Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Vrijdag mijn achtertuin beplant met 80 vaste planten en nu ligt er 15 cm sneeuw op. Ik zie er liever zon op schijnen

Geplaatst:

Ik denk dat je blij mag zijn met het sneeuw ,want je heb nu gratis een dekentje op je plantjes.Maar kan me voorstellen we willen ZON.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

We hebben lang moeten wachten maar drie dagen geleden begon eindelijk de astronomische lente. Maar wat zie ik ...

Een nog kale tuin met bevroren grond.

Een ijslaag in de waterton

Ijspegels aan de toevoerleiding van het regenwater

Een temperatuur van net 2 graden boven nul

En dat laat in de middag van de vierde dag van de lente van het jaar 2013.

Zijn jullie ook zo blij dat het eindelijk lente is ?

sl55274940631364154849.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Met het gegeven feit dat het lente is wel,maar het lijkt wel dat we het overslaan.

Geplaatst:

Komend weekeinde...

Geplaatst:

Ff meeklagen....brrrr hier in het warme vakantieland is het ook echt koud, er dwarrelt lichte sneeuw uit de lucht.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier in het koude kust gebied is het iets boven het vriespunt, geen neerslag en een blauwe lucht met een zonnetje

En giga wind tegen op de fiets.

En een tentamen waar ik de lesstof wel begreep, maar dingen fout heb beantwoord omdat ik niet zoveel kennis had van Mercedes.. Ehh.. Dat wordt dus even klagen. Dacht toch echt dat het een marketing tentamen was, geen auto merk tentamen

Geplaatst:

Toen ik Marketing volgde kregen we van tevoren 4 bedrijven die we als case moesten voorbereiden. Vond ik zelf wel een mooie constructie, want zonder kennis van een bedrijf kun je moeilijk goed vragen beantwoorden over de marketing.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Natuurlijk net als iedereen, klaar met de kou. Wel weer een beetje zoals het zou moeten zijn, met iig een fatsoenlijke winter zoals de natuur dat heeft bedoeld. Dat geeft me toch wel wat rust, gekeken naar het feit dat het vorig jaar in April al tegen de 25 graden aan liep. Niet vergeten hé mensen, dat DAT niet normaal is

Enfin, even wat anders, wel in relatie tot koude: Het kattenluik. De voordelen spreken voor zich. Dankbare en blije poezen die lekker naar buiten kunnen om te zonnen, scharrelen, muizen vangen... dankbare poezen van de buren die 's nachts stiekem brokjes komen stelen, en last but not least: geen stinkende kattenbak meer in huis. Het zeer grote nadeel heeft echter deze winter de kop opgestoken: Het luikje waait open als de wind met kracht uit het oosten komt

De afgelopen week siberië-wind heeft ervoor gezorgd dat alle deuren komende van de hal nu zenuwachtig gesloten worden omdat de koude wind, door het luikje, zo de hal in jaagt. Een temperatuurverschil van ruim 5 graden, afgelopen weekend gemeten. Niet al te best voor de stookkosten... en dan te bedenken dat die luie beesten nu al dagen hun lijf niet meer naar buiten gesleept hebben. Als ik het luikje echter afsluit binnen no time gezeur dat ze naar buiten willen, om 5 minuten later toch weer naar binnen te snellen.

Toch maar eens een bouwsel bedenken om de magneet of het deurtje beter weerbaar te maken tegen open waaien, zonder miauwende katten die het deurtje niet meer open krijgen. Ik heb iig al geprobeerd buiten een windmuur te maken van zakken tuingrond om de wind niet het luikje te laten grijpen, maar die wind komt er helaas gewoon omheen. Als alternatief daarop heb ik een vaste struik verplaatst zodat deze over een paar jaar in volwassen vorm een mooi windscherm vormt, maar die moet nog groeien. Iemand nog een idee?

Geplaatst:

Kattenluikje verplaatsen is zeker geen optie?

Geplaatst:

Grrr.... lens van mijn camera zit vast... stuck... Na ff googlen blijkt het een veel voorkomend probleem bij de Canon digitaaltjes te zijn... Ook hebben ze het over slechte en langzame service.

Denk dat de wind afgelopen zondag iets teveel fijn zand meevoerde en dat dat er tussen is gekomen....

Dan ben ik de camera waarschijnlijk een behoorlijke tijd kwijt... balen...

Gelukkig valt het nog wel binnen de garantieperiode...

Dus... de foto van het Moestuinforumbierflesje is voorlopig de laatste met dat toestel gemaakt.

Geplaatst:

Oef, dat is balen Erny...! Denk alleen niet dat het onder de garantie te claimen is...?

Geplaatst:
Kattenluikje verplaatsen is zeker geen optie?

Hmmnee.. de woningbouw heeft al geen toestemming gegeven dus we hebben het kleinste ruitje van het huis er al uit gehaald, netjes in een kleed opgeborgen op zolder, om een kattenluikje te realiseren. Struik ervoor, niemand die het ziet. Geen andere plek

Daarbij waait het hier in het open gebeid zo goed als overal om het huis wel, dus ik vermoed dat áls ik het luikje ergens anders zou kunnen maken dat volgend jaar de wind... ratatata, uit het zuiden komt

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ahja dat schiet ook niet op inderdaad

Dan heb ik geen tips. Wij kunnen geen kattenluik plaatsen en moeten dus steeds de deur open doen...ook vervelend

Geplaatst:

Precies, daar was ik al snel klaar mee, ben geen picolo

Geplaatst:

Janine, lijkt me wel toch... hopelijk... Ontwerpfoutje van Canon lijkt me... (zij hebben die zoomlens erop gezet en bedacht dat dan dan maar moest werken). Ik heb nix raars met die camera gedaan... alleen maar buiten fotooz gemaakt. Niet laten vallen oid. Heb 'm pas sinds augustus en hij was behoorlijk aan de prijs.

Als dit soort dingen niet onder de garantie vallen dan zou ík niet weten wat dan wél...

We horen het straks wel... Ik blijf nu eerst maar gematigd optimistisch...

Geplaatst:

Herkenbaar die kat. Hier zit de de kat - als ze de kans krijgt - rustig een uur of wat op de vensterbank voor het open raam. Kijkt links, kijkt rechts, loopt een paar cm naar voor, een paar cm naar achter, etc, etc, etc ....

Nee een kattenluik doe ik niet. Katje is veel te timide. Met een luikje krijg ik de hele buurt over de vloer. En de kat volledig in de stres.

Meestal wil ze 's nachts naar buiten.

Slaapkamerraam uit. Via dak van de uitbouw, schuurtje, schutting, en nog wat onduidelijks, beland ze dan toch in het tuintje. Terugweg in omgekeerde volgorde.

Weet je hoe nagels op een ouderwets zwart schoolbord klinken? Kattennagels op een slaapkamerraam klinkt ongeveer net zo. Kortom ze wordt wel heel snel binnen gelaten. Ik ben in een paar seconden wakker. Meestal. Ik ben niet altijd thuis.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Triest verhaal Erny. Ik duim voor je.

Geplaatst:

Ik hoop met je mee Erny! Maar zand tussen de lens valt bij een spiegelreflex in elk geval niet in de garantie.

Geplaatst:

Als je als bedrijf het onderstaande over je producten durft te beweren:

De IXUS 1100 HS met 12x zoom heeft een verbluffende metalen behuizing waarmee je zeker gezien wilt worden. Een ultracompacte combinatie van een eersteklas ontwerp en superieure technologie die gemakkelijk in je broekzak past. HS System en moeiteloze bediening via het touchscreen resulteren dag en nacht in prachtige opnamen en Full HD films. etc etc etc etc.... etc...

...moeten ze niet gaan zeuren als de camera's terugkomen vanwege een zandkorreltje...

Spiegelreflexcamera's kan je toch uit elkaar halen om schoon te maken? Dat kan bij deze dus niet zomaar... daar is die eersteklas superieure verbluffende technologie van hun niet op berekend...

hmmm zoek ff verder... wordt ik niet vrolijk van...

Garantiebepalingen van canon:

De garantie is niet geldig indien het defect is

veroorzaakt door een schok of val, misbruik, zand, stof, vuil, vocht of corrosie, lekkende batterijen, verkeerde behandeling, reparaties door onbevoegden of defecten veroorzaakt door het niet opvolgen van de onderhouds- en veiligheidsvoorschriften zoals vermeld in de gebruikershandleiding.

Als ik dat had geweten, had ik daar m'n geld dus niet aan besteedt...

Maar ja... we gaan het gewoon goed proberen te spelen... ik weet van nix... weet alleen dat de lens niet meer naar binnen wil en vast zit...

Geplaatst:

Proberen kan natuurlijk altijd!

Geplaatst:

Succes Erny. Probleem is echter wel dat als je het eenmaal voor reparatie hebt ingeleverd je achteraf hoe dan ook zal moeten betalen daarvoor. Als het niet binnen de garantie valt natuurlijk.

Wat je in ieder geval in je achterhoofd moet houden, en dat geldt voor eigenlijk alle apparaten wel, je bij normaal gebruik de wettelijk vastgelegde bescherming hebt. Als een koelkast kapot gaat omdat je de deur te vaak open en dicht doet, kunnen ze nog zo hard in de voorwaarden verstoppen dat je dan geen garantie verdient, maar de rechter zal hier anders over oordelen. Een DVD speler-tray die maximaal 10 keer in zijn leven open en dicht mag, zelfde verhaal.

Als je dus zonder rare fratsen op een dag foto's maakt in de vrije natuur is het dus niet normaal dat een zandkorrel de behuizing zódanig kan binnendringen dat dit soort defecten ontstaan. Is dat wel het geval, deugt het product simpelweg niet. Natuurlijk moet je de camera netjes in een tas bewaren, niet in de stromende regen gaan staan fotograferen of het apparaat van een koude omgeving onbeschermd naar een warme omgeving brengen. Een zandkorrel in de behuizing door foto's maken in het winderige Zelhem is niet één van die gevallen

Als ze moeilijk doen maar wél erkennen dat het bvb een zandkorrel is, en dan geen bergen maar een ongelukkig stofje, sowieso hierover even informatie inwinnen bij de consumenten organisaties.

Edit: Overigens is de Ixus niet echt een DSLR (spiegelreflex met verwisselbare lenzen, statieven, filters) maar een hybride. De camera bestaat uit één solide behuizing, en heeft een spiegel systeem wat de techniek van vastleggen beschrijft. Die kun je idd niet echt open maken, gezien het allemaal met elkaar verschroefd en versmolten is.

Geplaatst:

Ik wil even klagen over mijn eigen gebit

Na veel pijn vorig jaar, wortelkanaalbehandeling, gespleten kies, verwijdering ervan door de kaakchirurg, groot gat in mijn gebit, implantaat, vlekje onder een dode kies die ontsteking bleek, afspraak met kaakchirurg om dat te laten schoonmaken... vallen er gisteren en vandaag ineens grote stukken van de dode kies. Zal wel weer een nieuw gat worden

Good things come in small packages

Geplaatst:

Oh nee he... en dan moet je dat hele proces nog een keer door?? Bah... Sterkte ermee!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.