Jump to content

Een moestuintje in mijn achtertuin

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal!

Ik ben Mecu, 19, student, en ik wil een moestuintje in mijn achtertuin.

Ik liep al een tijdje rond met het idee, toevallig ben ik een weekje terug rond gaan kijken op het internet en zodoende kwam ik erachter dat dit een goede periode is om te gaan zaaien. Een paar dagen geleden heb ik dus wat zaadjes en een kamerkasje gekocht (onverwarmd). Dit kasje staat nu voor het raam met zaadjes van bosaardbei, chilipeper en hanglobelia (de tuin mag ook wel wat fleuriger). Ik heb in deze paar dagen al een heleboel rondgesnuffeld op internet, maar ik zit nog met een hoop vragen. Het leek me daarom leuk om me aan te melden bij dit forum. In de tuin wil ik verder tomaten, rode ui en wortelen zaaien. Maar die moeten als het goed is nog even wachten.. Ik twijfel nog over het aanschaffen van andere zaden (courgette? sla?), maar dat heeft natuurlijk weinig zin als ik er geen ruimte voor heb in de tuin.

Naast het feit dat een moestuintje me ontzettend leuk lijkt, wil ik op deze manier ook mijn ouders helpen om wat kweekervaring op te doen. Zij hebben een aantal hectare grond in Indonesië, waarop ze binnen een paar jaar biologische landbouw willen gaan bedrijven. De mensen in die regio werken (te) veel met gif en dergelijke, dus zij willen de biologische landbouw daar introduceren. Vandaar ook de chilipepers, mijn ouders zijn heel nieuwsgierig hoe deze groeien.

Ik hoop dat we veel ervaringen kunnen uitwisselen! (ook al heb ik nu nog nada ervaring )

Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/

Posted

Hallo Mecu,

Er zijn meer studenten hier

Mooi doel in ieder geval, ervaring op doen voor in het thuisland. Sla moet je zeker doen (pluksla is handig om mee te beginnen), courgette alleen als je ruimte hebt (soms moet 2 planten kwijt kunnen ivm bestuiving).

Posted

Welkom Mecu,