Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

sorry huub.......

maar als die muts helpt...gewoon doen, vroeger droeg men toch ook een slaapmuts, want een kruik helpt niet echt bij een koud hoofd lijkt mij

maar heb je dan hoofdpijn van de kou of migraine?

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

@ Greetje, dat is ook mijn grootste klacht. Vaak hoofdpijn, vaak migraine. Maar geen echte migraine, want soms blijven enkele symptomen achterwege. Meestal niet misselijk en/of braken. Wel licht en geluiden willen vermijden. Soms duren aanvallen korter of langer, en lijkt het soms meer op bijholte- voorhoofdsholteontsteking. maar dat dan weer zonder verhoging. Spanningen zijn bij mij geen oorzaak, al wordt wel vaak zo gedacht door artsen, maar als ik het heb, kan ik niet goed tegen spanningen. Er zijn 500 verschillende soorten hoofdpijn, dus ik maak me niet druk om welke soort het precies is, probeer altijd alles te doen om het te vermijden. Zoals warm houden, want ik denk (misschien wel een kronkel in m'n hoofd) dat het van koude en tocht komt, ook vanuit de nek.

Geplaatst:

Huub, als je er weer last van hebt probeer eens citroensap. Bij migraine helpt dat vaak heel goed. Door het zuur spant je hersenvlies aan en daar na ontspant het weer en gaat doorgaans je migraine daar door ook weg.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

@ Huub, dat heb ik ook vaak. Bij mij weet ik de oorzaak wel ( enorme hormonale schommelingen vanwege medicatie ). Mijn arts zei ook dat dit vaak voorkomt bij hoge bloeddruk patienten. ( en laat dat nou ook in de familie veel voorkomen.. )

Mijn klacht is dat ik vandaag zo`n dag heb dat werkelijk ALLES tegen zit.

De deur valt in het slot op het moment dat ik met een vol krat boodschappen voor de deur sta ( sleutels binnen natuurlijk.. ), een enorme rij in de supermarkt met allemaal klanten die totaal geen haast lijken te hebben, een pot pruimenjam op de keukenvloer gevallen ( kapot natuurlijk ), een stelletje honden die zich normaal gesproken best een poosje alleen ( samen ) kunnen vermaken maar uitgerekend vandaag niet, een kat met een of andere allergie die net binnen glipt en daar de witte muur vol bloedspetters veegt..( kopje kapot gekrabd ) en zo allemaal van dat soort dingen..

Jullie zullen dus begrijpen dat ik lichtelijk gefrustreerd ben nu.. ik ga maar ff een kopje thee doen denk ik..

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Wel voorzichtig met het hete water he Gemma! Jeetje wat een pechdag voor jou zeg...

En wat betreft Huub en z'n muts....

Laten we allemaal een muts voor Huub breien... kan ie kiezen met welke muts hij die avond weer gaat slapen...

En om misverstanden te voorkomen.... om migraine lach ik niet hoor....

Geplaatst:
@ Mijke, van 'houd de voeten warm en het hoofd koel'? Mijn migraine komt echt door teveel afkoeling van de bloedvaten rond 't hoofd. Ik loop dan ook altijd met muts (winter)of pet (zomer).

Maar ik kan het best eens proberen met een kruik, baat het niet, warme voeten is ook fijn.

Nee ik leg altijd maar 1 kruik bij mn voeten, de andere leg ik (ik slaap op mijn zij) achter mijn schouders en de derde gebruik ik als 'knuffel'. Op die manier houd je je romp warm en daardoor blijft je hoofd ook beter op temperatuur!

Geplaatst:

@ Stan, zuur heb ik vaker gehoord. Een tip van Indonesische vrienden: leg een stuiver op je voorhoofd en druppel er citroensap over. Citroensap gebruik ik al vaak, wist niet dat het met HP te maken had.

@ Gemma, daar zeg je wat, hoge bloeddruk. Ook een killer op dit gebied. Ik laat de BD regelmatig opmeten en eet pure chocola en rozijnen, waarvan de BD daalt. Ook vermijd ik (thee met) zoethout, helaas, want het zit in allerlei theeën, ook in de lekkere sterrenmix.

Dus ja Gemma, je kunt niks hebben 'aan je hoofd' als je HP hebt. AL mijn kwalen neem ik voor lief, maar HP/migraine verlamt je, je kunt helemaal niks en moet lijdzaam wachten tot het weer over is, terwijl de rest van de wereld vrolijk verder doet...

Maar nu genoeg geklaagd over mij, nu weer klagen dat alles zo duur is en zo, ook heel erg!

EDIT:

Ah, daar hebben we Erny, nét als ik op 'bevestigen' wil drukken. Ik bedoelde er HELEMAAL NIKS mee hoor, haha. Ik vond het alleen zo'n leuke woordspeling...

Geplaatst:

moe, moe, moe, moe. terwijl ik nog van alles moet doen.

vriendlief moet nog plat liggen na de operatie en 2 'zieke' katten in huis die er een bende van maken.

als ik moe ben dan wordt mijn lichaam gammel waardoor iets doen nog meer energie kost.

Geplaatst:

Laten we allemaal een muts voor Huub breien... kan ie kiezen met welke muts hij die avond weer gaat slapen...

Dat lijkt me een fantastisch idee Erny.

Heeft iemand nog een heel simpel basispatroon voor een muts met hoofdomtrek 57 cm.

Dat kunnen we dan zelf aanpassen en opleuken.

Bij wijze van medeleven met Huub.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

@ Conny, wat zijn de dames toch meelevend, maar het gaat al beter! Humor helpt beter dan paracetamol geloof ik!

Geplaatst:

Pas maar op huub we hebben allemaal jou adres hihihi

Geplaatst:

Hoewel

Elke nacht met een andere muts naar bed?

Geplaatst:

je moet er wel wat voor over hebben hoor Huub

aangepast door Gast

Geplaatst:
Geplaatst:
:oops:

Hoewel

Elke nacht met een andere muts naar bed?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
:clap:

Wat n heerlijk mutsenforum is dit toch!!

nou huub........

zo raar was dus mijn opmerking niet

Geplaatst:

Tja, je kán het op allerlei manieren opvatten, als je dat wilt.

Geplaatst:

En om misverstanden te voorkomen.... om migraine lach ik niet hoor....

Ik heb m klaar:

NintendoSuperMarioGumbaIncaMutsS273831384536953.jpg

Geplaatst:

Komt u maarrr!

Echt ideaal met twee van die koorden eraan om vast te zetten.

Zodat die muts me niet stiekem verlaat als ik slaap.

Geplaatst:

Haha en die bolletjes kan je in je oren stoppen tegen het snurken

Geplaatst:

welke muts zou huub dan mee moeten nemen om geen last te hebben van snurken................

Geplaatst:

Zeg dames (ik wou al zeggen hé stelletje mutsen haha),

de rest van het forum ligt zo goed als stil!

Weten we wel van ophouden?

Geplaatst:

l

Geplaatst:

Komkommertijd Huub..komkommertijd

Geplaatst:

wij...mutsen.......leven slechts intens mee......

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.