Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Zo erg, ik kwam beneden vanmorgen en toen ik de gordijen open deed, en een blik wierp op mijn komkommer stekje, dat stekje dat ik van de week verspeend had en waarvan ik dacht dat hij was overleden. Dat stekje dat dus daar heel goed doorheen was gekomen en weer stevig in zijn potje stond.

 

Nou dat stekje dus, waar ik zo trots op was, daar stond alleen nog een steeltje van. De blaadje waren opgevreten door de katten (katten hebben de ochtend buiten doorgebracht

 

Kan ik opnieuw beginnen. Ik ga nou die cannen van de melk bewaren en daar ga ik ze in verspenen. Dit gaat me niet nog een keer overkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohw theepot wat erg! Ik moest wel even lachen hoor, mijn katten zijn net zo. Alle plantjes hier staan overdekt in kasjes, windlichten en potten met huishoudfolie eroverheen.

 

Ze eten anders alles op! Zelfs de bieslook of andere kruiden in de keuken moeten eraan geloven.

 

Het idee van het melkpak gaat vast lukken! Gelukkig is het nog vroeg genoeg om de komkommer opnieuw te zaaien.

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag de breedte even opgemeten van de moestuin omdat ik die stokkenset voor de peulen heel graag hebben wil, lengte van die stokkenset is ong 4,5 mtr en breedte van moestuin is 4,3 mtr, dus denk dat t wel kan.

 

iemand trouwens ervaring met die klikbare stokkensetten voor stokbonen? of dat die kleiner uitvallen dan dat ze zeggen zo ja dan kan t dus makkelijk maar zo niet dan is ie net 2/3cm te lang en moet ik beheerder even navragen of t erg is als aan beide kanten die hoge horizontale stok 2 mtr hoog 1/2cm te ver uitsteken

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat valt ook nog wel mee maar ze willen die paadjes tussen de moestuinen wel vrij houden, en een ander hoeft geen last te krijgen van iets wat van jou is, heb al een vrouw naast me die helemaal niks aan haar moestuin doet en t onkruid gewoon lekker laat groeien, dus als je dat ziet en je hebt er al paar keer wat van gezegd dan wil je niet dat een ander last heeft van iets wat van jezelf is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks in de tuin gedaan, wel vóór de tuin druk geweest. Ik heb heel mooi eikenhout gekocht en balkjes. Iemand gaat voor mij een nieuw hutje op de moestuin timmeren! Maandag gaat-ie het halen en dan zo snel mogelijk ermee beginnen.

Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste

Link naar reactie
Delen op andere sites

die geluk heb ik dan weer, heb afgelopen najaar al flink omgespit om t land winterklaar te maken dus hoeft nu niet zo grondig meer, maak eind deze maand t land gewoon ff om, voeg er compost bij en dan klaar, en afgelopen najaar heb ik t echt heel grondig gedaan.

evt nog koemestkorrels bijvoegen, maar dat doe ik vaak wanneer ik wat zaai of plant en dan op die plek waar ik wat plant of zaai, zodat die planten t gelijk binnen krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ben ik begonnen ruimte vrij te maken voor de in aantocht zijnde tuinkas. Dat hield in het verplaatsen van de appelboom, nog wat bomen, en ja, de mooie pas gemaakte tuinbedden met rechtopstaande tegels moeten overhoop. So what? Aanstaande woensdag is de kas er en ik verheug me er al mateloos op, blij als een kleine jongen.

 

En hier moet de aluminium kas van 2.50 bij 2 m met automatisch venster, schuifdeur en tuinbouwglas 3 mm komen.

 

kasz163051360624658.jpg

 

De bomen zijn inmiddels verplaatst, de rucola is vergaan, jammer van de kleine veldslaplantjes, maar misschien overleven een paar het wel.

 

De kas zou net over de twee bedden heen passen, maar de opening zit aan de rechter voorzijde, dus ik moet het opnieuw aanleggen. Wel wil ik hetzelfde principe toepassen in de kas, twee bedden links en rechts met opstaande tegels en een middenpad. Leuke voorjaarsklus, mooi op tijd gereed om straks de aubergine, paprika en peperplanten te zetten die er nu al boven staan in de vensterbank kas. Later komen daar nog tomaten en vooral komkommers bij. Die zaai ik nog niet, lijkt me nog wat te vroeg. Of? iemand al bezig met het zaaien hiervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi werk Huub!

 

Ik zou nog even wachten met zaaien tenzij je de kas kunt verwarmen, wij zaaien pas rond half maart binnen.

 

Zelf alleen koffie gedronken met de oude mannen, wilde namelijk tuinbonen leggen maar de boormachine was stuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hier moet de aluminium kas van 2.50 bij 2 m met automatisch venster, schuifdeur en tuinbouwglas 3 mm komen.

Hallo Huub,

Waar heb jij je kas gekocht, als ik het vragen mag ???

Ik zie het al helemaal voor me, die verandering van je bedden.

En je verliest niet een je loopruimte, want het pad blijft dan 2 tegels breed.

Groetjes Conny.

Leef je leven dag voor dag.

 

https://www.facebook.com/conny.coomans

Link naar reactie
Delen op andere sites

... ... Ik zou nog even wachten met zaaien tenzij je de kas kunt verwarmen, wij zaaien pas rond half maart binnen. ... ...

 

Nee de kas wordt niet verwarmd, ik zal de planten dus nog een tijd binnen moeten houden en ze overdag in de kas zetten als het daarin al lekker warm is.

 

Ik had hier gelezen dat aubergines, paprika's en pepers een lang groeiseizoen nodig hadden, veel tuiniers zaaien deze nu al, dus ik neem aan dat je bedoelt met wachten met zaaien van de tomaten en komkommers. Of zouden die vroege zaaiers een verwarmde kas hebben?

 

... ... Waar heb jij je kas gekocht, als ik het vragen mag ??? ... ...

 

Niet bij Welkoop, maar die heeft wel een mooie aanbieding, de "tuinkas populair" uit het productboekje "kassen en accessoires". Ik was die van plan te kopen, en wel nummer 86 in de folder voor 629 euro, met een opp van 193 × 256 m., maar op Marktplaats stond dezelfde kas gebruikt, gedemonteerd en gereinigd voor iets meer dan de helft, ik had geluk de eerste bieder te zijn. De materialen hebben een lange levensduur, alles is compleet, de bouwbeschrijving is er nog bij, dus voor mij doet deze niet onder voor een nieuwe.

 

De verkoper heeft regelmatig van dit soort aanbiedingen, jij moet er wel als de kippen bij zijn. Gisteren had hij ook een grotere kas aangeboden, deze is nu ook al verkocht. Regelmatig kijken op MP loont zich dus. Zowel gebruikte als nieuwe kassen kun je er vinden, vaak scherp geprijsd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 2 vierkante meter tuintjes gehaald en deze worden vanavond met behulp van mijn handige vader in elkaar gezet. Deze komen in mijn voortuin te staan, omdat er achter geen ruimte voor is en de bakken in de voortuin niet te zien zijn als de hortensia's er mooi voor staan te bloeien. Zo heb ik toch weer wat meer ruimte voor mijn kweeksels!

aangepast door Gast

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verkoper heeft regelmatig van dit soort aanbiedingen, jij moet er wel als de kippen bij zijn. Gisteren had hij ook een grotere kas aangeboden, deze is nu ook al verkocht. Regelmatig kijken op MP loont zich dus. Zowel gebruikte als nieuwe kassen kun je er vinden, vaak scherp geprijsd.

Dan ga ik MP zeker doorkijken. Ik zou heel graag zo'n stevige kas willen hebben, maar ze zijn zo duur.

Binnenkort krijg ik zo'n tomatenkas binnen. Hier is de link: https://www.koopgoedkoop.nl/tomatenkas-3-m-met-kweekrekken

Daar ga ik het voorlopig mee doen, totdat ik voldoende geld bijeen heb om zo'n mooie te kopen.

Bedankt,

Conny.

Leef je leven dag voor dag.

 

https://www.facebook.com/conny.coomans

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb stokken en gaas gekocht voor de peulen, dus binnenkort grond ommaken, het gaas aan de stokken knutselen en op land zetten, t gaas is zo'n 4mtr en heb 3 stokken erbij gekocht 2 voor beide uiteinden en de 3e voor in t midden en dan moet t wel goed zijn, en in mei uitzaaien tegen t gaas aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...