Ga naar inhoud

Leeftijdsopbouw leden moestuinforum

In welke leeftijdscatogorie val jij  

618 leden hebben gestemd

1. 1. In welke leeftijdscatogorie val jij

• 20 jaar of jonger
      51
    • 21 t/m 25 jaar
      76
    • 26 t/m 30 jaar
      111
    • 31 t/m 35 jaar
      79
    • 36 t/m 40 jaar
      77
    • 41 t/m 45 jaar
      66
    • 46 t/m 50 jaar
      53
    • 51 t/m 55 jaar
      44
    • 56 t/m 60 jaar
      27
    • ouder dan 60 jaar
      36

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

bovenaan dit Topic , op 1e blz. ervan. Nou ja. Bladzijde ; 'pagina' heet dat dan geloof ik.

Geplaatst:

Mij verbaast het ook dat de groep die ik hier juist zou verwachten, de 60+ groep, in de statistieken hier op het forum niet tot uitdrukking komt.

Als ik zowel hier in Duitsland, danwel in Nederland langs volkstuinen kom, dan zijn het meestal toch de ouderen die ik zie.

Je moet natuurlijk ook de tijd hebben om de tuin te doen.

Als je na een dag hard werken om 18:00 thuis komt, dan nog moet eten en pas om 19:00 naar de moestuin kan.......

Niet iedereen kan en wil dat opbrengen.

Ik denk toch dat de 60+ groep minder met internet vertrouwd is en zodoende minder op fora zoals deze te vinden zijn.

En waarom ook? Weten zij, na een moestuin carrière, nog niet hoe je een moestuin onderhoud?

Zouden het niet vooral aanvangers zijn die op fora gelijk deze , aan het rondstruinen zijn?

Toch ook verbaasd het mij ten zeerste, toch zoveel jeugdigen op dit forum aan te treffen.

De jeugd die niet achter hun (spel)computer weg te slaan zou zijn.

Ook dat zou een vertekend beeld kunnen zijn.

Namelijk dat net die 24 moestuin jongeren onder de 20 jaar die Vlaanderen en Nederland tellen, allen hier op het forum te vinden zijn.

Zij hebben namelijk door hun affiniteit met computers en internet , allen dit forum gevonden.

Weet, bovenstaande alinea is gecharcheerd, maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in schuilt.

De groep 26 t/m 30 jaar is groter dan ik had verwacht.

Dat de "groep" 30 tot 50 jaar zo klein is, verbaast mij ook.

Deze groep had wellicht al kunnen sparen voor een grote(re) tuin en huis, dan de "groep" 21 t/m 30 jaar.

Wat ik wel om mij heen zie, ook op verschillende Duitse Selbstversorger fora, dat mensen boven de 25 zich steeds meer zorgen gaan maken om de voedselveiligheid.

Daarmee bedoel ik niet enkel de gezondheid van voedsel an sich, maar ook de beschikbaarheid van voedsel.

Afgelopen jaar stierven er 50 mensen aan de EHEC besmetting.

Daarvoor hadden we meerdere gevallen van dioxine besmettingen.

We hadden BSE , te hoge niveau's pesticiden in voedsel en zo voort.

Verder zien we dat voedsel steeds schaarser en duurder wordt.

Neem daarbij preppers, mensen die zich voorbereiden op grote calamiteiten, zoals door een aantal NASA geleerden verwachte herhaling van de zonnestorm van 1859 *, en je hebt momenteel een enorme toename van "zelfvoorzieners".

Het zijn natuurlijk de 20plussers die zich daar zorgen om maken, dat ligt in de aard van de leeftijd.

Ze hebben vaak een relatie en/of kinderen en gaan over hun veiligheid nadenken en zorgen maken.

Waarom ben ik zelf met moestuinieren begonnen?

Wel door kanker verloor ik mijn rechter onderarm en veel hobby's die ik daarvoor deed, kon ik niet meer beoefenen.

Daarbij werd/was ik een stuk rustiger, een pré denk ik als je gaat moestuinieren.

Ik leerde mijn huidige vrouw kennen, en deze spoorde mij aan om weer wat nuttigs met mijn leven te gaan doen.

Dus begon ik wat moesplantjes (vooral tomaten en courgettes) tussen de bloemen en planten van mijn vrouw te zetten.

Die daar natuurlijk niet altijd even content mee was. (zachtjes uitgedrukt )

Ze had ook maar een klein tuintje.

Gaandeweg kreeg ook mijn vrouw de interesse in een moestuin, en ik in niet eetbare planten.

Wat overigens Erik/Eut toen al voorspelde ( kustlijn-t111.html)

Daar mijn vrouw de tuin als afleiding zag, van haar zeer gestreste computerbaan, en wij beiden ons ook zorgen maakte om de voedselbeschikbaarheid, besloten we ons een grote tuin aan te schaffen.

Zodat we ruimte hadden en elkaar niet voortdurend in de weg zaten.

Dat de tuin zo groot werd , hadden we niet voorzien.

* http://t-over-leven.dansfans.be/index.php/zonnestorm

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Ik ben ook pas over twee maanden 21, maar toch vast op 21 gestemd XD Goh, als alles goed komt ben ik met m'n verjaardag alweer tweedejaars aan de academie :3

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Mss kan je nog een volgende vraag bijstellen, waarom doen de meeste mensen het. Natuurlijk de meeste uit hobby, maar tijdje terug was er hier in het nieuws een reportage over de opkomst van volkstuintjes in Vlaanderen. En als ik langs de huizen rij zie ik meer en meer serre's opduiken. Maar in die reportages was er een man die zei dat hij het deed uit noodzaak. Het huurgeld die hij betaalde voor het perceeltje was maar een peulschil voor de kilo's groenten die hij er kan oogsten. Zonder dit stukje grond had hij niet de financiële om anders zoveel groenten te kunnen eten. Dus voor die man was het uit noodzaak. Ik denk persoonlijk dat er meer en meer mensen er ook zo over denken vooral met alles die duurder word in de winkels. En met een klein stukje grond kan men al veel groenten kweken en iets uitsparen (natuurlijk de werkuren niet meerekenen).

Ist vandage ni tis vo morge

• 2 weeks later...
Geplaatst:

het verspringen met 5 jaar bij de leeftijden vind ik persoonlijk wel o.k.

maar waarom gaan jullie niet verder dan de 60 jaar?

Ja, wel ouder dan......

maar dat is naar mijn mening een beetje summier

aardiger lijkt mij om

65 en dan 70. eventueel ook nog 75 in de lijst op te nemen, want

houd het bij deze getallen op om te tuineren? dacht het toch niet. dat de mensen boven de 60 niet zouden computeren naast tuinieren vind ik ook niet relevant. kijk op volkstuinen, daar vind je vaak de veel ouderen die nog druk doende zijn met hun groentes

en tegenwoordig kunnen de bejaarden best wel mee komen met de computer door alle aangeboden lessen.

mijn leeftijd heb ik al ingevuld met boven de 60, maar daar kunnen nog 15 jaar bij geteld worden.

dagelijks bezig in de tuin, en alles op de comp bijhouden is mijn lust en leven

Geplaatst:
het verspringen met 5 jaar bij de leeftijden vind ik persoonlijk wel o.k.

maar waarom gaan jullie niet verder dan de 60 jaar?

Ja, wel ouder dan......

Daar is een simpele verklaring voor te geven Wilma . Als je een poll aanmaakt kun je maximaal 10 keuzemogelijkheden laten geven . De 60 plusser is de tiende (en dus laatste) keuze .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ik heb gestemt: ben 31 jaren jong...

Maar wel grappig, bij de meeste fora zie je in het profiel van de leden wanneer ze geboren zijn....

Hier dus niet...

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Heb ook maar even mijn stem uitgebracht en daarmee de leeftijdscategorie 40-45 jaar een stem omhoog geholpen

~I believe in God, only I spell it Nature~

Geplaatst:
De poll is anoniem Conny. Je kunt hem invullen en er komt niet bij te staan wat je hebt ingevuld. Maar waarom je je leeftijd niet zou willen vertellen....?

Hoi Jorieke, ik weet ook niet waarom mensen dat niet zouden willen vertellen.

Ik wordt 10 - 02 - 2013 50 jaar en ik ben er trots op hoor.

Ze schatten me altijd jonger en dat vind ik helemaal niet fijn hoor.

Groetjes Conny.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

• 4 maanden later ...
Geplaatst:

Zelf ben ik maar een paar jaar terug begonnen met tuinieren maar nu lukt het al heel goed.

Deze maand komt er nog een tweede koude kas bij en we zijn héél gelukkig dat we het ganse jaar door groente van de tuin kunnen eten want het pensioenstelsel is eerder schamel voor wie zijn ganse leven betaald heeft.

Ben er ondertussen 72 en hoop nog enkele jaren te kunnen tuinieren want niets gaat boven verse groente.

Zoals ge ziet zijn er dus ook ouderen die nog beginnen met tuinieren.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...