Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Hoi Allemaal

Mijn seizoen begint niet echt lekker. Ik was bezig om een prik struik weg te halen. Maar dit is helemaal verkeerd gegaan. Er kwam een stuk hout in me hand terecht heb het toen uit me hand getrokken. Maar me duim is nu erg dik en pijnlijk ik ben bang dat er een stuk hout is blijven zitten en dit nu aan het ontsteken is. Dus wordt morgen huisarts bellen. Me hand is nog niet echt vuurrood maar als ik er op druk enorm veel pijn en dik.

Welkom nieuw seizoen

Geplaatst:

Oeh bah Jessica.

Beterschap.

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Bah, bah!

Is het vandaag gebeurd?

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Jessica heb je bijvoorbeeld biotex, om in te weken? Om de ontsteking tegen te gaan en eruit kan?

Beterschap, tuinwerk kan gevaarlijk zijn

Geplaatst:

Hoi

Nee het is gisteren gebeurd. De wond zit net boven mijn pols en onder de onderste stukje van me duim. Ik denk dat er zo i zo even een foto ervan gemaakt moet worden want als ik op het bot druk 10 cm van de wond dan doet de bot erg veel pijn. was net van enorme rug pijn af. Dacht laat ik me handen uit de mauwen steken krijg je dit. grrrr

Geplaatst:

Zou weken in biotex of soda kan ook, of gewoon wasmiddel als er niets anders is. Om de wond te ontsmetten en open te houden, zodat de ontsteking eruit kan.

Geplaatst:

Hoi Jane doe

Ik Ben het wel al steeds aan het ontsmetten maar de wond is niet echt open meer zit al wel een dun korstje op.

Geplaatst:

Daarom juist in zo een ontsmettend badje weken

Geplaatst:

Ik heb nu ook nog eens na het week badje. Een grote pleister met Betadine erop gedaan bijt echt gigantische

Het nadeel is denk ik ook dat het wondje niet echt groot is. Als het een grote wond was dan was het denk ik langer open gebleven dan een klein wondje. Wel is de wond nu weer open afwachten maar. Maar die rot struik gaat er nu echt helemaal uit

Geplaatst:

Korstje eraf (peuteren of weken) en zéker dat soda-badje doen (heet water met soda, en dan behoorlijk lang laten weken... dan zie je vanzelf de sliertjes vuil naar buiten komen )...

Het ontstekingsvocht moet er in ieder geval uit... en als je geluk hebt komt de splinter dan ook mee.

Geplaatst:

ja, goed plan en even koelen met een ijsblokje voordat je gaat peuteren

Geplaatst:

Goed plan Rob0, doe ik ook altijd zo voor ik in men neus peuter

Het zonnetje prikt hier al mooi door de wolken heen, meteen helemaal in een lentesfeertje.

Geplaatst:

Hier in het hoge noorden dikke bewolking. Maar gisteren was het super lekker weer met veel zon.

Geplaatst:

Yep.. Deze video belicht een aantal goede onderwerpen als je het mij vraagt!

http://youtu.be/ipe6CMvW0Dg

Wat een voorspelbaar leven we hebben (kind, school, werk, pensioen, dood), maar ook hoe we ons zelf 'vergiftigen' met voedsel (fastfood, frisdrank, koek, snoep, etc.) .. terwijl we tegelijkertijd alsmaar pilletjes blijven uitvinden en daarmee denken alles te kunnen genezen... Tsja... De maatschappij waarin we leven is soms vreemd.

Geplaatst:

Inderdaad, de maatschappij waarin we leven is gemaakt om te consumeren. En alles wat we verder doen is daarop aangesloten.

http://storyofstuff.org/movies/story-of-stuff/ <- dit filmpje legt dat heel mooi uit in geanimeerde jip en janneke taal.

Geplaatst:

Wauw! Tomatenzaden die al 2 jaar over datum zijn: kiemingspercentage van 100%

Geplaatst:

Morgen worden mijn ogen gelaserd, ik vind het superspannend maar ben er helemaal klaar voor !!!!

Geplaatst:

Oh jeetje, das inderdaad spannend... laat je ons het resultaat weten?

Succes!

Geplaatst:

Succes morgen, beterschap en breng ons op de hoogte zoal Erny schrijft.

Na mijn oogoperatie was ik tijdelijk blind, staat nog een operatie te wachten die verschoven is omdat er wat tussen gekomen is.

Geplaatst:

Doe ze toch 1 voor 1? Eerst L en later R, of?

Geplaatst:

Bij mij was niet laser, maar oogoperatie. Normaal wel eerst een kant en anderen kant. Maar in mijn geval beide ogen in een keer.

Ik zag heel wat % minder en alleen staturen bij zonlicht en fellicht, verblind, migraine aanvallen, bloeddruk zakken en flauwvallen. Nu is het een stuk beter, alleen bij direct zonlicht en fellicht. Dus gewoon oppassen, zonnebril blijft maar draag die nu minder. Normaal droeg in die ook in de winter. Tv kijken met flitsen ging niet, nu kijk ik even andere kant op.

Ben benieuwd bij laser ook per oog, hoewel ik wel mensen ken beide ogen in een keer.

Geplaatst:

Zou mooi zijn als het zicht na de ingreep verbeterd is. ZOdat je de kwaliteit van je eigen plantjes weer beter kan zien

Geplaatst:

Wij waren dus heel vroeg bij de ooglaserkliniek, want ondanks dat ik wel het benul had om het hele gebeuren te plannen in een vakantie, had ik niet het benul om te bedenken dat er dan ook (praktisch) geen files zouden staan ::) ::) Dus nog even mijn boek zitten lezen.

Toen binnen eerst een check of mijn ogen dezelfde sterkte waren als bij de eerste afspraak. Dat was zo. Daarna lang zitten wachten tot iedereen, 8 mensen totaal, gecheckt waren en rond 10.45 mochten we alle 8 in 1 keer naar een kamer alwaar we een soort operatieschorten, haar- en schoenkapjes aan moesten trekken. Toen een korte uitleg en verdovingsdruppels en antibioticadruppels in de ogen en daarna om de beurt naar binnen voor de eerste handeling; het maken van een flapje in het hoornvlies. Ik zag hierna niks meer, maar dat werd verteld van te voren, Weer terug naar de wachtkamer en weer druppels. Daarna de echte laserbehandeling. Ogen werden open gehouden met een spreider, maar geen centje pijn. na een rusttijd weer druppels, nog een controle en tussendoor een broodje mochten we naar huis.

Thuis aangekomen werden mijn oogleden loeizwaar en ben ik maar op de bank gaan liggen, maar elk half uur moet ik vandaag druppelen dus echt slapen is er niet bij. De eerste 2-3 uurtjes thuis waren vervelend, maar nu kan ik mijn ogen weer goed openhouden en best alweer goed zien

Beide ogen in 1 keer dus.

Geplaatst:

Jeetje lijkt me heftig..!!

Maar respect dat je het gedaan hebt.

Beterschap...!!

Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!!

Geplaatst:

En zo te zien kan je blind typen...

Hoop dat je snel de wereld weer helder kan zien...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.