Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Vandaag reed ik op de N210. Dat is een best drukke provinciale weg bij ons , zeker rond de spits.

Stond er ergens een vrachtwagen stil op de tegemoetkomende strook. Maar daar let je niet gelijk op, ik zag dat even later pas.

Mijn voorganger op onze rijbaan ging plots heel scherp op de rem, maakte een zwieper naar rechts dook ergens omheen, en weer ( met veel moeite ) terug op de rijbaan. Gelukkig was daar rechts nog ruimte voor, voor deze manoevre. Ik schrok nogal, en ging ook dik in de remmen, want wat was het geval ?

Moeder eend stak de rijbaan over. met daarachter een sliert kuikens. netjes achter elkaar. En die moeder die stapte flink door, maar totaal onaangedaan en geheel 'bewust' van haar voorrang Het was prachtig om te zien, en nog leuker de reacties van al die auto's , vrachtwagenchauffeur incluis. De bestuurder van de auto voor me sprak ik later voor de stoplichten. Hij vond het wel een stoere actie, en heel terecht. Hoewel ik toch haast bij hem achter erin reed, en mijn achterganger bij mij. Die zat ook te lachen.

Maar het was een prachtig gezicht, die eendjes.

( en het is maar goed dat de duiven hier niet zó de weg oversteken, want ik had gas gegeven )

Geplaatst:

Even wat reclame maken voor de Moestuinforumdag hoor! Eind van de zomer, komen we allemaal bij elkaar, in mijn 'achtertuin' in Zelhem (Achterhoek). Iedereen is welkom, maar stem dan hier wel even op welke dag je kan komen:

poll-einde-seizoens-moestuinforumdag-in-zelhem-wanneer-t8971.html

Dan prikken we volgende week de definitieve dag.

Geplaatst:

Hopelijk staat mijn vraag hier goed en hopelijk krijg ik suggesties

A.s. zaterdag krijg ik vrienden te eten. Super gezellig. Alleen, de vriend is vegetarisch. We hebben al regelmatig samen gegeten en nu ben ik dus zogezegd een beetje uitgekakt met mijn vega-recepten.

Courgettesoep, pompoensoep, soep met tomaat, courgette, wortel etc, mosterdsoep, dat hebben we al een keer gegeten.

Het liefst maak ik een gevulde soep, met daarnaast een maaltijdsalade.

En dan een lekker stevig donker brood erbij.

Wie helpt me ??

Groetjes, Monique

Geplaatst:

Ontzettend leuk om te lezen dat je voor vrienden een speciaal vegetarisch gerecht op tafel gaat zetten, als vegetariër weet ik vanuit mijn omgeving hoe lastig dat kan zijn voor een niet- vegetariër

Een ideetje:

Aspergesoep, met gekookt eitje erin;

Salade met nootjes, blokjes kaas (geitenkaas bijv.) heerlijk met dat brood erbij en wat honing of maplesiroop.

Voor de eiwitten vind ik het altijd lekker om een notenmelk te drinken zoals amandelmelk, lijnzaadmelk, walnoten, pecannoten, net wat ik heb. En makkelijk zelf te maken: noten en water met de staafmixer, zeven en voilà

Geplaatst:

Hoi, dank je wel voor de tip

Suggesties met noten vallen eigenlijk af. Had ik meteen wel kunnen bedenken... Onze jongste zoon eet ook mee, en hij is allergisch voor alle noten.

Aspergesoep met een gekookt eitje erin: goed idee!

Geplaatst:

Wat dacht je van een tex mex soep? Tomaten, paprika's courgettes, prei flink wat uien en knoflook met een rood pepertje en wat rookpoeder allemaal bij elkaar met een litertje water opzetten. Na ongeveer een half uur blikje kidneybonen, bruine bonen en mais erbij. Zakje taco kruiden erbij, Wat tomaten puree voor een wat intensere smaak. Nog een 10 min laten sudderen en serveren met een beetje creme fraiche en wat geraspte kaas. Erg smakelijk!

aangepast door Gast

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Hoi Prettig Gestoord, bedankt voor je suggestie. De Tex Mex soep hebben we al een keertje met hun gegeten, kleine variatie erop weliswaar, maar toch. Overigens superlekker!

Geplaatst:

Paddenstoelen of champignonsoep. En als hapje(snack) is falafel ook erg lekker. (kan ook van linzen)

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Oja, falafel, lekker!

Geplaatst:

Zelfgemaakte Turkse pizza met kaas, maar zonder het vlees natuurlijk, is ook lekker.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Het is gelukt zaterdag en het was ook nog eens hartstikke lekker!

Marokkaanse linzensoep met bleekselderij en gevulde aubergines (met couscous, tomaatjes, feta, rode ui).

Als jullie belangstelling hebben, wil ik de recepten wel even bij recepten plaatsen.

Bedankt voor het meedenken!

00426581370246093.JPG

Geplaatst:

ja! recepten graag!

Geplaatst:

Aubergines staan bij de recepten

Geplaatst:

geprint!

Geplaatst:

@ Rob: ik heb het 's ochtends voorbereid, zodat ik het 's avonds alleen nog maar een 15 min in de oven hoefde te zetten (met alu folie erover op 180C, wel even in de gaten houden).

Geplaatst:

Dit is mijn 6666e bericht...poe poe, wat had ik allemaal niet te zeggen..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat is een mooie mijlpaal , gefeliciteerd.

Dan heb ik nog even te gaan (dit is nr 24)

Geplaatst:
Dit is mijn 6666e bericht...poe poe, wat had ik allemaal niet te zeggen..

veel leuks en nuttigs, dank daarvoor!

funny-animated-gif-005.gif

Geplaatst:

tsss. Ja zeg !! 6666 ...... mennn. Maar wees maar blij dat het niet je 666e is

Geplaatst:

Het is weer 'vogeltjes vliegen uit'-tijd... Onze zachtaardige poes is gisterenavond laat met een jonge pimpelmees thuisgekomen. Met zachtaardig bedoel ik dat ze ook muizen komt brengen en die geheel zonder schade of wat dan ook nog leven. Legt ze neer, kijkt tevreden, loopt weg en laat het beestje vervolgens aan mij over.

Bij muizen duikt de oudere ervaren kat er zo bovenop, om hem heerlijk knarsend en krakend voor onze neus op te eten, maar met (jonge) vogeltjes vind ik dat iets minder. Muizen zijn er genoeg, de boeren hier vinden het een voordeel, maar de vogels hebben het soms al moeilijk genoeg. Ik hoop dus met een negeer-beleid met vogels tegenover een aanmoedig-beleid met muizen de kat te leren dat ze de vogels moet laten voor wat ze zijn.

De jonge pimpelmees zit vol in de veren, eet gulzig de kevers, spinnen, meelwormen en sprinkhanen op die ik hem aanbied en zit momenteel te soezen in de zon op bed na een dikke maaltijd. Over een uur weer, en daarna een uur weer. Zodadelijk ga ik eens een rondje lopen om de pimpelmezen familie te zoeken, die hier vermoedelijk verderop zitten. Dan kijk ik vanavond of morgenochtend of de kleine inmiddels goed omhoog kan vliegen (ipv omlaag) en dan zet ik hem weer onder de bomen. Hij roept en krijgt al antwoord van buiten, dus dat komt goed.

dsc008818691370590516.jpgdsc009032411370590516.jpgdsc009563561370590517.jpg

Ze zijn wel schattig hoor

Snel weer naar buiten.

Geplaatst:

Mooi om te zien en te lezen Sovreze!

Geplaatst:

Even navraag gedaan bij de achterbuuf, die (ik dacht) koolmezen in haar vogelhuisje had zitten maar het waren pimpelmezen, en zij vertelt in geuren en kleuren dat een zwarte harige poes ze gisterenavond één voor één meenam.

De mijne dus

Nu zittie in de palm voor het raam naar buiten te blèren...

Geplaatst:

Oeps.....belletje aan dr halsbandje doen....tingelingeling......

Geplaatst:

Misschien wel een idee, een belletje. Ze raken die hier altijd kwijt dus daar ben ik jaren geleden mee gestopt, zeker gezien die oude poes al enige tijd niets meer vangt. Nu dat beestje hier binnen rond fladdert kijkt de boosdoener er niet eens naar om, stomme kat

Geplaatst:

Wat een lief en leuk beestje. Ik hoop dat hij het red.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.