Geplaatst: 18 augustus 201312 j nu we het toch over muziek hebben:dorus [tom manders] heft vroeger een liedje gezongen over zijn moestuinheb al gezocht op internet, maar nada noppesis er hier iemand die dat liedje kent of heeft????? edit googel,googel....tekst gevonden op:http://www.musicfrom.nl/songteksten/dorus/me_volkstuintje.htmlmaarja hoe was de melodie ook weer! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 18 augustus 201312 j pm verstuurd: ik heb nog wel 78toerenplaten...aan de muur o.a. greetje uit de polder ingelijst........erfenis van mijn oudste broer!enne mijn jongste zoon heet dorus.......heerlijk al die ouwe liedjes!!! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 18 augustus 201312 j ik lach me de krieken hier door jou...............zo kan ik niet zingen he! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 22 augustus 201312 j Ik heb inmiddels nu ruim 3 weken mijn kraampje-aan-de-weg staan met doorlopend courgette's, worteltjes, bonen en kruiden en deze week ook suikermaïs. De suikermaïs trekt het meeste volk, daarvan heb ik inmiddels al 5 kolven verkocht Hier in het dorp staat het vol met dit soort kraampjes waardoor je als toerist van één van de 3 campings in de directe omgeving eigenlijk niet naar de supermarkt hoeft voor groenten in de zomermaanden. In het buitengebied veel kersen, bramen, appels, peren en pruimen. Mijn overbuuf heeft veel kooltjes en knollen, verderop biedt er één veelaal aardappelen aan en weer iets verderop tomaten en eieren. Wie van jullie heeft een kraampje, en hoe ziet deze eruit? Wat leg je erop? In eerste instantie wilde ik de maïs voor mezelf houden, maar de afgelopen maanden merk ik dat mijn spijsvertering erg slecht reageert op maïs. Zomaar ineens, want ik heb jarenlang met plezier maïs gegeten. Ik dacht nog 'Ach, dat zalvan mijn eigen oogst wel anders zijn' maar helaas, buikpijn totenmet Dan maar te koop.
Geplaatst: 22 augustus 201312 j Dat met zo'n kraampje is hier ook een idee wat sluimert. Maar ik durf het eigenlijk niet aan. De uitgang van het moestuincomplex ligt wel langs een pad waar veel fietsers en wandelaars langskomen. Op zich een prima plek. Maar het is ook een schoolroute. Ik durf dat niet aan eigenlijk.Misschien gewoon es proberen. Nog nooit je bakje met geld leeg aangetroffen ?
Geplaatst: 22 augustus 201312 j Het kraampje staat bij mijn huis voor de deur, dus ik heb goed overzicht - en anders de buren wel. Sowieso heb ik een webcam op het voorpad hangen, iets dat meehelpt. Dit in verband met inbraak en auto-vandalisme van een paar maanden geleden. Hier wel veel jonge jeugd die al eens in het potje hebben staan staren (centjes!) maar zodat ze het stickertje lezen dat er een cameraatje hangt, smeren ze 'm. Daar maak ik me dus geen zorgen om EN ik maak elke dag het potje leeg als de kraam 's nachts naar binnen gaat. Mocht in groenten missen maar geen centjes hebben ontvangen, en ik hier echt een probleem van wil maken, kan ik altijd de beelden nog nakijken en die aan de buurman laten zien - die roddeltante kent iedereen bij naam in de wijde omtrek, dus dan weet ik ze te vinden Ik kan me echter voorstellen dat het in de stap of onoverzichtelijke plaats een twijfelgevalletje zal zijn..
Geplaatst: 22 augustus 201312 j Nou, nee, mijn tuin ligt niet in de stad. Dorpje met gemoedelijke lui en veel wandelaars en fietsers, van die 50+ dauwtrappers met helmpje op enzo. Zat animo.Alleen die schooljeugd he ?Hmm. gewoon es uitproberen misschien. Cameraatje gaat m niet worden nee. Misschien een fake-camera op de kop tikken en dat erbij hangen.
Geplaatst: 22 augustus 201312 j Onze buren hebben een kraampje en wij ook 50 mtr van ons huis.De meeste tijd gaat het goed en eerlijk. Gewoon proberen. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 22 augustus 201312 j Dat is interessant, een buurman die roddeltante is! Wat ik me afvraag met zo'n kraampje: als alles een dag lang in de warmte heeft gelegen, is het de dag erop toch niet meer vers (courgettes, kruiden e.d.) ? Hoe doe je dat?
Geplaatst: 22 augustus 201312 j De buren hebben een parasol op de kraam met de courgette's.En kamer planten. Wij hebben sier en fruitplanten te koop.Fruitplanten gaan niet zo,mensen hebben liever sier planten. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 22 augustus 201312 j Nou, nee, mijn tuin ligt niet in de stad. Dorpje met gemoedelijke lui en veel wandelaars en fietsers, van die 50+ dauwtrappers met helmpje op enzo. Zat animo.Alleen die schooljeugd he ?Hmm. gewoon es uitproberen misschien. Cameraatje gaat m niet worden nee. Misschien een fake-camera op de kop tikken en dat erbij hangen.Oh dat is wel de ideale klandizie ben ik achter. De schooljeugd trekt zijn/haar neus ervoor op, de enigen die ooit met een ondeugend hoofd in het centenpotje stonden te gluren waren 5 á 6 jaar oud en renden al vlot weer giechelend weg. Ook niet de leeftijd dus om het ook werkelijk te durven stelen, en de groenten moeten ze toch niet haha
Geplaatst: 22 augustus 201312 j Dat is interessant, een buurman die roddeltante is! Wat ik me afvraag met zo'n kraampje: als alles een dag lang in de warmte heeft gelegen, is het de dag erop toch niet meer vers (courgettes, kruiden e.d.) ? Hoe doe je dat?Naja, weetje... buurman lief is een typische gevalletje altijd thuis want chronisch ziek, gluurt veel vanachter het raam, van de mannenliefde, én hier geboren... de perfecte roddeltante dus voor al je dorpse nieuws en bewoners info Ik heb de kraam strategisch geplaatst. De zon staat hier 's ochtends maar een uur of 3 op de kraam dus die krijgt een parasolletje, of die gaat pas naar buiten als de zon het huis om is. De groenten die niet meer top zijn gaan - als ze niet verkocht zijn - 's avonds hier in de pan. Voordat ik ga koken kijk ik dus eerst op het kraampje, voordat ik in de koelkast of kuil kijken voor mijn oogst.
Geplaatst: 28 augustus 201312 j tjonge,tjonge.......... dit is toch niet voor de worksjob op 21 September,hé??? http://www.nu.nl/binnenland/3561166/roof-van-zwammen-bossen-breidt-zich-uit.html Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 30 augustus 201312 j Ik heb iig nog nooit een vogel in de tuin gezien. Wel katten... Hoewel ik niet weet wat beter is
Geplaatst: 30 augustus 201312 j Een wel erg lelijke bewaker van de rupsen, zei de oude knorrige moestuinbezitter
Geplaatst: 30 augustus 201312 j Maar het is zo'n allerschattigst katje, hoe kun je dat nou lelijk vinden!
Geplaatst: 31 augustus 201312 j Hahaha het topic over knoflook zaad, ben net thuis van mijn ochtend route (werk in de zorg) en zet hem op bbc 2 programma bezig van " a tot z tv cooking" en welke letter de g de g van Garlic net was er een knoflook boer met verschillende soorten knoflook en nu een aantal recepten met knoflook
Geplaatst: 17 september 201312 j Ik ben eigenlijk benieuwd of Antoine zaterdag komt. Ik wil helemaal niet de discussie over zaterdag of zondag oprakelen trouwens..gewoon benieuwd of hij weet dat het deze zaterdag is...lijkt me leuk als hij komt We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.