Ga naar inhoud

Bemesting boontjes na vroege wortels

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

stel dat ik op een stukje nu al vroege worteltjes en ajuin zaai/poot? kan ik er dan in mei al boontjes op zetten? zijn die worteltjes en ajuintjes al volgroeid? wat met de grond, zit er daar dan nog genoeg voedingsstoffen in ?

Geplaatst:
stel dat ik op dat stukje nu al vroege worteltjes en ajuin zaai/poot? kan ik er dan in mei al boontjes op zetten? zijn die worteltjes en ajuintjes al volgroeid? wat met de grond, zit er daar dan nog genoeg voedingsstoffen in ?

Dat ga je niet redden beide zijn dan nog niet volgroeid, voor de grond qua voedingsstoffen had het niets uitgemaakt, bonen verlangen niet veel!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

De uien zijn dan nog niet volgroeid, misschien de wortelen wel (afhankelijk van welk ras/soort: bolworteltjes zijn sneller oogstklaar). Misschien kun je op rijen zaaien en dan zorgen dat er al wat ruimte is voor een aantal struikjes bonen. Als de wortelen dan goed zijn kun je dat rijtje wortelen weghalen en daar een veldje bonen zaaien.

Wortel en Ui groeien beide goed op een bemesting van verteerde compost (door de grond gewerkt). Als je de bonen gaat planten/zaaien kun je opnieuw een beetje compost door de grond werken.

Geplaatst:

Als je de uien en wortelen gewoon zaait in rijen, aan twee tegenovergestelde randen van het bed zet je de bonen tegen tokin stokken die in het midden aan elkaar gebonden worden (soort van poortje over het bed heen). Dan heb je meer tijd het geeft op een gegeven moment schaduw, maar misschien kan je dan al een gedeelte oogsten...

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...