Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Ik begin meestal ook met eerste advent. De kerstster word dan opgehangen. De rest komt in de week erna....behalve de boom, die komt na 5 december. Ik heb er zin in!

Geplaatst:

Feest periode begint hier morgen al

21 november jarig (19 jaar morgen ), daarna sinterklaas en de feestdagen.. word weer super gezond eten in de komende maand denk

Geplaatst:

Aahh...gefeliciteerd vast, Dennis. Dus jouw verjaardag is meestal de start van alle feestelijkheden!

Gezellig hoor! Fijne dag morgen,

Geplaatst:

oh Dennis, gefeliciteerd alvast!

Geplaatst:

tof!!

Geplaatst:

Bah ladies het gaat hier steeds minder op een klaagbaak lijken Klagen moeten we hier..klagen over Kerst bijvoorbeeld..dat mag pas NA!!!Sinterklaas beginnen...want dat is ook heeeel erg leuk!!Mèt Zwarte Piet!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Okee, Jet.....mogen we dan op 6 december los over Kerst? Ik vind Sinterklaas ook erg leuk. Maar mek wel dat het minder speelt nu de kleintjes heel erg groot zijn, misschien straks weer als er ( hoop ik) klein kindjes komen!,

Geplaatst:

of als we seniel gaan worden. Geloven we gelijk weer . En vanaf dat gemuts over een muts is het hier idd al de "babbeltuin" maar, daar durf ik al niet meer over te klagen(wat opzich dus al een serieuse klacht is) omdat ik dan zo-ge-zegt om een patroon vraag. Jaaa echt nie .

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:
Bah ladies het gaat hier steeds minder op een klaagbaak lijken

Van klaagbaak naar feestbaak, best goed gedaan toch? Beetje positiviteit

Geplaatst:
Feest periode begint hier morgen al

21 november jarig (19 jaar morgen ), daarna sinterklaas en de feestdagen.. word weer super gezond eten in de komende maand denk

Gefeliciteerd Dennis!!

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Dennis van Harte Gefeliciteerd.Maak er een leuke dag van

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

yo Dennis

ff klagen: heb weinig geluk met de fruitboompjes in onze veengrond: kweeboompje 1 is overleden aan schurft, kweeboompje 2 gehalveerd door de storm, appelboompje 1 heeft een megakanker, morelboompje heeft steeds meer monilia, appelboompje 2 heeft flink de schurft in....en ik trouwens ook

Geplaatst:
Wanneer mag je beginnen met versieren eigenlijk?
Zodra sinterklaas naar huis gaat natuurlijk!
Geplaatst:

Heel vervelend voor je Rob..al die energie die je in die boompjes hebt gestopt

En wat krijg ik een rare mail tegenwoordig..zogenaamd van banken die me willen laten inloggen omdat ik anders inlogproblemen ga krijgen...( en ik ben niet eens lid van die bank) en nu weer iemand die me 2 millioen wil geven zou er nu iemand zijn die daar intrapt?

geld46091385050838.PNG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Ik ben stiekum ook gek op kerst..manlief moet er niets van hebben, maar ik heb de houten engeltjes en sterretjes al klaarliggen..Ook heb ik led-verlichting voor in de voortuin..

Wanneer mag je beginnen met versieren eigenlijk?

Nu! Als je man even niet oplet dan hè, maar daar heb je geloof ik perenwijn of zo voor...

Wát een flauwekul over die Sintermafklaas, die is leuk voor gezinnen met kindertjes.

Het feit dat je er nu aan denkt, nu behoefte aan hebt, kaarsjes, lichtjes, glinsterende ballen en zo, wil zeggen dat je gewoon nu dat ding klaar moet maken. Zet 'm op die boom en versier hem met engeltjes en glinsterend engelenhaar!

(edit: paar kindertjes bijgemaakt)

aangepast door Gast

Geplaatst:

Wij kregen een mailtje daarover vannacht om 2.30. En of we dan ook ff de gegevens willen invullen.Stelletje gekken.

En mag ik dan ff flink klagen: (als enige in Nederland waarschijnlijk) ik heb een vreselijke hekel aan het hele sinterklaasgedoe....!!!!! Ik heb het nog nooit leuk gevonden.

Geplaatst:

sinterklaas niet leuk........

ik zat als schipperskind op de SINT-NICOLAASschool.....

de basis nog steeds van mijn kind-zijn

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:
Geplaatst:

Ik kan me elk jaar weer erg opwinden over het feit dat er hoogzomer alweer sinterklaaszaken in winkels komen te liggen. Dan ben je er al bijna weer zat van tegen de tijd dat je daadwerkelijk es over de surprises na moet gaan denken. Niet getreurd zou je zeggen, want dan liggen de kerstzaken immers ook al weer lang en breed in de winkels; nou daar kan ik me nog veel bozer om maken! EERST sinterklaas en DAN pas kerst. Zo hoort het, en niet anders!

Maar desalniettemin is deze tijd van het jaar natuurlijk uiterst geschikt om het huis gezellig te maken, zonder dat het gelijk in kerstversiering vervalt. Gewoon lekker veel kaarsjes natuurlijk, de zachte dekentjes komen tevoorschijn, de winterplantjes komen binnen, de sfeerverlichting gaat aan. En ik maakte met mama altijd sinaasappels met kruidnagels er in gestoken die je dan in een lint bindt en ophangt, dat soort gezelligheidsversiering mag nu natuurlijk al best!

Geplaatst:

ben het helemaal met je eens mijke! maaaaaar

hoewel ik jaren bij v&d heb gewerkt [jaren60/70] en genoot van de winkelverandering van sint en dan pas kerstverkoop was ik later toen de kinderen klein waren al in okt/nov bezig met sintkadootjes en heel gemeen verdonkermaande ik de grote speelgoedboeken die toen al in de bus vielen....

en.......

qua inmaak zijn we ook al bezig nu voor de wintermaanden,dus......

logisch dat de commercie hierop ingesprongen is

bij mij staat de boom nooit voor 17 dec!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Ik hoorde vandaag zelfs op Skyradio, Wham - Last Christmas!!!

Wat ik niet snap...maar dat ben ik maar hahaha.

Iedereen heeft het altijd over de commercie die de dingen bepaalt.

De commercie die net na de zomer de winkels alweer vult met sinterklaas / kerstspullen.

Maar zijn wij als consument eigenlijk niet de 'schuldige'.

Wij kopen namelijk deze meuk gigantisch in wanneer het in de winkel ligt.

De commercie ziet dat...dus speelt daar handig op in....

Als wij gewoon een grens trekken met inkopen, zal de commercie dat ook doen.

Waar ik me trouwens aan erger...is dat mensen alles voor lief nemen.

Het feit dat er een auto voor de deur staat, is voor iedereen gewoon.

Centrale verwarming...ach das toch normaal.

Wij als mensen zijn een partij verwend joh...

Niemand denkt meer na over "wat als......?"

Want "ach, dat zal toch niet gebeuren joh"...hinderlijk irritant gewoon.

En als je zegt dat jij er wel over nadenkt, dan spoor je meteen niet

Geplaatst:

Ben ik zeker een uitzondering, als ik mijn cv kan inruilen voor een houtkachel graag, met kerst maak ik meestal iets om weg te geven inplaats dat ik iets voor ieder koop. Auto heb ik weg gedaan want stond meer voor de deur dan dat ik er mee weg ging. Op vakantie gaan tja heb er niet veel behoefte aan, ga dan ook meestal alleen een lang weekend en die blijken meer succes te hebben dan een vakantie, ga meestal met moeder en zussen en dit jaar Parijs geweest en oudste zus heeft nu al weer zin om naar London te gaan en zo kan ik nog wel door gaan.

Geplaatst:

Kan wel vloeken.. sta een van de buurjongens aan me deur of mijn konijn weg gelopen is. Uuuh nee niet dat ik weet ben er net nog geweest. Ppfffff het zou toch niet waar zijn dat ik nu ook al vergeet de deurtje dicht te doen.

Gauw naar achteren gerent en ..... Een twee drie vier en neee gelukkig nummer vijf is er ook.

Weer terug naar voren gerend, en verteld hou hem maar lekker zal wel van de overburen zijn die willen op deze manier blijkbaar van hun konijnen af... Wij zijn dus domme nederlanders die het zielig vinden om deze diertjes zo te laten lopen, buurjongen dol gelukkig en rende naar huis om te vertellen dat hij hem mag houden..

Jullie begrijpen toch zeker wel dat die eigenaar het konijn niet terug krijg he. Heb er ook al een van hun en nu denken ze we laten er elke keer een los, zodat ik dadelijk met een overschot aan konijnen zit, rammen en voedsters zitten bij elkaar en daar kan ik nog bozer om worden.

Pff mensen weten me te vinden als ze iets gevonden hebben, voor de beestjes natuur goed omdat ik altijd wel een plekje heb om ze op te vangen. Of altijd wel de juiste instelling weet waar iets naar toe kan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.