Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Vandaag op de volkstuinen geweest om een keuze te maken.

Die was gemakkelijk gemaakt! We kunnen kiezen tussen 2 maal 100m2, eentje van circa 130m2 en eentje van 40m2. De laatste valt sowieso af, die is te klein, maar die van 130m2 heeft een heel leuk kasje die we gratis mogen overnemen. Met gootje, dus eigen water. Er zijn natuurlijk handpompen aanwezig maar eigen water is altijd handig Zo ook wat bessenstruiken en een mooie braam langs het hek. Hij is ook niet zo diep, hij is lekker vierkant, dus dat is met 2 mensen veel gezelliger tuinieren.

Tuintje - grens LINKS langs het witte stoeltje en ACHTER langs de achterkant vd kas:

tuin1118391360250251.jpg

Foto vd kas met binnenkant:

tuin1223971360250270.jpg

tuin1392521360250287.jpg

Slim gedaan!

Ik ben een happy meisje dus, eindelijk aan de slag

Geplaatst:

wauw dat ziet er mega gaaf uit!

Stiekem wel beetje jaloers hoor...

Geplaatst:

Super!!

Geplaatst:

Geweldig, en wat een leuk kasje! Gefeliciteerd met je aanwinst!

Geplaatst:

Wel eerst de onlangs verhoogde bakken in de achtertuin afmaken, daar heeft de sneeuw vd afgelopen 2 maanden een stokje voor gestoken. Bijna klaar, dat wel. Nog even aanvullen met extra grond en compost en dan kan ik ook daar weer aan de slag

Geplaatst:

wahhaha volgens mij heb je het virus flink te pakken!

Geplaatst:

Dat sowieso. Begonnen op een flatje met allemaal hangbakken en potten op, naast, onder en áán het balkon. Sinds een jaar of 2/3 nu in de achtertuin bezig, eerst zonder bakken (bah modderig), nu wel met verhoogde bakken.

Het is echter heel simpel: Ik kan niet genoeg verbouwen in de achtertuin om het hele jaar genoeg te hebben. Dat maakt ook dat ik de halve zomer zit te staren naar een tuintje waarin alles al gedaan is, dus ik heb sowieso meer nodig om bezig te blijven. Mijn vriend en ik hebben besloten: Je doet het niet, of je doet het goed! Zo is het dan ook de bedoeling met de volkstuin... daar kunnen we een heel jaar rond van eten, in tegenstelling tot de achtertuin waar we toch al gauw de helft van onze dagelijkse groenten alsnóg in de supermarkt moesten bijkopen. Dat is gewoon zonde

Zonet voor het eerst gerommeld, troep opgeruimd, staken bij elkaar gezocht net als palen, potjes, tie-wraps bij elkaar gezocht en daarmee het hek verstevigd. Regengootje uitgebaggerd en eens GOED gekeken naar de struiken die er staan... Zo op het oog vermoed ik

Een rijtje frambozen

Een (gele) kruisbes en

Twee rode bessen struiken.

Die zijn afgelopen jaar zo te zien wel rigoreus teruggesnoeid, dus even aankijken wat het dit jaar wordt.

Ik kan het helaas niet vragen aan de vorige eigenaar... die man is niet meer in deze wereld.

Er staan namelijk nog 2 jonge boompjes waarvan ik nieuwsgierig ben wat dat zijn.

Geplaatst:

Weet je buurman/vrouw op de tuin dat misschien?

Geplaatst:

Wat lukt Stevia overwinteren goed! Toen hij bij een raam op het noorden stond was het waardeloos, veel blad dat eraf viel etc. maar nu hij al 2 maand op het zuiden staat zit hij vol nieuwe stengels en bladeren. Ook bloeit hij enorm, ga waarschijnlijk straks de eerste zaden oogsten ben benieuwd of ze kiemen!

Geplaatst:

Nou stevia hier geen succes....nieuwe zaaien maar

Geplaatst:

Oef...

Geplaatst:

whahaha geniaal hoe verzin je het!

Geplaatst:

Lekker druk

Good things come in small packages

Geplaatst:

Gister een babbeltje gemaakt met mijn buren.

Ze hadden gezien dat ik bezig was om een struikje proberen weg te krijgen.

Nu zei mijn buurman dat hij me wel een keertje erbij wil helpen

Ik kon ook bij hun een mega grote hegge schaar ofzo lenen. Maar ben zo blij dat ze me willen helpen!

Mocht ik wat nodig hebben mag ik het gewoon van ze lenen.

Heb weer volle vertrouwen in me voortuintje. Gister een mm bak gekocht

Nu het weer nog.. Graag een paar graden warmer please?

Geplaatst:
Weet je buurman/vrouw op de tuin dat misschien?

Yup, en succes

Het zijn een aalbes, een rode kruisbes en 2 zwarte bessen waarvan hij er één beschreef als 'Niet echt een zwarte bes, zoals.. een zwarte bes, maar een grotere zoetere!' Duidelijk

Geplaatst:

Babbel:

Ik heb dus een aquarium van 240 liter, warm water met tropische vissen. Zuid-amerikaanse setting, dus veel hout, zandgrond, z-a plantjes en visjes. De laatste generatie kleine visjes is nu zo goed als 'op', er zwemmen er nog wat rond dus ik heb nieuwe planten besteld en heb onlangs 2 nieuwe bewoners opgehaald: De pauwooogcichlide, 'albino' in dit geval, zoeentje:

albino_oscar.jpg

Ze zijn nu nog klein maar worden heúl groot. Met zijn tweetjes, meer vind ik ook niet geschikt voor 240l. Enfin, hele leuke beesten, erg bijdehand, iets aanhankelijk ook en ze eten... wormen, insecten, stukjes witvis, doperwten, spinazie en andere kleinere vissen

Wat zie ik echter vanochtend - BLAUWALG in mijn aquarium

Bah. Water begint ook al wat te stinken, dus ik heb straks wat te doen.... niet verwacht, heb het één keer gehad bij opstarten van mijn aquarium vele jaren geleden in een ander huis, maar na de forse waterverversing van afgelopen weekend dus nu weer. Voor een tweede keer sinds we hier wonen. Ik vermoed dat het leidingwater hier in Aerdt toch anders samengesteld is dan in mijn oude woonplaats en ik hier duidelijk voorzichtiger moet zijn met spoelen.. Jammer, want dan ben je zo weer 2 weken zoet met lichtsterkte terugnemen, filter doorspoelen, zink-oxide aan het water toevoegen en al dat soort onzin.

Ach, kan toch niet in de tuin rommelen

Geplaatst:

Ik weet niet waar je aquarium plantjes haalt maar bij Ikea zijn ze 1,95 en ze hebben ze bijna altijd.

Ik heb er daar ook regelmatig gekocht, gewoon potjes uitzoeken die al wortel hebben en planten..

Geplaatst:

Ik koop vrijwel alles bij een bevriende groothandel

De bak is nu weer opgeruimd, de pauwogen raakten echter wel iets geïrriteerd, hapte mij (ze pakken dan je velletje) en 2 kleine visjes hebben het moeten ontgelden... hap-slik-weg

Geplaatst:

Dat kan ook.

Ik haalde altijd vissen/garnalen en voer bij een bevriende kweker.

Ik heb nu nog maar 1 aquarium staan maar die wil ik verkopen, ik heb nog wel een kleine bak (droog) staan waarvan ik twijfel of ik die toch in de kamer zal zetten en boven staat ook nog een aqua buble.

De vissen zijn allemaal al verkocht de ander aquaria ook ik was er ineens klaar mee.

Geplaatst:
.. een zwarte bes, maar een grotere zoetere!' Duidelijk
Misschien Jostabes?

Of anders één van de andere kruisingen tussen verschillende soorten bessen? Ach ja, met die laatste opmerking schiet je natuurlijk ook niet echt iets op.

Geplaatst:
Dat kan ook.

Ik haalde altijd vissen/garnalen en voer bij een bevriende kweker.

Ik heb nu nog maar 1 aquarium staan maar die wil ik verkopen, ik heb nog wel een kleine bak (droog) staan waarvan ik twijfel of ik die toch in de kamer zal zetten en boven staat ook nog een aqua buble.

De vissen zijn allemaal al verkocht de ander aquaria ook ik was er ineens klaar mee.

Binnen kasje maken?

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

@RvO: Zou erg blij worden als het een jostabes blijkt Ach, een verrassing is ook leuk, toch?

Geplaatst:

Dat zou inderdaad kunnen Thea ik heb er al wel aan gedacht.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.