Metje Geplaatst: 19 februari 2011 Geplaatst: 19 februari 2011 Ik ben van plan om een eenvoudig kasje/grote kweekbak voor in de achtertuin te maken en vraag me af of dit kan met plastic golfplaten. Deze zijn goedkoop en (voor zover ik weet) makkelijk te bewerken, vandaar.Ik twijfel wel over de mogelijkheid om een dergelijke kas waterdicht te maken, hoe zou je zoiets moeten afwerken aan de randen? Er zou dan immers lucht/water door de gleuven bij de randen kunnen komen, die ontstaan door het golfpatroon. Heeft iemand hier ervaring mee? Quote Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/
hansm Geplaatst: 19 februari 2011 Geplaatst: 19 februari 2011 Plank/lijst eromheen. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 19 februari 2011 Geplaatst: 19 februari 2011 Randen/gleuven door het golfpatroon? Ik zie het niet helemaal voor me... Het wordt gewoon een standaardvorm koude bak? Zoals je wel bij tuincentra kunt kopen? Dan steekt het golfplaten dakje toch over de zijkanten en is ie waterdicht? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eva Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 je kunt meestal waar je de golfplaten koopt ook schuimrubber afdichters(in golfvorm) kopen.als het niet zo netjes hoeft kun je nog altijd purschuim gebruiken...zo leuk spul Quote
wouttie75 Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 Je moet toch ook een beetje ventileren in de zomer dus ik zou iets maken wat demontabel is........dat is pur niet ! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Metje Geplaatst: 20 februari 2011 Auteur Geplaatst: 20 februari 2011 Randen/gleuven door het golfpatroon? Ik zie het niet helemaal voor me... Het wordt gewoon een standaardvorm koude bak? Zoals je wel bij tuincentra kunt kopen? Dan steekt het golfplaten dakje toch over de zijkanten en is ie waterdicht?Ik zit te denken aan een soort huisvorm, waarbij zowel het dak als de zijkanten van golfplaten zijn gemaakt. Ik zat vooral met die zijkanten en de bovenste rand, hoe ik die moest afdichten, maar ik denk nu dat het best goed zou kunnen komen met een houten lijst er omheen. Misschien kan ik ook beter één schuin aflopende golfplaat als dak nemen, dan een ingewikkeldere constructie in "typische dakvorm". Quote Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 Dat lijkt mij beter (1 golfplaat als dak, ipv 2), dan kan je hem ook makkelijker open zetten/maken denk ik. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Frank Houweling Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 1 golfplaat voorkomt je veel problemen. Ik heb hier een dak met 2 golfplaten, maar dat was verschrikkelijk om goed waterdicht te maken (soort rubberen strips aanbrengen). Een enkele golfplaat kan niet fout gaan. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Metje Geplaatst: 20 februari 2011 Auteur Geplaatst: 20 februari 2011 Oke, da's duidelijk - het wordt één golfplaat Quote Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.