Geplaatst: 31 oktober 201213 j Er stonden net Franse kindertjes aan de deur...helemaal vergeten in de euforie van het weer op mijn landje zijn...gauw de lades afgestruind voor wat snoep..ik vond nog een plak chocola en een zakje chocolade rozijnen... Dit was een deel van het resultaat van een week geleden.... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 oktober 201213 j Mooi uitgeholt! Jammer dat halloween in nederland geen hit is,,schijnt dat het wel begint te komen.. Groeten !
Geplaatst: 31 oktober 201213 j heel leuk Jet,hier begint het wel te komen,mijn schoondochter vandaag alleen maar geknutseld in groep 3, vanavond langs de deuren gegaan,het is maar een dorp,maar leeft wel.
Geplaatst: 1 november 201213 j Bij ons lopen ze met de lampion op 11 november.En je krijgt een liedje te horen. Sint maarten sint maarten De koeien hebben staarten enDe meisjes hebben rokjes aanDaar kom sint maarten aan. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 1 november 201213 j En dan gaan ze straks ook nog langs de deuren voor Sint Maarten? Beetje overdreven (tegelijk met Thea gepost...) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 1 november 201213 j Gisteren om 21 uur stond er een groep van 10 verkleed voor onze deur. Waren 16-jarigen en dus maar geld gegeven, want snoep hadden wij helemaal niet in huis.
Geplaatst: 1 november 201213 j http://www.jufjanneke.nl/Sint%20Maarten%20lampionnen.htm Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 1 november 201213 j Dat was vroeger altijd zo leuk 11 november, sint maarten..21 november, jarig..2 december, sinterklaas.. Precies goed getimed achter elkaar allemaal > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 1 november 201213 j Auteur In het Gooi ook meer St.Maarten..toen ik klein was liepen we daar al voor met zelfgemaakte suikerbietenlampion.. Ik herinner me nog de tekst:Hier woont een rijk manDie wel wat geven kan...(Dat zong ik altijd om het hardst) Grappig is dat St. Maarten de beschermheilige van ons dorp hier in Fr. is..dus altijd een klein kermisje op 11 november..met bal toe. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 november 201213 j Ha ja Sintmaarten. Sintemaarten had een muis,Die moest naar het ziekenhuis,Was ie goed of was ie beter,Hij moest aan de thermometer. Veel gelopen toen ik als kind nog in Amsterdam-Noord woonde. Toen onze eigen kinderen nog jonger waren, gingen we altijd naar mijn schoonfamilie die in de kop van Noord-Holland woont.Met halloween en Sintmaarten komen er hier geen kinderen langs de deuren. Ja mijn zoon heeft wel bij de scouting een pompoen uitgehold, die ziet er leuk uit en branden we tot ie verschimmelt.
Geplaatst: 31 oktober 201411 j ik vind die uitgeholde pompoenen wel een leuk verschijnsel, maar verder heb ik helemaal niks met halloween. Ik vind het net als de kerstman eigenlijk maar een hol, amerikaans, gepolijst verschijnsel. Doe mij maar sinterklaas en sint maarten!
Geplaatst: 2 november 201411 j Er was een feestje hier in de straat en daar waren buren die leuk verkleed en geschminkt waren. Verder heb ik er zelf niet veel mee.
Geplaatst: 2 november 201411 j He gelukkig nog iemand die Halloween graag overslaat, ik was al bang dat ik de enige was,er wordt zo gauw gezegd : "ah dat is toch leuk !Moet je eens aan meedoen dan weet je pas hoe leuk het is!"(ook met carnaval bv) Ik vind het ook een veel te groot en opgeblazen feest wat bij de Amerikaanse cultuur hoort , niet in Nederland .Maar ja dan ben je duf en humorloos ??!! Bovenstaande pompoenen vind ik trouwens wel enorm grappig dat weer wel, maar je kunt zo veel leuke dingen doen met pompoenen .
Geplaatst: 2 november 201411 j nee hoor dan ben je niet duf of humorloos, als mensen dat tegen je zeggen dan zijn ze wel heel single minded hoor! Ik vind het vooral stom omdat het eigenlijk gewoon een kopie is van sintmaarten, maar dan met een thema. Ik vind themafeestjes bijvoorbeeld ook heel stom. Ik heb ook voornamelijk een ontzettende hekel aan verkleden!
Geplaatst: 3 november 201411 j Ook hier wordt niets gedaan aan halloween, de kinderen aan de deur op 11 November.Maar we hadden zoooveel kalabassen over dat we samen met dochter en schoonzoon een paar monsters hebben gesneden Zo in het donker zagen ze er eng uit bij de voordeur..hihihi ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Geplaatst: 3 november 201411 j In Amsterdam hebben vele duizenden mensen meegedaan aan een grote Halloweenparade. Er werden zo'n 3000 deelnemers verwacht, maar er kwamen er volgens het gemeentelijk vervoersbedrijf GVB 15.000. Omdat de deelnemers zich verzamelden op de Dam konden de trams die van en naar het Centraal Station gingen er niet meer door. Het GVB legde het tramverkeer daarom enige tijd stil. De deelnemers liepen en reden naar de Westergasfabriek, waar een feest werd gehouden. Het thema was Dia de los Muertos, oftewel Dag van de Doden. Eigenlijk was het vrijdag Halloween. Het verkleed-en-griezelfeest wordt traditioneel gevierd op de avond van 31 oktober. Dat is de dag voor Allerheiligen (1 november). Halloween wordt traditioneel vooral gevierd in Angelsaksische landen, maar is de laatste jaren in Nederland ook steeds populairder. bron: NOS http://nos.nl/artikel/716822-groot-halloweenfeest-amsterdam.html tja.....we moeten toch iets nu zw.piet niet meer mag
Geplaatst: 4 november 201411 j ja.....we moeten toch iets nu zw.piet niet meer mag Zei je daar nou bijna ZWART ?!?!?! > Planten kopen? Doe het bewust!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.