Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Knoflook kun je altijd of in het voorjaar of in het najaar telen. Die in het voorjaar wordt geen hele grote bol(ook geen losse tenen), maar wel een stuk sterker. De voorjaarsteelt moet je dan oogsten in het najaar want die kan dan niet meer tegen de vorst, zover ik weet.

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

ach ja, ik ga wel zien wat er af komt als ik braaf de zaaihandleiding volg

, voor die 99 cent voor drie bollen kan ik me er geen buil aan vallen

Geplaatst:
Ja, en je kunt het loof eten.

Precies en dat loof vind ik wel erg lekker , alleen daar voor plant ik er een paar in het voorjaar.

Geplaatst: (aangepast)
hm.. 18 liter , misschien eens kijken... zouden best wel is geschikt kunnen zijn voor tomaten denk. (Wil tomaten op terras hier, dus in een emmer kan., maar mooier bakje is natuurlijk beter )

Misschien heb je hier ook iets aan Dennis...

24119-308-308-fit.png

De belgische Action heeft momenteel deze 15 liter flexibele manden in allerlei kleuren (ook groen) in de aanbieding en ze kosten maar 1,25 euro per stuk Een paar gaatjes in de bodem en je kunt ze als pot gebruiken. Ze nemen bovendien bijna geen plaats in als je ze 's winters moet opslaan want je kunt ze perfect in elkaar schuiven. Je hoeft er niet voor naar Belgie ... de nederlandse Action start zijn nieuwe reclameweek altijd een paar dagen later op maandag en heeft dan dezelfde spullen in de aanbieding als de belgische. Deze flexibele manden zullen dus vrijwel zeker ook volgende week voor een zacht prijsje bij de nederlandse Action verkrijgbaar zijn.

aangepast door Gast

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ook heel handig Jorieke. Goeie tip.

Die flexibele kuipjes kan je ook gebruiken om aardappel in te zetten. Ik zie dat vaker langskomen.

Die donkere bloempotten heb ik al in huis, 2 van 18 liter en 2 van 34 liter. Nu ben ik benieuwd hoeveel planten er in zo'n groot formaat gaan. Nu zat ik zelf te denken aan worteltjes met rondom uitjes in de ene bak, en in de andere bak prei te zaaien. Maar zal het niet te groot/diep daarvoor zijn? Ik denk dat worteltjes wel de ruimte kunnen gebruiken, maar prei?

Die opbergvaatjes lijken mij ook héél erg handig. Gebruikt elke Turkse winkel deze, en wat zit er van origine dan in zo'n vaatje?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik gebruik die flexibele wasmanden voor het onkruid, zelfde materiaal, alleen even groter,

laatst compost mee gesjouwd over de bedden, ging ook goed. toch zo'n 15 kg denk ik, dus ook sterk. Lijkt me ook voor de oogst makkelijk.

Wout

1z2lp9c.jpg

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Vandaag bij de aldi, gekocht:

Oregano

Kerrie ??

Thijm (gele)

Mellisse

1,59 /stuk mooie volle pot !

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Bij de Aldi Jorieke?

Is dat niet die plant die Wout heeft gekocht(kerrie?), lekker verhaal dan als ze die zo bij de eetbare kruiden zetten, hoeveel mensen zullen dat dan wel niet door hun curry gooien?

Geplaatst:

Vanaf 21 maart bij de duitse Lidl roestvrij stalen schop of spade voor 9,99.

Vanaf 24 maart Appel, peer,kers,pruim of perziek 1,50mtr min 2 jaar 5,99.

Verschillende bessen 4 soorten voor 2,99 en aardbeien Ostara,Elsanta,Elvira of Korona 6-pack voor 2,99.

Geplaatst:
0805.jpg

Denk een leuke tip dat artikel! Leuke mix van zaden denk!

Welk artikel? Ben je een beetje offtopic of mis ik iets?

Die wortelmix is niet heel bijzonder, ik had geen enkele paarse op een dikke 200 wortels, wel wit geel oranje, maar het smaakte allemaal het zelfde. Leuk voor een keertje, dit jaar maar niet meer genomen.

Geplaatst:

Sorry, ''dat'' sloeg op mijn artikel in het berichtje, beetje wazig zinnetje ja, direct aangepast.

Jammer dat er geen paars tussen zit. Beter je eigen mix maken begrijp ik?

Wel leuk denk zo'n mix met kleuren als je mensen langs krijgt die blijven eten ofzo, heb je wel wat speciaals!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...