Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Vanavond pizza, de saus helemaal zelfgemaakt, met eigen uien en paprika's erop...misschien toch ook eens die koe nemen voor grote hoeveelheden melk om kaas van te maken......gaat hier 2 kilo pw door alleen al aan schaafkaas!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Vanavond naar ik aanneem de laatste snijbiet.

Geplaatst:

knolseldeij met kerrieplant, rijst, sateetje, eitje

Geplaatst:

laatste niet ingevroren kool met kemirienootjes en oystersaus, kipballetjes met roedjaksaus, wilde rijst, geen toetje want we moeten nog 12 gedichten en 2 surprises

Geplaatst:

De laaste wortels uit de tuin met aardappels en een gehakt bal

Geplaatst:

hete bliksem wegens succes herhaald , met HM worst dit keer

Geplaatst:

Witte bonen curry met de allerallerlaatste blaadjes snijbiet en gehakte munt.

Pompoenpuree met aardappel.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

spetbroodje met rucolaspruiten uit de vensterbank

Geplaatst:

Spelt bedoel je vast. Zelf gebakken?

Geplaatst:

hihi,

zelf gebakken tarwe-spetbroodje gesnoept met walnoot erin en ook een met gedroogde vijg van de vakbeurs want de kids en kleinkids komen morgen

straks pastinaakpuree, winterpeen, visje in jasje, vloghurt toe

Geplaatst:

ja Appelvrouw, zelf gebakken speltbroodje

Geplaatst:

rode kool met kippenworst en aardappeltjes.

Geplaatst:

Aardappel-pompoenpuree met een salade, heilige boontjes in tomaten paprikasaus en lekkere chipolataworstjes erbij...Jummie

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:
ja Appelvrouw, zelf gebakken speltbroodje

lekker!

Alleen spelt of ook tarwe zoals Rob?

Wij gingen boerenkool eten, net gingen we nog vlak voor het eten bij de buren langs om iets te vragen..wat rook het daar lekker..nu moeten we over 5 minuten terug komen om kip korma te eten. Morgen dus opgebakken boerenkool.

je suis chemin

Geplaatst:

Goeie Timing Jet!!! Nét voor het eten éven langsgaan...

Geplaatst:

Inderdaad,dank je Erny!

Mijn buurman is Engels en kan echt lekker Indiaas koken zeg..chicken Korma dus en we hadden er Bombay aardappels bij, ik zal het recept morgen bij de Indiase recepten zetten.

Geplaatst:

gevuld pompoensoepje (u.e.t.) , stukje worst, vijg en notenbroodjes (u.e.o.), worst, kaas, zalmpjes (u.e.v.) met een beetje bladerdeeg er omheen in de oven

Geplaatst:

Pompoensoep en prei/mosterdsoep geserveerd op onze 'Sinterdag' (sinterklaas en verjaardag in 1) met uitgebakken spekjes en geroosterde pompoenpitten om zelf te garneren (iemand aanwezig die geen vlees eet, iemand aanwezig die moeilijk doet over pitjes/nootjes )

En nog appeltaart en banaantaart en speculaaskoeken. Allemaal vrij goed gelukt, al zeg ik het zelf

Geplaatst:
en speculaaskoeken. Allemaal vrij goed gelukt, al zeg ik het zelf

(preimosterdsoep staat dat ergens Jorieke?)

Die speculaaskoeken, had je die uit planken gebakken?

Geplaatst:

Prei/mosterdsoep zal ik even in een apart topic plaatsen. Was lekker!

Speculaas maak ik niet met een plank, maar ik snijd vierkantjes uit een lap deeg. Pompoenpitten dienen dan als amandelen, als versiering.

Geplaatst:

Vandaag wordt het boerenkool Redbor.

Ben benieuwd.

Nu zijn de bladeren nog mooi rood/paars, bij het koken schijnen ze groen te worden.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

nou, we waren de hollandse regen en wolken goed zat!

dus:

hoogtezon boven de tafel gehangen , Bocelli op de cd speler , pasta met tomaten-gehakt-zoete paprika-knoflook-salie-thijm-uitje-tomatenpuree saus , steelselder met geitenkaas , witlof mandarijn olijfolie balsamico salade , flesje chianti classico..... espressootje toe

uhm, uet: salie, thijm, knof, ui, tomaat, selder

Jé, RobO, dat zijn wel heul veel

Geplaatst:

Gisteren gegeten: gebakken groenten...pompoen, pastinaak, rammennas, winterwortel , aardappels en een rood uitje. De eerste drie groenten uit eigen tuin. Het was zooooo lekker! kaartenhettymjeten-00111691354706246.JPG

Geplaatst:

Dát ziet er goed uit!!! Smakelijke kleurtjes ook...

Geplaatst:

Pompoenkoekjes.....gemaakt op de manier waarop je aardappelkoekjes maakt....gewoon omdat de slierten van de binnen kant me deden denken aan de aardappelrasp die ik normaal maak voor die reden.......en ik iets ermee wilde maken

pict516415741354738589.JPG

Ze waren wel nogal aan de slappe kant

Aardappelen houden toch iets meer "beet".

De smaak was wél lekker.....misschien een volgende keer gebruiken als vulling voor "bitterballen"....pompoenballen dus

pict515821001354738639.JPGpict516135521354738643.JPGpict516264541354738646.JPG

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.