Geplaatst: 11 januari 201511 j Was vanochtend op de knpv club zou koud door de harde wind, brrr straks warm douchen en warm eten. Alleen die gedachte warmt een beetje op.
Geplaatst: 11 januari 201511 j jajaja en wie krijgt er weer de schuld ?? HET moestuinforum maarre fijn dat je er weer bent Kibas . Ik had het niet koud op de tuin vandaag Jane. Ik was voldoende dik ingepakt. Maar nu heb ik het wel koud, nu ik thuis ben. Dus schijnbaar toch afgekoeld.
Geplaatst: 14 januari 201511 j Beetje aan het zoeken geweest op internet, kom ik de Aerogarden tegen http://www.aerogarden.nl/ Een soort van hydrocultuur met groeilamp apparaat voor het kweken van kruiden en tomaten e.d. Nu vroeg ik mij af wie zo veel geld uitgeeft aan zo'n apparaat (150 EURO + 20 EURO per pakket zaaicups + voeding) Het werd mij al snel duidelijk door via Googlew op afbeeldingen te zoeken: zeer geschikt voor het kweken van wietplantjes Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 14 januari 201511 j Ach... aan elke hobby kan ze zoveel geld uitgeven als je wilt... dit is voor de binnenkwekers met een dikke geldbuidel... Denk dat een serieuze wietkweker toch al snel voor een ander, meer gesloten, systeem zal kiezen om de ideale omstandigheden te creeëren. Zo open en bloot zijn de plantjes wel erg toegankelijk voor ongediertegespuis en ziekten. En wat moet je nou met maar twee plantjes? Volgens mij zijn ze om dieren op te kweken... kijk maar:
Geplaatst: 27 januari 201511 j Ook komende restaurant day(dag) doe ik weer mee nu echter 100% vegan(maar wel weer van mild tot super super heet) https://www.facebook.com/events/911519432205792/?ref_newsfeed_story_type=regular . Daar heb ik nu echt zin in : restaurantje spelen . Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 27 januari 201511 j De link doet het niet. Pagina niet beschikbaar. Ik denk dat de link niet openbaar is.
Geplaatst: 27 januari 201511 j Nu wel(stond idd niet openbaar). Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 27 januari 201511 j 15 februari is al snel. Jammer dat het zo ver weg is, klinkt wel heel interessant.
Geplaatst: 28 januari 201511 j Mijn moestuinplan voor volgend jaar Ons zoontje van bijna 4 is al helemaal into moestuinen Heeft vandaag ook al wat paprika's mogen zaaien, die als ze wat groot worden naar opa en oma gaan dan moeten die al geen plantjes meer kopen. Erg leuk om zien hoe hij daar in op kan gaan.
Geplaatst: 29 januari 201511 j Hey kennen jullie peerby al? Een handige website waar je allerhande zaken zoals gereedschap kunt delen met je buren/stadsgenoten. Ik meldde me vanmiddag aan omdat ik een stoomreiniger nodig heb en binnen een half uur vond ik al iemand die hem wel wilde uitlenen. 5 Minuutjes fietsen later stond ie op tafel te wachten op gebruik. Verdorie, wat een handige site zeg! En hoe meer mensen hem gaan gebruiken hoe beter. Er worden dingen uitgeleend van klapstoeltjes tot schuurmachines. Ideaal! Het scheelt geld, het scheelt bergruimte, en is beter voor het milieu.
Geplaatst: 29 januari 201511 j uhm, sorry, wil je pret niet bederven, maar moet hier vrij regelmatig uitgeleend spul repareren en/of terugvragen.... heb trouwens net een gat in de markt ontdekt: lege bakjes met voorgegeten groenten
Geplaatst: 29 januari 201511 j nee hoor je bederft mn pret niet, het is bij dergelijke dingen te verwachten dat het in een bepaald percentage van de gevallen niet (helemaal) goed gaat. Maar dat geldt ook als je via via dingen leent. Met die site kun je elkaar alleen een heel stuk makkelijker vinden.
Geplaatst: 30 januari 201511 j Hey kennen jullie peerby al? Een handige website waar je allerhande zaken zoals gereedschap kunt delen met je buren/stadsgenoten. Ik meldde me vanmiddag aan omdat ik een stoomreiniger nodig heb en binnen een half uur vond ik al iemand die hem wel wilde uitlenen. 5 Minuutjes fietsen later stond ie op tafel te wachten op gebruik. Verdorie, wat een handige site zeg! En hoe meer mensen hem gaan gebruiken hoe beter. Er worden dingen uitgeleend van klapstoeltjes tot schuurmachines. Ideaal! Het scheelt geld, het scheelt bergruimte, en is beter voor het milieu. Geef peerby even door aan de zoekmachine, want die kent het nog niet! Gisteren ergens je verhaaltje over peerby gelezen, leek me erg geschikt en goed idee, heb me direct aangemeld, iets te leen gevraagd en vandaag al twee reacties gekregen. Wilde het in dit forum even laten weten maar de zoekfunctie heeft nog niet door hoe het werkt. Daarom alle reacties van mijke maar opgezocht in haar profiel, was niet zo moeilijk. Het ging in een van haar laatste berichten erover. Maar zeker en goed idee, al leen ik niet zomaar van alles (uit).
Geplaatst: 30 januari 201511 j heb net ontdekt dat peerby wsnlk een verzekering gaat regelen/heeft geregeld voor de leenspullen
Geplaatst: 30 januari 201511 j Ja ik zou ook niet zomaar alles uitlenen inderdaad. Iemands naam en adres weten is sowieso wel handig voor de zekerheid, en ik zou denk ik ook sneller iets uitlenen aan iemand die een paar straten verder woont dan aan iemand die 8 km verderop woont. Maargoed het blijft een kwestie van vertrouwen natuurlijk. Oh en natuurlijk heb je ook nog de optie om het niet uit te lenen, maar zelf met de machine bij iemand langs te gaan, dan help je iemand ook en heb je meer controle. Dat is tevens een leuke manier om je buren te leren kennen! Wel slim trouwens dat ze een verzekering gaan afsluiten. Ik vroeg me al af of ze van plan waren een bepaalde mate van controle in te bouwen - ik dacht zelf meer aan een systeem zoals ze ook bij bijvoorbeeld couchsurfing, ebay of thuisafgehaald hebben, waarbij je na een koop/ruil/leenactie kunt aangeven of het voor beide partijen goed is verlopen.
Geplaatst: 30 januari 201511 j Verzekeren gaat wat kosten en het is nou juist zo aardig dat het met gesloten beurs zou kunnen. Er is ook een bedrijf waarbij je je kunt aansluiten om je auto uit te lenen of er een te lenen. Beide partijen betalen een dikke buit om verzekering en coördinatie - website - te regelen. Je kunt goedkoper een auto huren bij een erkend verhuurbedrijf.
Geplaatst: 30 januari 201511 j oh ja, deze service moet ook zeker gratis blijven, anders defeats it kinda the purpose! Daarom zou zo'n systeem als bij de andere sites imho een betere oplossing zijn
Geplaatst: 31 januari 201511 j verzekering is optioneel, dus je kunt zelf kiezen of je er voor wilt betalen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.