joke81 Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 stel dat ik op een stukje nu al vroege worteltjes en ajuin zaai/poot? kan ik er dan in mei al boontjes op zetten? zijn die worteltjes en ajuintjes al volgroeid? wat met de grond, zit er daar dan nog genoeg voedingsstoffen in ? Quote
Koert Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 stel dat ik op dat stukje nu al vroege worteltjes en ajuin zaai/poot? kan ik er dan in mei al boontjes op zetten? zijn die worteltjes en ajuintjes al volgroeid? wat met de grond, zit er daar dan nog genoeg voedingsstoffen in ?Dat ga je niet redden beide zijn dan nog niet volgroeid, voor de grond qua voedingsstoffen had het niets uitgemaakt, bonen verlangen niet veel! Quote Even a broken clock is right twice a day
Jorg Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 De uien zijn dan nog niet volgroeid, misschien de wortelen wel (afhankelijk van welk ras/soort: bolworteltjes zijn sneller oogstklaar). Misschien kun je op rijen zaaien en dan zorgen dat er al wat ruimte is voor een aantal struikjes bonen. Als de wortelen dan goed zijn kun je dat rijtje wortelen weghalen en daar een veldje bonen zaaien. Wortel en Ui groeien beide goed op een bemesting van verteerde compost (door de grond gewerkt). Als je de bonen gaat planten/zaaien kun je opnieuw een beetje compost door de grond werken. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Uien zijn echt pas vrij laat in de zomer oogstklaar. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jooze Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Als je de uien en wortelen gewoon zaait in rijen, aan twee tegenovergestelde randen van het bed zet je de bonen tegen tokin stokken die in het midden aan elkaar gebonden worden (soort van poortje over het bed heen). Dan heb je meer tijd het geeft op een gegeven moment schaduw, maar misschien kan je dan al een gedeelte oogsten... Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.