Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hmzz lijkt net of ik alleen maar op mij zelf reageer hier, 3 post van mij achter elkaar, waar is RobO??

Vandaag gegeten: Lamsbil, geen idee hoe dat in slagersjargon heet maar het was de kont van het lam. Ik heb hem in de houtoven gebraden met knoflook en herbes de provence. Daarbij gebakken aardappeltjes en uit de vriezer wat gele prinsessenbonen en groene peultjes. Ook nog zelfmaak mayo erbij en wat rauwe paprika als rauwkost

Geplaatst:
tijdelijkvrijgezellendieet: broodje zalm, tomaat sla

Ik denk dat RobO ff naar Mc drek is geweest intussen en dit niet durft te melden

Geplaatst:

Pizza ziet ee heerlijk uit piroska!

Spaghettipompoen (wat een briljante pompoen!) met avocado-cashewnotensaus. Erg fris en verrassend!

Geplaatst:

Een mooi boeket bloeiende NZ spinazie met heerlijk groot blad en het stukje van de steel dat nog net knapperig was. Met knoflook, sudderlappen en stokbrood.

Geplaatst:

Gisteravond bij thuiskomst van de tuin (toch nog door een regenbui ondanks wachten op droog moment ) aardappel Bionica (van Fred) geschaafd en in de olie gemikt voor chips.

Bestrooid met zout en Za'atar. Heeeerlijk...

Geplaatst:

Wij hebben dit jaar geen witte vliegeneitjes want de boerenkool heb ik onder net. Eigenlijk tegen de kippen..maar voor de eitjes helpt het ook

We aten gisteren Indiase groentecurry met uet pompoen, aubergine( de enige die ik had..maar hij was erg lekker) paprika`s en ui. Verder salade St. Antoine met nog steeds tomaten uit eigen tuin..dit waren groene die ik samen met enkele appels een week of twee geleden heb opgeborgen. Ik moet zeggen dat ze niet allemaal even lekker zijn, sommige zijn zurig gebleven maar bijzonder lekker is de cherokee purple...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De eerste eigen bonensoep van dit jaar!

Gedroogde Groninger Gele, knolselderij, winterwortel, prei, selderijblad, pepertje, zelfgemaakte bouillonpasta + vlees(bouillon) van rund van de boerderij in de buurt... Heerlijke najaarskost weer!!

Geplaatst:

Witte spercie /boter bonen uit de weck

Nix niet snotterig of slap of zuur...gewoon heerlijke boontjes met knak en goed op smaak. '

Volgend jaar echt meer van in de weck zetten dus

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...