Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Anderhalve boomspiegel van kweekgras en hondsdraf en andere "on"kruiden ontdaan..Het is behoorlijk kleien, het is allemaal erg nat in de tuin.

Ook vanmorgen op jacht geweest naar karton..helaas maar 4 doosjes gevonden..als het lukt gaat meneer Bricolage het voor ons bewaren en kunnen we binnenkort wat meer ophalen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wat was het een heerlijk weer! Heb nog een aantal bloembollen in potten geplant, een aantal potten met kruiden weer afgeknipt t/m aan de grond.. Veel slakken eitjes gevonden en weg gegooid, dode plantjes en lege potjes opgeruimd, voer voor de vogels opgehangen, aantal groenblijvende plantjes in pot voeding gegeven, al met al iets van 4 uur bezig geweest.. Lekker! Heb bijna het idee alsof we al in maart zitten..

Geplaatst:

De aardbeibakken met Lambada's in de serre opgekuist en voorzien van een mulchlaagske.

img0923ml.jpg

img0930y.jpg

Geplaatst:

Wat zijn die Lambada's mooi groen!

Mijn aardbeienplantjes (die buiten staan), zien er een stuk zieliger uit...

Geplaatst:

onkruid gewied het was heerlijk buiten.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

uhm, vandaag, ook weer klein stukje terras gelegd ivm rugbesparing,

spinazie gezaaid, zomerprei gezaaid, muizenlijkje verwijderd

bladsnot smeerwortel opgeveegd en op compost gegooid,

even gekeken hoe het erbij staat: nou het staat er goed bij en loopt alweer voorzichtig uit

Geplaatst:

Vandaag alvast wat tuinbonen in de moestuinbak gezet,ze werden echt te hoog voor de plate koude kas, morgen weer een rij,en dan maar hopen dat er niet veel vorst mee komt. fingers cross.Ze kunnen wel wa t vorst verdragen maar ook weer niet zoveel.

Geplaatst:

Niets in de moestuin gedaan maar ik heb vandaag wel de bevesteging gekregen dat ik in maart 30 asperge planten krijg.

Geplaatst:

De kas vast bemest en een pad in de kas gemaakt met tegels.

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Geplaatst:

grrrrr, Mouse is Back en heeft de puntjes van mijn minibloembollenveldje in de kas afgeknabbeld, heb de valletjes schoongemaakt en van JoriekeLokMiddel van Calvé voorzien... gna, dat zal ze leren...

rommel afgevoerd, even in het minizonnetje landgoedeigenaartje gespeeld (ja, hoe doe je dat? op de hark leunen en minzaam knikkend naar de buren tevreden om je heen kijken naar al je 350 vierkante meters)

Geplaatst:

Helemaal niets, want het regent al de hele dag!!

Dus lekker binnenwerk gedaan: 4 zaadjes in een potje gestopt (whoohoe) en de bestellijst voor het nieuwe jaar ingevuld.

@Rob: heb jij reïncarnatiemuizen ofzo ?

Geplaatst:
  • Auteur

Het laatste stuk van de beek schoongekrabt met de tuinhak. Hopelijk wordt het nu wat droger in de tuin. Een berg veldsla geoogst.

Geplaatst:

Niks gedaan dan rondgewandelt, gebabbelt en gezeverd..............................

Vanalles opgemeten.

Plannen maken.

Verbeteringen bedenken.

Dromen..........................van een supperoogst dit jaar zoals alleen in de Bijbel voorkomt

Morgen de zweep erop en arbeiten se

Geplaatst:

De gebroken stoeptegels naar de milieustraat gebracht die ik heb opgegraven toen ik de schuur heb afgebroken en nog wat meer klein puin in zakken afgevoerd.

Verder wat rondgelopen en gestaard naar de kale plekken en gedroomd dat alles snel weer volgezet kan worden

Geplaatst:

zou niet weten wat ik zou kunnen gaan doen maar dromen heb ik ook wel haha

Het liefst zou ik heel me achtertuin flink willen aanpakken. Maar helaas is dat niet mogelijk.

Heb nog spruitjes, boerenkool en knoflook staan dus daar kan ik weinig aan gaan doen nog lijkt me.

Maar wat ik wel heb gedaan is een konijn uit me tuin gejaagd.

Niet expres hoor! Het was waarschijnlijk een tam weg gelopen konijn die ik wilde vangen voor de dierenambulance maar helaas was dat beestje me te slim af en zat even later bij de buren 2 verderop.

Geplaatst:

@Rob: heb jij reïncarnatiemuizen ofzo ?

ik weet niet: al die beestjes hebben 4 pootjes, op elke hoek 1, en elk pootje komt precies tot de grond. Aan de achterkant een staartje en van voren eten ze mijn bloembolletjes stuk....dus Mouse is Back was meer symbolisch bedoeld

Trouwens, ben jij ook zo'n fan van Shaun ? Ik wel!

shauna47211357332056.jpg

aangepast door Gast

Geplaatst:

Maar wat ik wel heb gedaan is een konijn uit me tuin gejaagd.

Niet expres hoor! Het was waarschijnlijk een tam weg gelopen konijn die ik wilde vangen voor de dierenambulance maar helaas was dat beestje me te slim af en zat even later bij de buren 2 verderop.

Ik denk dat ie op jouw moestuincomplex gelukkiger is dan in een hokje in het asiel

Geplaatst:

Trouwens, ben jij ook zo'n fan van Shaun ? Ik wel!

Ja mij kun je daar echt midden in de nacht voor wakker maken. Lekker droge humor, mag ik wel!

Biljartgeluiden en muziek uit zo'n klein hondenhokje En die varkens zijn ook cool!

Geplaatst:
  • Auteur

Flink gesnoeid in een sierborder: budleia`s, forsythia, hop en druif van de buren gesnoeid die allen bij mij binnengroeien...ik trok en passant een telefoondoosje stuk( die komt hier nog bovengronds) doordat die druif van de buurman eraan vast zat. gelukkig doet de telefoon het nog

Geplaatst:

Eerste Deltex draad voor de druiven gespannen, is een echte supperdraad.

Mijn serre opgerommeld en alles deftig in mijn kot gesmeten

Tafel in de serre op tegels gezet, ze was weggezakt.

Gasvuur geinstalleerd en op de laagste stand was het meteen 15° in de serre.

Aangenaam om te werken!

De aardbeibakken met de resterende rassen voor buiten beginnen op te kuisen, ze staan en blijven nog in de serre tot betere buitentijden.

Geluld met een medetuinder over koetjes en kalfjes en varkentjes

En plannen maken, meten en dromen.....................

PS Appelvrouw, doet de telefoon van de buurmaan het nog ?

Geplaatst:

Ik denk dat ie op jouw moestuincomplex gelukkiger is dan in een hokje in het asiel

Nou dat denk ik niet!

Tamme konijnen die losgelaten worden hebben een hele beroerde overlevingskans en sterven vaak door uithongering, ziektes en roofdieren (die ze vanuit hun gevangenschap niet kennen).

Een loslopend tam konijn vangen en naar het asiel brengen is dus een goede zaak; zo krijgt het konijn tenminste een kans op een nieuw tehuis!

Geplaatst:

Vast gleuven gegraven voor de asperge bedden en mest onderin gedaan.

Geplaatst:
  • Auteur
PS Appelvrouw, doet de telefoon van de buurmaan het nog ?

Ik zal het je sterker vertellen: jaren geleden stond de oude buurman huilend aan de deur..hij had bij het druif snoeien het draadje doorgeknipt..(onze telefoon deed het toen niet meer..) als goedmaker bracht hij ons een fles mirabellen ea de vie van 40 jaar oud..nooit meer zoiets zachts geproefd. Helaas is hij al een aantal jaren in de hemel. De nieuwe buur zal het worst wezen..hij snoeit de druif niet en heeft een mobiel

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.