Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:
Hé Robo... hoe weet je dat die Veenmollen niet eetbaar zijn... ? Zien er juist zo sappig uit... ff roosteren, kruising tussen kreeft en sprinkhaan met een zweempje larve zou ik dan verwachten?

we eten alleen het haasje van de veenmol, de rest knarst te veel

(onee, de veenmol is het haasje )

hij staat trouwens wel op de rode lijst maar is niet beschermd gelukkig voor ons; je zou ze kunnen transporteren naar een andere gunstige plek maar ja, daar hebben ze er ook meestal genoeg (van)...

Geplaatst:
Te droog? Mulchen, dan heb je dat probleem niet meer!

Dat is een goeie voor volgend jaar! Bedankt voor de tip. Eigenlijk best logisch dat het dan minder snel droog is

Geplaatst:

Hoezo volgend jaar? Het is nu nog niet te laat om te mulchen hoor.

Gewoon je afgemaaide gras opsparen (liefst wel eerst wat laten drogen) en alle onkruidjes die je plukt en die nog niet in bloei staan, lekker tusen je groenteplantjes laten liggen.

Geplaatst:

Afgemaaid gras genoeg! Ga ik proberen dankje!

Geplaatst:

Eind van de week worden de dagen alweer korter.....daar wil ik over klagen....

Geplaatst:

Ben bang dat klagen je niet zal helpen het is een feit en moeder natuur laat zich (gelukkig ) niet dirigeren)

AAAAAAAAAh maar het is nog niet zo ver dat het gelijk na het eten al donker wordt, we kunnen nog genieten van redelijk lange dagen

Tot nu toe hebben we weinig kunnen genieten van de lange dagen, da's waar

Geplaatst:

Kom ik net thuis, is mn zusje op bezoek, altijd gezellig.

Tot ze, tussen neus en lippen door zegt, oja ik heb net een aardbeitje geplukt, lekker joh, mocht wel toch?

Dat was dus @!?*#% het allereerste aardbeitje dit seizoen, het aardbeitje dat we al dagen rood aan het kijken zijn, het aardbeitje waarvan wij gisteravond zeiden, als ie morgen lekker de hele dag in de zon hangt is ie rijp hoor, het eerste aardbeitje uit de tuin dit jaar, het aardbeitje waar we zoooo naar uit hebben gekeken sinds de plantjes weer groeiden en begonnen te bloeien.

Dus... Maar hij was dus wel erg lekker volgens zusje....

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Geplaatst:

hou van je zusje, er is er maar 1, aardbeitjes vele...

Geplaatst:

Gisteren hebben we toch wel onverwachts onze hond moeten laten inslapen ,ben er helemaal verdrietig van dit zo vroege onverwachte afscheid van onze lieve Abra .

Geplaatst:

Oh Zonnetje wat ontzettend naar! sterkte!

Geplaatst:
Gisteren hebben we toch wel onverwachts onze hond moeten laten inslapen ,ben er helemaal verdrietig van dit zo vroege onverwachte afscheid van onze lieve Abra .

Oh Zonnetje, wat is dat vervelend zeg. Hoe oud is hij of zij geworden ??

Veel sterkte de komende tijd.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Conny ,Abra was een reu en 7 jaar en 3 maanden oud .We hadden hem 1jaar en 6 maanden .We hadden Abra opgevangen en hebben besloten hem te houden omdat hij anders een spuitje zou krijgen .Hij was wel wat ziek maar dat het zo snel zou gaan had niemand verwacht ook de dierenarts niet .De warmte van gisteren heeft hem geen goed gedaan.We dachten zelf dat het nog wel een jaartje ging duren voor hij zou inslapen maar helaas was het gisteren al zo ver .

Geplaatst:

veel sterkte Zonnetje, geef Abra een mooi plaatjse in je hart

Geplaatst:

Even dit kwijt...naar Vreeken ga ik alleen voor speciale redenen, speciale zaden of iets dat ik nergens anders kan vinden. Ik vind de winkel zo mooi, ik zou uren daar door kunnen brengen...maaaarr...wat zijn ze daar onvriendelijk .. Ik dacht dat het aan mij lag maar ze zijn gewoon onvriendelijk. Punt. Is het zo moeilijk om gedag te zeggen tegen een klant die de winkel binnen loopt? En als ze dat doen -en toevallig ben ik altijd de eerste die het zegt- is het altijd een "goedendag" tussen de tanden.

Ik krijg de kriebels van dit soort mensen. Soms zeg ik expres goedendag juist tegen degene die gewoon langs mij loopt en mij negeert.

Probeer om eens te glimlachen, dat maakt zo een groot verschil!!

Nou ik ben klaar

Fijne avond allemaal

ilaria

Geplaatst:
Conny ,Abra was een reu en 7 jaar en 3 maanden oud .We hadden hem 1jaar en 6 maanden .We hadden Abra opgevangen en hebben besloten hem te houden omdat hij anders een spuitje zou krijgen .Hij was wel wat ziek maar dat het zo snel zou gaan had niemand verwacht ook de dierenarts niet .De warmte van gisteren heeft hem geen goed gedaan.We dachten zelf dat het nog wel een jaartje ging duren voor hij zou inslapen maar helaas was het gisteren al zo ver .

Hallo Zonnetje,

sorry ik was zo bezig met "klagen" dat ik jouw bericht over het hoofd gezien heb.

Heel veel sterkte op dit moment. Voor mij is het altijd heel zwaar als een van onze huisdieren ons verlaat .

Ilaria

Geplaatst:

Bij mijn bezoek vanmiddag aan de Intratuin kon je heul heul veel krijgen voor de moestuin. Van "Biologische Moestuingrond " tot volledig uitgegroeide mini-mini tomaten , of GROTE tomatenplanten. Inclusief rode tomaten. Aubergineplanten van 1.40m hoog met aubergines erin die zeker 2 kilo moeten wegen, Augurkenplanten , mini en hele grote ( daar was een topicvraag over toch ? ik had een foto moeten maken ) 4 slaplantjes voor 0.99 ( afzetters ) kruiden die je niet in je tuin wil hebben vanwege de kwaliteit of gewoon te duur.

Zonnebloemen van 30 cm hoog, maar met bloemen van 30 cm doorsnede ( hormonen bewerkt ) Lachen wel.

Ze hadden zelfs volledige Jonkheer van Tets planten ( die lieve man draait zich in zijn tombe om ) van een meter hoog beláden met rijpe rode bessen. : 9.90 maar. Koopje toch ? Hebben hebben. En dan hier komen vragen waarom de blaadjes geel worden

Sorry hoor. Moest het éven kwijt

Geplaatst:

nou Bit mocht je je morgen gaan vervelen gewoon even terug gaan naar Intratuin gaan en even die foto maken haha.

Die vraag had ik inderdaad over hoe groot een augurk plant wordt.

Geplaatst:

Ze hadden 4 maten te koop. Een reeds dragende mini-mini ding ( van die balkon-dingen ): volbehangen met zeker al 10 rijpe augurken en de rest zichtbaar komende. Wel wit uitgeslagen van de spuit. Een middenmaat ( was in de aanbieding ) van ong- maatje 60-80 hoog. Ook een grotert van zeker 120-140 cm. en dan nog zaailingen : net het 1e echte blad van die grote soort.

Tomaten hadden ze ook in 4 maten ( en potmaten , en navenant ook de prijzen ) Met velen al met rode tomaten. Het kasje kon je erbij kopen natuurlijk. ( niet eens duur )

Rozemarijn ? In alle soorten en maten. Kruipende/hangende en de gewone; in alle potmaten. Ook stekjes. Prachtige stekjes trouwens, daar kan je zelf niet tegenop stekken, zo mooi spul.

Lavendel soortjes ? Tsss.. en allemaal met de belofte dat ze weer veeel winterharder zijn inmiddels ( nieuwe selecties haha ) dan vorig jaar. Maar, moet gezegd worden : mooi spul. Ik heb me laten verleiden tot het kopen van 2 varianten.

En dan de vruchtbomen !! Nee. Ik hou op.

Geplaatst:

hahah nog even en je maakt van de klaagbank een vreugdehoek hahaha.

Maar als augurk echt zo groot wordt.... vrees ik dat ik hem een verkeerde plek heb gegeven. Ik heb een "gewone" augurk.

Ach we gaan het zien. Ik moet van de week nog de andere 2 (heb er 3) in de voortuin zetten. Nu alleen nog verzinnen hoe ik hem ga steunen. Moet goed komen

Geplaatst:

Ik klaag graag even over een groot deel van de Nederlanders. Als je hoort hoeveel mensen nu vinden dat het Ibn Ghaldoun (die school met de eindexamens die gesloten waren) moet sluiten.. Slechte school etc. Wethouder die zegt dat de school dicht moet i.v.m. slecht imago.. Ehhh, gaan we nu alles sluiten wat een slecht imago heeft?

Echt, hoe dom we soms bezig zijn..

Mini beetje paardenvlees in sommige producten > Huppaaa, vernietig het maar allemaal.

Incident op een school > Huppaaa, beter sluiten we die boel.

En dan ook de overheid waar je ook steeds moeier van wordt. Eerst bezuinigingen bedenken en ze daarna weer terug draaien omdat er te veel weerstand is.... What The Fuck? Waar slaat dat op? Zo blijven we écht eindeloos bezig met bezuinigen. Horen we écht dagelijks het woord bezuinigen, terwijl er niks gebeurd. Lekker voor 't vertrouwen

Geplaatst:

Nu ik vind dat de excamencommissie en de regering ook fout zijn.

Waarom-excamens moet je zo in pakken met een stempel dan zie je dat er aangeknoeid is (ALS HET ZO BELANGRIJK IS)

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik moet echt even klagen over de Accu-striemer die ik gisteren aangeschaft heb. Gisteren gelijk de accu opgeladen. Vanochtend vóór de regen naar de tuin. Striemen. Niet dus. Doet het niet.

Wat de oorzaak is, weet ik nog niet echt ( 2 mede tuiniers op het complex hebben er naar gekeken ) Zou de accu moeten zijn denken we. Ligt nu opnieuw aan de oplader thuis.

Ben bang dat daar iets loos is. Wel gemaaid , niet gestriemd dus. Fijn.

Geplaatst:
Nu ik vind dat de excamencommissie en de regering ook fout zijn.

Waarom-excamens moet je zo in pakken met een stempel dan zie je dat er aangeknoeid is (ALS HET ZO BELANGRIJK IS)

De docenten hebben ook gezien dat er gesjoemelt was met de examens, maar hebben het verborgen gehouden i.p.v. het te melden zoals verplicht is. Die school mogen ze van mij dus ook direct sluiten. Totaal niet meer serieus te nemen.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Daar heb je gelijk in wist niet dat ze het moesten vermelden.

Maar ik zeg het zo: fouten vermijden voor een stempeltje

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

en wat moeten dan al die leerlingen??????

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.