Agnetha Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Heerlijk bbq met mannetje. En natuurlijk salade uit eigen tuin met radijs, sla, bieslook peterselie en bosuitje. Mmm smaakte weer goed! Fijn zo uit eigen tuin. Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
HuubvG Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Krielaardappelen van collega meegekregen die geen krielen 'lust', even kort gekookt, uit laten dampen en daarna bij de gaar gebakken speklap gedaan tot het bekende bruine korstje. Nieuwzeelandse spinazie ook even kort voorgekookt, daarna ook bij het eenpansgerecht, op het allerlaatst een handvol erwten, ijsbergsla, rucola, basilicum erbij om er nog een slastamppotje a la Rob0 van te maken... of zo.
jeanne-heijmans Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Huub jij eet best veel nz spinazie hoe groot moeten de bladen ong,zijn voor je kan oogsten? ik wil het ook graag eten maar twijfel nog,ze worden wel breed qua plant maar de blaadjes zijn 4 á 5 cm denk.
HuubvG Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Geen grote hoeveelheden eet ik, maar wel vaak een paar blaadjes. De mooiste plant staat in de kas en zo houd ik hem klein. Je kunt het blad van elke grootte nemen, ook het uiteinde van de stengels.
HuubvG Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Tot je dienst, het is een leuke plant, mooi vettig blad, ziet er voller uit dan spinazie, 't smaakt goed dus ik beveel hem aan! Vandaag heb ik al een paar doppertjes gesnoept en heb een pepermuntblaadje in de koffie gedaan. Muntkoffie smaakt cool!
gerbera Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Gisteren geplukt/geoogst: wat aardbeien, veel lollo rossa en andere sla, veel rucola, dille, origano en doperwten.Wat ben ik blij Grilaria
Missmass Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Verse aardbeien en thee gezet van verse munt. Zaaalige combi! Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Annemie Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Voor het allereerst echt iets geoogst uit m'n moestuintje! Gelijk een recept van Ernie van het forum gehaald en klaargemaakt. Heerlijk die radijsjes zo!!
Jenneke Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Risotto met gebakken witlof en radijsloof (dit laatste uit de tuin) en een zachtgekookt eitje.
Jorieke123 Geplaatst: 22 juni 2013 Geplaatst: 22 juni 2013 Stamppot rauwe andijvie, met andijvie uit de tuin van mijn broertje! Lekker hoor Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
snekermoestuin Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 Een pasta van penne met paddenstoelensaus, waarvoor peterselie uit eigen tuin is gebruikt.Ook een eigen rode peper, maar die komt van binnen. Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
pet Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 Salade van rucola, pluksla, snijbiet, tuinbonen, knoflook, bosui, spinazie, radijsjes uit eigen tuin, met een omelet van eigen eieren... Lekker
Sandrina Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 Quiche Lorraine (zelf gemaakt) met sla uit eigen tuin en tomaten(winkel, sorry) Gewoon verukkelijk tezamen.
Merel Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 Gisteravond aten we een salade van verschillende soorten sla, radijs en koolrabi en een berg peultjes uit eigen tuin. Daarbij aardappeltjes en een stukje vlees uit de winkel. Het was mijn allereerste koolrabi uit eigen tuin en van de weeromstuit ga ik koolrabi zaaien, want ik vond het super lekker!!! indefruitboomgaard
Nancy Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 Eindelijk weer eens peultjes gegeten, voor mij de allerlekkerste groente.Verder veel aardbeien! Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
Jorieke123 Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 Straks op het menu (nu al aan het pruttelen): Pilaf. Met lekker veel Jimmy(varken, voor de lezers die Jimmy niet kennen)-vlees (ligt nog steeds wat van in de vriezer ), 2 rode uien die een bloemknop kregen, kool.En tomatenpuree en perzik uit blik uit de supermarkt. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jenneke Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 Omdat de pluksla nogal uit de hand gelopen is , gisteren maar Oosterse sla rolletjes gegeten. Erg leuk om te doen en erg makkelijk voor de kok omdat je alleen maar een stel schaaltjes met vulling en dipsaus hoeft neer te zetten. En als er nog iets over is gooi je alles de volgende dag in een grote schaal, dressing erover en je noemt het Oosterse mihoensalade
Nancy Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 Ziet er lekker uit! Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
Conny Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Straks op het menu (nu al aan het pruttelen): Pilaf. Met lekker veel Jimmy(varken, voor de lezers die Jimmy niet kennen)-vlees (ligt nog steeds wat van in de vriezer Dat is toch dat varken dat geslacht is in Maart ???Daar hebben wij ook nog vlees van in de vriezer liggen.We hebben al speklapjes en karbonaatjes ervan gegeten. Lekker Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Aanbevolen berichten