertrouwen in tandartsen nou niet bepaald bevorderd... De vrouw die ik nu heb komt niet uit Nederland (geen idee waar wel vandaan, ik kan haar niet plaatsen, haar nederlands is ook erg goed), en die zei ook dat ze verbaasd was over hoe de gemiddelde nederlandse tandarts te werk gaat, zonder aandacht voor de patient enzo. Een stelletje autisten zei ze. Dat is precies ook mijn ervaring! Bij haar ben ik gewoon mens, alles gaat heel luchtig maar toch met aandacht en uitleg en zo wekt ze mijn vertrouwen.

Geplaatst:

Klaag, klaag, klaag! Het regenseizoen is hier officieel begonnen. En dat betekend 24 graden buiten en heeeeeeel veel regen! Balen! Zeker als je er doorheen moet lopen zonder paraplu of regenpak. Ik was tot op mijn onderbroek nat!

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:

Haha, zo zie je maar wat een verschil in referentiekader uit kan maken. Als het hier regent bij 24 graden ga ik het balkon op om in de regen te dansen. Heerlijk!

Geplaatst:

Ja, alleen als het hier bij 24 graden regent, is het een bui, zo weer over. Regentijd is toch iets anders.

Geplaatst:

Naait soezn! De rest van het jaar is het er toch droog?

Geplaatst:

@Erny, ben trots op je! Heb je goed gedaan!.... Ik moet nog steeds een gat laten repareren dat anderhalf jaar geleden gevallen is was ik maar zo stoer als jij ..

Ik blijf zelf nog even klagen over mijn griep, nu al een week geleden een virusje van mijn broer uit Nederland gekregen en inmiddels is de schade

1 bronchitits

1 bijholteontsteking

En het vervelende : GEEN KOORTS... dat maakt het een langdurige kwestie vrees ik want het stagneert, er gebeurt helemaal niets qua verbetering. Ik heb 1000 dingen te doen nog, de tuin wacht. Overdag doe ik een paar dingen en val dan van vermoeidheid in slaap en snachts ben ik klaarwakker.. dit schiet niet op

(dokter 50 km rijden, geen zin in)

Geplaatst:
Naait soezn! De rest van het jaar is het er toch droog?

De rest van het jaar is het idd droger. Zo af en toe een bui.... Of niets Normaal is het 30/34 graden en als het dan 10 graden kouder is, dan voel je dat goed!

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:

Goed om te horen dat ik niet de enige ben die zo schijterig is met het tandengebeuren... of... toch niét... niet goed! Appelvrouw en Piroska!!! Maak een afspraak. Anders groeien de gaatjes zo groot uit dat je ook een tandarts hebt die er van schrikt van wat je nu weer hebt aangericht...

En Piroska, ik ga er vanuit dat je alle natuurlijke middeltjes die je voorhanden hebt al hebt geprobeerd? Die broncho is wel heel vervelend, zo vermoeiend. En dan te bedenken dat het met een paar goedgemikte pufjes snel voorbij is (heb ik toch wel 40 jaar over gedaan om dáár achter te komen ). Bijholteshit erbij nóg een stapje vervelender... stoombadjes etc doe je zeker al?

Dan is het wel lastig ja dat die arts zo ver weg zit... dat kan je wel een "drempel" noemen...

Beterschap! Volgende keer de visite eerst verplicht in quarantaine!

Geplaatst:

Piroska, je móét naar de dokter, even een eindje toeren dan maar*.

Probeer in de tussentijd verlichting te krijgen met kamille. Drie koppen hete thee per dag, goed lang getrokken. Ook een aftreksel ervan helpt goed. Een stoombad met kamille erin, en dan heb ik het over verse gedroogde kamille van afgelopen seizoen (thee is groen/geel), niet die bruine zooi die al jaren in de reformwinkel ligt, daarvan is de werkzame stof allang verdroogd (thee is bruin).

* en op de terugweg bij de tandarts aan...

Geplaatst:
bijholteontsteking

Bijholteontsteking.. http://www.bol.com/nl/p/rhino-horn-rood-neusspoeler/9200000005137787/ gebruikt m'n broertje (hij heeft er erg vaak last van), werkt goed! Erg goed. Werkt wel vooral preventief, maar ik dacht dat het ook wel iets hielp als je er al last van had. 't was wel zo dat het dan wel irritanter is om het te doen.

site van de producent

Geplaatst:

ah, de nettipot! kun je volgens mij nog wel goedkoper krijgen?

Geplaatst:

Nog een tip Piroska:je zou de volgende keer in Nederland Cinuforce kunnen kopen.

Ik ( die heel snel holteontstekingen krijg) heb daar enorme baat bij..: wordt ik verkouden dan begin ik meteen met cinuforce spray..geen enkele voorhoofd of bijholteontsteking gehad sindsdien.

Mijn holteontstekingen werden trouwens altijd erger van stomen..

Geplaatst:

Heb je geen vlierbloesem Piroska? Zoveel mogelijk thee daarvan

Geplaatst:

Geedee de vlier bloeit in mei/juni. Of bedoel je gedroogde vlierbloesem oder so etwas ??

Geplaatst:

Goeiemorgen!

Ik heb (uiteraard) heel veel middeltjes/kruidjes in huis. Kamille stoombad geprobeerd (maar lijkt bij mij nooit te werken) thee van een lepel kaneel met acaciahoning (onder de 50 graden) de halve dag gedronken, de andere halve dag vliersBESSEN siroop met zeer heet water en tijm en citroen gedronken. (heb geen bloesem meer)

Palinka gedronken en ermee gegorgeld (50% alc) 3x per dag (daar zweren de Hongaren bij)

Ventolin inhaler gebruikt om de boel los te krijgen en te kunnen ademen.

Ergens lijkt er IETS te helpen want de een helft van mijn hoofd lijkt " los", maarja welke van alles weet ik niet. Bronchitis nog hetzelfde en nog steeds geen koorts...

Dank voor de tips! Ik kijkt het nog even aan, ik ga nooit naar de dokter voor ik minstens 10 dagen verder ben en ik heb er nog 3 ..

@Appelvrouw ik ben over 2 weken in Nederland, waar kan ik die Cinuforce kopen? Bij de apotheek of de drogist?

Geplaatst:
Geedee de vlier bloeit in mei/juni. Of bedoel je gedroogde vlierbloesem oder so etwas ??

Ja uiteraard gedroogde....ik oogst minimaal 3 potten gedroogde per jaar....dit jaar al 2 potten op....ivm keelontstekingen.

Geplaatst:

Voor de Cinuforce: Etos/kruidvat/of apotheek met homeopatische middelen. Sterkte!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.