Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Zo Greetje, 2 zielen 1 gedachte.

Ik dacht ook het zal je overbuurvrouw zijn zeg.

Ik vind lichtjes ook heel leuk, maar dat geknipper, tureluurs word je er van.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:
Domme klacht misschien, maar waarom is al die kerstzooi zo duur? En waarom vind ik alles zo leuk? Was net in het tuincentrum hier in het dorp, zulke mooie leuke dingen gezien........zucht! Ik wil eigenlijk alles!
Action? Aktie Maxi? So Low? Zeeman? Wibra? Daar kost het geen drol, echt! En gewoon bewaren zodat je de komende jaren niks nieuws hoeft te kopen!
Geplaatst:

Ik heb en gebruik nog steeds die oude gekleurde peertje, vind ze gezelliger dan die kleintje die je nu koop...

Geplaatst:

Hahaha.....nou, Greetje, je kan rustig aan de overkant komen wonen hoor, zo erg ben ik nou ook weer niet! daar zou zelfs ik gek van worden! Maar wel gaaf om te zien al die lichies!

Ja, kom regelmatig bij Action enzo. En ik bewaar ook het meeste, dus doe het ene jaar dit in de boom, het jaar erop weer wat anders. Ik vind een boom met allemaal gekleurde ballen, en dan het liefst figuurtjes, zoals huisjes, vogeltjes, kerstmannetjes enzo erg leuk. Heb ook nog oudere ballen van thuis, en van thuis van mijn verkering.

Zat nu eigenlijk te denken aan een boom met alleen maar vogeltjes......ik heb er wel een paar.....maar voor een hele boom vol heb ik er veel meer nodig! Ik ga er nog maar eens over denken....

Geplaatst:

Ondertussen staat de hele zolder vol voor die paar weken per jaar?

Al ooit overwogen om meerdere bomen neer te zetten?

Geplaatst:

Zat nu eigenlijk te denken aan een boom met alleen maar vogeltjes......ik heb er wel een paar.....maar voor een hele boom vol heb ik er veel meer nodig! Ik ga er nog maar eens over denken....

maar een paar? dat is wel zielig hoor. je mag ze hier wel brengen, ik heb een halve boom vol.

als kind mochten we elk jaar 1 dingetje uitzoeken voor de kerstboom. ik koos elk jaar een ander vogeltje. de laatste paar jaar waren ze alleen moeilijk te vinden. ik wil natuurlijk wel de echte breekbare kerstbal vogeltjes.

ivm de katten hebben we geen kerstboom maar een guirlande langs het plafond met lampjes, vogeltjes en een paar balletjes.

Geplaatst:

@Jootje, zet je boom in de TUIN Wat pinda-netjes en vetbollen (lees ballen) er in pot PCD-pindakaas als piek. Moet je eens kijken hoeveel vogeltjes je in je boom hebt/krijgt (Of forumleden die dol zijn op PCD-pindakaas)

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Nou...dat wilde ik op 1 januari doen, Stan. Ik ben namelijk een van de eerste die de boom heeft staan, maar hij is ook als eerste weer weg! 1 januari is bij mij de hele zooi verdwenen, en vind ik het weer heerlijk dat het huis zo leeg is! Ik spoor geloof ik niet helemaal.....

Geplaatst:

Loes.....dat zijn de leukste kerstdingen toch.....die van thuis!

Goed idee die guirlande ipv een boom, mijn dochter heeft drie katten en kan ook geen boom hebben....

Geplaatst:

Ik heb nog steeds kerstballen hangen in de vorm van een eikel, ze zijn te zwaar voor in de boom heb ze aan een lint voor het raam hangen, en aan iedere arm van mijn kroonluchter hang een hart, waaronder een een kerstbal is, dus over gek gesproken ben ik dat denk ik

Geplaatst:

Misschien kan je ons wat uitlenen via spullen delen? Ik heb echt nauwelijks ballen voor in de boom dit jaar (rood groen vind ik wel mooi in een boom)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb wel een boel blauwe ballen voor je!

Geplaatst:

shit, ik ontdek net dat ik qua kerstboom houd van mooi stijlvol zilver en paars... maar vriendlief wil een veelkleurige bonte kerstboom. Wat nu?!?

Geplaatst:

Gooi e'm d'r uit of mooi stijlloos bont

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Koop n hele grote boom en tuig elk een helft op. Zet de boom op n draaiplateau en elke morgen een draai aan die boom geven

o ja,.... en voor kleinbehuisden of katten mensen::

bbbbbbbbbbboomx89151384901455.jpg

Geplaatst:

Ik vind bont stijlvol. Bont ? Ja bont, maar niet té bont. Weinig of geen zilver of glas. Veel groen, rood, wat paars, véél goud. Klassiek. Britts.

Ik heb ballen ( kerstballen ) van 20 jaar terug en van 2 jaar terug. Ik koop steeds iets bij, maar gooi niets weg. De boom mag VOL !! Vol , voller , voller.

Het mag ook een kunstboom zijn. Ik denk er over een kunstboom te kopen dit jaar. Hij komt zó vol, dat je dat toch niet meer ziet

Geplaatst:

Hier in Hongarije hebben de meeste mensen een kerstboom (sparretje) in de voortuin staan. Deze wordt dan versierd met lichtjes en pakjes en dat kan dan ieder jaar weer.

Wij hebben al 3x een oude kerstboom uit Nederland meegenomen om in de voortuin te zetten maar elke keer ging dat ding weer dood Dus ik denk dat ik de moerbei in de voortuin die er opeens vanzelf staat maar ga versieren..

Geplaatst:

ik had van de kerstboom verkoper eens een klein zielig kerstboompje gekregen. die werd met liefde verzorgd en elk jaar uitgespit om in de woonkamer te pronken. daarna weer netjes terug in de tuin voor het nieuwe jaar.

later werd hij te groot en mocht hij buiten blijven staan met lampjes.

inmiddels is de boom net zo hoog als het huis, mijn kleine boompje

Geplaatst:

Niet doorvertellen hoor, maar vandaag weer kerstmannen voor de verzameling gekocht........

image82651384982230.jpg

Geplaatst:

CUTE!..... ik zal het aan niemand verklappen...

Geplaatst:

weet jouw verkering wel van deze 3 goddelijke mannen?

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Ik hou heeeeel erg veel van kerst.Hier staat de (kunst)boom dan ook begin december al. Maar sinds een paar jaar wel met plastic ballen,want mijn kat gaat er namelijk in hangen/liggen/slapen.

Geplaatst:

Ik ben stiekum ook gek op kerst..manlief moet er niets van hebben, maar ik heb de houten engeltjes en sterretjes al klaarliggen..Ook heb ik led-verlichting voor in de voortuin..

Wanneer mag je beginnen met versieren eigenlijk?

Geplaatst:

Haha...ja hoor Greetje, mijn verkering weet ervan! Ik heb meer van die mannen......hij is eraan gewend!

Geplaatst:

Meestal vanaf eerste advent,maar ik heb al een krans op de deur. Ik maak onwijs veel zelf,en op Pinterest kun je zoveel vinden wat je zelf kunt maken,en wat bij de tuincentra's veel geld kosten.Met natuurlijke dingen,zoutdeeg enz kom je heel ver.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.