Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Voor je kas:

http://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/zaaihulpmiddelen_kweekkasjes

Wel even de hele pagina doorscrollen, ergens bijna beneden hebben ze het over Kasfolie:

(Artikelnummer: 5157 Speciaal professioneel kasfolie in de breedte van 250 cm. Geschikt voor tunnelbogen art.5156 om een tunnelkas te maken. Dit folie heeft een 4 voudige UV bescherming voor een lange levensduur. Technische levensduur op basis van afschrijving 4-5 jaar. 6,75 p. meter.)

Geplaatst:
Zoals gezegd planken gezaagd om de serre te bouwen, hier dus de eerste foto's.

Eiken planken zoals ze van de boom gezaagd worden.

Volgens mijn schoonvader, gepensioneerd timmerman, heet dat "dosse gezaagd hout, zie: http://www.google.nl/search?q=dosse+gezaagd+hout&hl=nl&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=YwLBULOFOOva0QXq8oDoAg&sqi=2&ved=0CCsQsAQ&biw=1097&bih=554

klopt:

OT: De grootste van de kleine struikjes andijvie geoogst en met kluit in de schuur gezet, omdat er vannacht een hele berg sneeuw verwacht wordt

Geplaatst:

Brr! Wat is het nu koud en donker om nog wat in de tuin te doen, maarja, moest wel.

Even alles veilig gezet wat niet tegen veel vorst kan

En vaag: De Dhalia's in de vollegrond waren al zo goed als afgestorven boven de grond, terwijl de dhalia's in potten nog een aantal groene blaadjes hadden.. Zou je andersom verwachten ;O

Geplaatst:

Nynkef, ge hebt gelijk, bol zal wel een dialect zijn denk ik dan.

Maar het is evengoed hard werken om er latten van te zagen op een cirkelzaagje zoals het mijne, maar het lukt.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

@ Aaltense Willy,

Ik heb mijn kaszeil bij de welkoop hier in Enschede gekocht. Dat is 6m breed en gaat per strekkende meter. Daar ze ons een foute prijs hadden gezegd bij het vragen van de offerte hebben we het voor €5,20 per strekkende meter. Dit is het dikke, uv werende kaszeil, bedoeld voor hobbykassen!!

Succes!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

@Nynkhef: dank voor de andijvietip, ga ik zo ook even doen

Geplaatst:

Jammer genoeg is het hier nu te koud om nog iets aan de tuin te doen en ik wil zo graag!

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:

Vandaag de savooien gerooid en enkele planten van in de serre naar het tuinhuis verhuisd, andere dan weer van buiten naar de serre.

Ook spruitjes getrokken voor de familie en mijn laatste bloemkool beter afgedekt, laat ze nog staan tot woensdag.

Geplaatst:

Vandaag wilde ik net als gisteren een dagelijkse portie rucola uit de achtertuin halen, maar kwam het gisteren nog zo

rucola43421355000196.jpg

onder de sneeuw vandaan, vandaag was het duidelijk niet meer oké, snotterig blad dus, gelijk weggegooid. Ik zal jullie een foto besparen. Het heeft vannacht wel flink gevroren.

Ik dacht dat het een winterharde groente was?

De veldsla idem, maar die laat ik nog wat met rust, is nog te klein.

Geplaatst:

In het moestuintje niets, maar de automatische hokopener van het kippenhok is kapot gegaan, waarschijnlijk doordat het luikje vastgevroren was aan de zijstijlen dus de leverancier gebeld en deze zei dat w.s. het motortje stuk was. Dus de hokopener losgeschroefd en opgestuurd naar de leverancier in Groningen, die vervangt het motortje en stuurt hem dan terug. Super service

Geplaatst:

Nou... niet zo veel...

p226001594731355003643.JPG

Geplaatst:

Framboos en Josta gestekt.

Vijgen geplant.

Zelfs op zondag kan ik niet in de zetel blijven zitten.

Geplaatst:

proost ! Welke framboos?

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

zucht3... water weggepompt,

rode kool gesneden, boerenkool gesneden, bladcompost aangevuld, woelmuisval weer gezet, phacelia geschoffeld (wie zei er ook weer dat die niet winterhard was en bij -1 graad omvalt... )

Geplaatst:

Hout gezaagd wat de poten voor mijn 1m2-bak worden. Ik maak de 1m2 bak iets dieper, omdat ik het idee heb dat ze wel erg ondiep zijn, zeker omdat de mijne niet op de grond staat, maar in de hoogte komt. Dus ik heb nog 4 planken van ongeveer 5-6 cm breed gezaagd en daarvoor 4 metalen beugeltjes gekocht waarmee ik ze aan elkaar ga zetten. Als het weer een beetje meezit binnenkort ga ik de poten en de planken alvast verven.

Geplaatst:

Noch van de framboos, gekregen van de imkersvereniging, noch van de Josta, stekken van een vriend gekregen, kan ik de juiste soort noemen, maar de framboos draagt wel redelijk laat,, zelfs in september waren er nog vruchten op, en lekkere ook.

Geplaatst:

Sla geoogst die ongedeerd onder de sneeuw buiten heeft gestaan en uit mijn bak in de woonkamer. Handig als de tuin mijn inkoopfouten kan verdoezelen...

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

De rucola in mijn achtertuintje was weer fier onder de sneeuw vandaan gekomen, na een handjevol verlepte bladeren van laatst. Een deel daarvan kwam op mijn bord terecht en uiteindelijk in mijn maag, alwaar het momenteel ligt te verteren terwijl ik nog na geniet van de kruidige sappige smaak, samen met kapucijners, Turkse worst, camembert, knoflook, peper, zout en gember.

Geplaatst:
  • Auteur

Zojuist de aarde van een stuk of 40 kleddernatte molshopen geprobeerd weer over het lange gras te verdelen met een hark die er de hele tijd in ( in t gras) bleef hangen.

Achter in de boomgaard het stuk bekeken waar we normaal de mest laten storten..al een jaar of 8. Besloten dat een van de pompoenbedden daar komt.

Een deel van de compost die door de vogels (merels?) flink afgekalfd word weer erbovenop gemikt.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

..koffie gedronken met de oudere manne...

Geplaatst:

Mest gekruid en verspreid. Ik voel mijn armen nu al toch was het lekker om buiten bezig te zijn. Het was zelfs druk op het complex: zo'n 6 andere tuiniers waren ook aan het mest verspreiden, spitten of oogsten. Gezellig!

Geplaatst:

kettinkje voor dochter gemaakt, wel elke dag even water geven

462885667920333632u3mfdpumc72751356259227.jpg

Geplaatst:

de slootbagger van de paden op de tuin gegooid voordat alles weer in de sloot was gespoeld, handjes gegeven aan de tuin-overbuurtjes, straatgrasjes geschoffeld

Geplaatst:

Vanmorgen was het lekker weer dus lekker in de tuin gewerkt, gemest (nog niet alles was gedaan) rabarber verplaatst, en vast gemeten waar de asperge bedden moeten komen.

Ik wou vanmiddag nog wat gaan doen maar het is weer begonnen met regenen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.