Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Spinazie a la creme met een heerlijk gehakt balletje uit de wei van Jorieke

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Ooh... eigen spinazie... dat wil ik nou ook zo graag... zoo lekker! Mag helaas blijkbaar niet van de slakken...

Door mn noodlesoep: Palmkoolsprouts en blad, Snijbiet jaargang 2013, bieslook, ui en koriander.

Geplaatst:
Spinazie... ... inclusief de gehakte stelen... mmmmm ...

Hakken? Gewoon heel laten inclusief steel, zonde om ze te hakken.

Vandaag groentesoep gemaakt van selderie, hhweegbree, peterselie, salie, bonenkruid, brandnetel, spinazie, rucola, mosterdblad, tijm, ui, knoflook (eiermie, sambal, peper, zout, speklap, gember- en geelwortelpoeder, ketjap, water)

Geplaatst:

vissoepje met stukjes vis ieniemienie reepjes selder en wortel, schellevis zoals ons mam maakte met bearnaisesaus, aardappel-pastinaak puree, sla met honing mosterd yogho sausje , jonge rabarber yogho honing toe

(dat zit zo:

Onze visboer begint steeds meer op Kostunrix te lijken en heeft nooit schelvis

Dus we gingen vandaag naar Tel in Ijmuiden achter de visveiling, naast de aanlegkade, vakmanvisboer en heel aardig

"Heeft u schellevis, visboer?" "Jazeker, ik haal er even een..."

Prachtige vis, stevige zijstreep, rode kieuwen, volgens mij kwam ie zo uit het net, verserder kan het niet.

"1,8 kg meneer "(hoor je dat? hij zei meneer...) en ik vraag hoeveel dat aan fileetjes oplevert. "Ongeveer 800 g, meneer..."en hij loopt al naar de fileertafel...

"Hoho visboer, ik wil hem graag zo alstublieft, maar misschien kunt u hem wel even schubben?"

Nou dat ging keurig, afspoelen met de slang en in de zak. "Doe er ook maar wat kabeljauw fileetjes bij, een kilo of 2, en een makreeltje, vers gerookt, kan ik die trouwens invriezen?"

"Zou ik niet doen meneer...", een goudeerlijke middenstander!

En klaar was de RobO, voor 30 eurootjes een 3 kilo (5 keer) vis, heerlijke bouilon van de fileerrestjes en twee keer gezonde broodjes makreel )

Geplaatst:

Salade van bladkool (de laatste uit de kas, dus die is nu weer beschikbaar voor andere teelt), rode biet en appel, met daarbij aardappels en haring.

Geplaatst:

Voor het eerst ooit zelfgegroeide raapsteeltjes . Met wat kruiden uit de tuin, aardappeltjes en tomaatjes (helaas niet uit de tuin :P) en speklapjes van blijde varkentjes uit Zelhem... Was lekker

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...