Bit Geplaatst: 18 juli 2013 Geplaatst: 18 juli 2013 Ja ja. Van het Forumlid. Natuurlijk ( ik was proefbunny ) zal het beste getoond worden op de MTFD
Inez Geplaatst: 18 juli 2013 Geplaatst: 18 juli 2013 Vandaag de Golden cherry's, de blokpaprika's en de puntpaprika's in een grotere pot gezet. En gekeken hoe het bij de San Marzano tomaten en de Roma tomaten ging. Want die zijn eergisteren aangevallen door kakkerlakken Nu weet ik natuurlijk wel dat ze hier leven, maar wist niet dat ze ook op mijn plantjes gingen zitten! Waren er wel 50 . Volgens mijn vriend kwamen ze op de vochtige aarde af. Wat best logisch klinkt. Dus besloten om geen water meer te geven als het donker is. Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
aalterse-willy Geplaatst: 19 juli 2013 Geplaatst: 19 juli 2013 Hout klieven voor de winter! Grrrrrr Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
jeanne-heijmans Geplaatst: 19 juli 2013 Geplaatst: 19 juli 2013 Heel veel rupsen verwijdert in de spruitkool, water gegeven,natuurlijk. wat klein duimpje sla verspeend. in de tuin zelf onkruid verwijdert, vijver met water bijgevuld, stoep geschrobd kortom heel actief geweest.
zonnetje Geplaatst: 20 juli 2013 Geplaatst: 20 juli 2013 Water geven in tunnel en kas en veel wieden en nog eens wieden .
greetje Geplaatst: 20 juli 2013 Geplaatst: 20 juli 2013 al 2x water gesproeid in de bakken ter verzadiging i.v.m. tropische temp komende dagenradijs gezaaid, bietjes uitgedund,3 soorten kers gezaaid: tuin-water en mosterden verder wat onkruid getrokken en afgevoerd naar het kippenhoken.........BBtjes geteld! vergeten mijn kortwortelige oogst nog! kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
HuubvG Geplaatst: 20 juli 2013 Geplaatst: 20 juli 2013 De erwten- en kapucijnerplanten opgeruimd, al waren ze nog niet helemaal uitgegroeid. Ze begonnen lelijk te worden, maken nu plaats voor reukerwt, pronkwinde en de 3 borlotto bonen. Ook krijgen de druivelaars nu meer licht en lucht.
jootje Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Vandaag niks, veel te warm! Gisteren veel gedaan, tuinbonen geoogst en gelijk de planten weg , al het onkruid in de bloemenborder waarvan ik hoopte dat het bloemen zouden worden weg gehaald, onkruid verwijderd van bijna alle vakken, kantjes geknipt, lathyrus, courgette en wat raapjes geoogst, en dan ga ik vandaag de anderhalve emmer tuinbonen maar eens doppen!
aalterse-willy Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Beetje patatten uitgedaan om winterprei te kunnen planten.  Die hebben al véél water gekregen hoor. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bit Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Niet veel. Alle potten water gegeven. Koffie gedronken in de schaduw, lekker vroeg en in een toen nog best lekker koel windje. Kom absoluut de zoveelste keer tot de conclusie dat ik volgend jaar minder potten moet nemen. Belachelijk. Belachelijk. Ik wil de komende week een paar dagen weg. Dat gaat dus eigenlijk nauwelijks. ( het koffie drinken was met iemand die geïnstrueerd werd door mij met lijsten wat hoe en waar ( kan je je er iets bij voorstellen ? Mijn lijsten van wat en hoe en waar water geven en wanneer en hoe vaak ) Je zal bij Bit water moeten geven zeg ! ) tsss............ ( sissend zweet op een oververhit bureaublad )
HuubvG Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Vóór het huis moest al vanaf mei de conifeerhaag gesnoeid worden, tevens de klimop terugknippen tot bovenzijde venster. Zodat ik bij beide er op de trap bij zal blijven kunnen. Ondanks het vroege uur al bloedje heet, kreeg ook een hoestaanval van het opvegen van het knipsel. Daarna de tweede douche van vandaag, dat alles ruim vóór tienen nog, en heerlijk achter het huis in de schaduw van de koelte genoten. De kruiwagen knipsel kan ik morgenochtend lopend naar de stort brengen, 't is hier vlakbij. Daarna zal ik materiaal gaan kopen voor de schuttingdeur van mijn lieve Turks/Griekse buurvrouw. Ze heeft me alvast geld gegeven, Turkse koffie, koffiedik gekeken (het komt allemaal goed, het fortuin is naar me op weg) en gezellig in haar koele woonkamer zitten praten over water geven (ze verbouwt ook wat groeten achter). Ik heb drie gieters, een tuinslang en sinds gisteren een kraantje achter het huis, zij heeft niets. Ik krijg nog een lekker Turks gerecht mee en zij krijgt een van mijn goeie 10 liter gieters. Beiden blij, zo gaat dat hier.
appelsientje 60 Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Niet veel. Alle potten water gegeven. Koffie gedronken in de schaduw, lekker vroeg en in een toen nog best lekker koel windje. Kom absoluut de zoveelste keer tot de conclusie dat ik volgend jaar minder potten moet nemen. Belachelijk. Belachelijk. Ik wil de komende week een paar dagen weg. Dat gaat dus eigenlijk nauwelijks. ( het koffie drinken was met iemand die geïnstrueerd werd door mij met lijsten wat hoe en waar ( kan je je er iets bij voorstellen ? Mijn lijsten van wat en hoe en waar water geven en wanneer en hoe vaak ) Je zal bij Bit water moeten geven zeg ! ) tsss............ ( sissend zweet op een oververhit bureaublad )Tjaaa....het zijn je kindjes hé... De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
speets Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Beetje water gegeven, beetje gediefd, beetje geprutst. Stuk half-rotte meloen neergelegd voor mijn gevleugelde vrienden, maar er zijn nu even weinig vlinders...En de kat in de gaten gehouden, want die kreeg vanmorgen een bizarre attaque. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Limoen Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Tomaten gediefd, onkruid gewied, bewonderend gekeken naar de twee borlotti boontjes die er hangen, en vooral veeeeeeel water gegeven
malouis Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Bijna 8 kilo kruisbessen geplukt (van 2 struikjes die ik vorig jaar bij de gamma heb gekocht) en de tuinbonen gerooid (nog niet gewogen).
jasmin Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Â Lekker de schemer en duisternis van de tuin ervaren... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 @Malouis: 8 kilo van struikjes die je vorig jaar kocht?? Zo'n stokje in een potje van de bouwmarkt? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 Nog wat bloemetjes in de border gezet en wat gesnoeid net. Heerlijk is het nu, zon weg en een zacht windje. Alleen word nu toch wel erg donker. Morgen verder met vetplantjes planten en in het stuk van de gemeente de klimmendewinde/hagewinde verwijderen. Blijft een lastig gevecht, maar alle planten vol met die hagewinde ziet er ook niet uit. En daarbij komend: als de worteluitlopers door kunnen groeien, zullen ze vanzelf onze tuin bereiken. > Planten kopen? Doe het bewust!
appelsientje 60 Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 Gourgette bestoven vanmorgen, sla geoogst+8 peultjes en veeeeel water gegeven 8x ijsbergsla gezaaid en toen snel weer naar binnen!Pffffffff tis veelste warm! De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Sovreze Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 Veel onkruid gewied, tomaten flink gedieft en grotendeels blad-vrij gemaakt. Nu zie ik pas goed hoeveel tomaten er hangen, en dat ze inmiddels al aan hetverkleuren zijn. Top! De composthoop is aan zijn max...  Verder nog een rits gezaaid (rapen, peterselie, laatste kidney bonen) en wat fotootjes gemaakt. Ik noem deze 'Dood door pompoen'Â
snekermoestuin Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Vanmorgen na 3 weken vakantie heel benieuwd hoe de moestuin er bij lag.Onze zoon heeft afgelopen weken de kippen verzorgd, maar verder vrijwel geen tijd gehad om er wat in te doen.Was dus heel benieuwd hoe de tuin er bij zou liggen.Nou, alsof alles in de laatste weken enorm is gegroeid, zoals bijvoorbeeld de courgetteplanten. Wat een kanjers.Wat gelukkig meevalt is dat de pruimen nog voorlopig nog niet geoogst kunnen worden. Die, en de rest natuurlijk, heeft de tuin nog voor ons in de groei.Kan er de komende dagen eerst tegenaan om een enorme inhaalslag te maken. Heb er gewoon zin in. Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
RobO Geplaatst: 30 juli 2013 Geplaatst: 30 juli 2013 hier ook: moestuin zag er goed uit, alleen de snijbiet was heel zielig en verder veel ongewenst kruid in de rijen (jeeezz: in 3 weken van een écht schoon bedje naar ruim in bloei ) aardbeiveldje gekniptpreitje Hilary geplukt voor de geefnz spinazie geplukt voor de eet & de geefvast een beetje gewied, rest strakstomaten water gegeven (het auto druppelssysteem heeft het goed gedaan maar is niet ingesteld op 32 graden, dus er moet bijgegoten worden)1 omgewaaide zonnebloem verwijderd, jammer, was bijna klaar voor de oliede bloemendaalse gele lijkt wel een vergiet straks even rupsen plukken de filderkraut is nu 1 meter hoog en wordt al lekker dik, wat koemestkorrels gegeven (smullen maar filderkraut!)
RobO Geplaatst: 3 augustus 2013 Geplaatst: 3 augustus 2013 ennuh...nieuwe aardbeibedje gespreidrattenstaart aangebonden ivm windkracht 7+ (de plant niet bij mezelf)lambada's geschoond en de nieuwe uitlopers vast vastgezet en water gegevenpompoen blue ballet gesteund (dat ding is trouwens lichtgroen vlgs mij)zuckerhut gepluktzwarte bessen geplukterwten- en ander stro fijngeknipt voor de compostgewied en pispotten getrokken (duh...)
Bit Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 Mijn druivenstekken van afgelopen winter gepoot. Had ik al veel langer willen doen. Dit is van 1 soortje, er komen er nog een paar bij.Â
zonnetje Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 Vooral veel wieden en water geven ,maar bijna alles staat er mooi bij .Boerenkoolplantjes buiten geplant en nu hopen dat ze het doen .
Aanbevolen berichten