Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Crosne, bataat en daslook geoogst.

een stukje kweekgras rondom de blauwe bessenboompjes vandaan gepeuterd.

emmers en gieters uit de sloot gehaald (alles waait nu de plomp in!)

deur van komposthoop nr2 weggehaald...was ook omver gewaaid

vorstbescherming van de kruiden afgehaald. misschien volgende week er weer op?

druif geinspecteerd, die winter bescherming laat ik er nog lekker even omheen.

tunnelkasjes gerepareerd (plakband), er was tóch nog vorstschade op de hoekjes

laadje met (leeg) muizennest leeggegooid. yaks, allemaal keuteltjes!

 

de grond was een halve spade diep nog keihard bevroren....

morgen weer naar de tuin? ik hoop het!

Link naar reactie
Delen op andere sites

al die bejaarden

 

hoho, al die bejaarden voelt zich nu wel gepiepeld bij ons dragen al die bejaarden wel mooi de club!

 

Er werd bij ons heel af en toe proletarisch gewinkeld, door een gast note bene betrapt door een van die al die bejaarden...

 

(trouwens, niet-zo-bejaarde, kiep jij je mest wel op de goeie tuin?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crosne, bataat en daslook geoogst.

 

Heb jij al daslook? Ik ga meteen vanmiddag kijken of de mijne nog leeft. Vorig jaar gekregen, en de eerste winter hier in het hoge Noorden va Frankrijk. Enne bataat? Zoete aardappel? Had je die in de kas? Foto!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dinsdag naar een avond over kruiden geweest en die meneer had allemaal plantjes bij die je gratis mocht meenemen als je dat wou.

Ik had 2 aardperen, een stuk mierikswortel, moranda en curryplant (stekjes)meegenomen.

En dat heb ik gisteren allemaal een plaatjes gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Kringloop wat oude vitrage weten op te scharrelen, kleine maas, dat ik al insectengaas wil gebruiken aanstaande seizoen. Hier alvast een maaksel van een stel oud bedbodem-latten (ook mooi om op te kopen bij de kringloop: bergen oude lattenbodems!) met daartussen vitrage gespannen. Oprolbaar, verplaatsbaar en zwaar genoeg om met deze wind te blijven liggen:

 

2012-11-14-1728421359642510.13

 

Verder nog de Oca (zuid-amerikaanse knol, soort aardpeer) in potten gestopt om te ontkiemen en vandaag al het gereedschap schoongemaakt. Nu nog op de uitkijk voor gratis houtsnippers, een bergje hier, een bergje daar...

 

Tevens wil ik nog penningkruid voor bij en rondom te vijver. Iemand een idee hoe ik hieraan kom, zonder het bij Intratuin e.d. te moeten kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

daslook geoogst om te ruilen

 

Ok..ik vroeg het ergens anders ook al..op jouw lijst geloof ik. Mag ik dan een potje daslook van je? Misschien bestel ik het af als het bij mij nog opkomt...

 

Zelf heb ik de de snoeisel van de appelbes opgezocht, en deze in stekken geknipt. En een flinke lading gedroogd harig wilgenroosje door de takkenversnipperaar gejenst..5 emmers vol snippers Toen ik net een paar uurtjes lekker bezig was ging het weer regenen...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoho, al die bejaarden voelt zich nu wel gepiepeld bij ons dragen al die bejaarden wel mooi de club!

 

Er werd bij ons heel af en toe proletarisch gewinkeld, door een gast note bene betrapt door een van die al die bejaarden...

 

(trouwens, niet-zo-bejaarde, kiep jij je mest wel op de goeie tuin

 

Nou vooruit het zijn meer gepensioneerden dan En inderdaad ook de kantine draait er goed op (vooral in de zomer).

Het zou trouwens wel grappig zin als ik straks een bedankje van mijn gepensioneerde buurman krijg dat ik zo lief de mest voor hem naar de tuin heb gesleept en de mest is dan uiteraard allang op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag geconstateerd... Dat ook hier de munt als onkruid groeit! Waar één bosje stond, nu een meter breed over munt boven de grond...

 

Verder rotzooi opgeruimd die onder de sneeuw vandaan kwam

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb buiten al zes tuinbonen uitgeplant die ik binnen voorgetrokken had in de vensterkas. Gisteren hadden ze al een dagje buiten doorgebracht. Kijken wat 't wordt, de rest van de tuinbonen ga ik gewoon in februari ter plekke leggen, na een nacht voorweken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier heb ik het laatste opgeruimd. namelijk de plant van spruitjes die we deze week gegeten hebben.

men ventje is weer druk bezig geweest aan de serre.

er moet juist nog een deur in. in het dak moet hij ook nog een raampje maken, tussen dak en zijwanden, is nog een slop van een 10cm.

weten nog niet juist hoe we dat gaan oplossen, ik had gedacht met muggengaas, dan moet er ook geen raampje meer in dak.

hij denkt eerder met van dat schuim, dat ze tussen ramen spuiten.

voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brandhout gezaagd!!

Moet plaats maken om twee IBC tanks van 1000 liter te kunnen zetten, water voor de nieuwe kas.

 

img564543671359997842.JPG

 

4 à 5 stère en nu voel ik wel dat ik iets gedaan heb hoor, mijn knoken beginnen stram te worden.

Ben al goed gevorderd met het verplaatsen van het hout, zal morgen mogelijks gedaan zijn.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de winter mag van jou zeker wel komen?! Ik heb vandaag de laatste resten van de stormschade opgeruimd, ben de boel aan het voorbereiden voor een kippenhok en een kas. Tevens de open volière hersteld, er waren een paar balken omgewaaid, die tijdens hun val de open volière van tonkinstokken schampten. Gelukkig zijn slechts een paar dwarse stokjes geraakt. Verder meewarig naar de rucola staan kijken, die is echt helemaal niet winterhard... Verder heb ik nog golfplaatjes op de schutting hersteld. Ze zitten er in de lengte op, zodat ze buigzaam zijn. Er komt dan ook bijna geen kat meer overheen. Als er toch eentje binnen is, laat ik hem/haar uit door de poort, ze komen er van deze kant al helemaal niet overheen. Als ik de kans krijg, krijgen ze gratis een koude douche mee, in de vorm van een kopje water. Geen kattenhater, ik hou van katten, maar niet in mijn tuin.

 

buiten116321360000878.jpg

het staat alleen niet zo mooi, misschien eens een likje verf erover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begonnen met het zaaien in de kas. Twee soorten worteltjes, kervel, spinazie, radijs en een vroege sla. ben benieuwd of het wat wordt, had ergens gelezen dat het in de kas al zou kunnen. Wordt het niets dan toch zeker lekker bezig geweest, lekker weer met de vingers in de grond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gister compost even overgeschept naar stuk compostbak waar al goeie compost in zit, verder niks in de tuin gedaan:P

 

vanmiddag heb ik zaadjes gekocht: raapstelen, paprika en raapstelen, verder bij de welkoop gekeken voor een stokkenset om de peulen langs te leiden, alleen weet nog niet zeker of ik t ga kopen, lengte is nml 4,5 mtr en breedte is 1mtr ong, en weet dus ook niet zeker of t in de breedte van de moestuin past, zo niet dan moet ik t in de lengte plaatsen, en da's niet echt handig voor als ik volgend jaar de teeltwisseling wil toepassen, dus iemand mss een idee waarlangs ik de peulen evt kan leiden

Link naar reactie
Delen op andere sites

vroeger zaaide ik altijd peultjes en capucijners bij gaas...

nu gebruik ik ook af en toe een rek wat ik zelf maak van wilgentenen.

het gaas werkt beter, ze hebben meer houvast, maar de tenen zijn mooier.

 

de composthoop gezeefd en alles op het toekomstige kolenbed gestrooid.

ik was pas halverwege en toen had ik geen zin meer. dus heb ik een stukje waar ik niet kan spitten (vaste planten) netjes gemaakt.

toen de herfstframbozen gesnoeid. en de regenpijp schoongemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...