Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat heb ik ook gedaan Angela..een kom water met honing en wat brood gedrenkt in datzelfde water. Wat graan koken is misschien een goed idee voor later..morgen kijken of hij wat gegeten heeft.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Aaaah, spannend hoor! Hoop dat t goed komt met de eend! Je kunt hem ook gekookte mais geven als hij dat zou eten, dat heeft een nog hogere energetische waarde dan graan en dit wordt langzaam afgegeven door het soort zetmeel, en er zit naar verhouding veel vet in. Wens hem maar beterschap

Geplaatst:

is het niet zo dat eenden slakken eten ? Dus vleeseters zijn ? Dan zou ik de eend rundergehakt geven met vitaminedruppels of misschien een vloeibare pijnstiller erdoor. Of pijnstillertabletjes (voor honden) tot poeder maken met de bolle kant van de lepel en daarvan een beetje door het vlees doen.

Geplaatst:

Ja ze eten slakken maar ook heel veel groen en graan. de eend eet nu wat brood en morgen eerst maar eens wat gekookt graan geven. Rundergehakt heb ik hier iet en varkensgehakt rauw geven lijkt me niks. Vanaf zaterdag gaat de eend logeren bij de boer..dan mag hij samen met twee minieme seramakipjes lekker binnen bij de boer kan hij rustigjes aan de baas gaan spelen. De boer denkt dat het nog wel even duurt voordat hij weer in de ren kan, maar vind dat hij er goed uit ziet en denkt da hij het zeker gaat overleven. De moedereend is waarschijnlijk het riool in gevlucht..daar kunnen we haar helaas niet uithalen

• 1 maand later ...
Geplaatst:

De moedereend is uiteindelijk dood gevonden in het buurweiland. Waarschijnlijk een roofvogel Jammer hoor, ik was erg op Bibi gesteld.

Maurice de gewonde eend is helemaal opgeknapt dankzij de honingtherapie. Hij is al weer een paar weken terug bij zijn broertje.

Eergisteren ben ik de boer geld gaan brengen voor een nieuwe dames-loop-eend. Vanmorgen keek ik uit het raam naar de kippenren en zag wat wits lopen..de nieuwe eend was er al, en de boer had ook een vrouwtje meegenomen voor het broertje: de gewone eend. Dat betekend dat ik nu twee koppeltjes heb, een loopeendenstel en een gewone colvertstel. Dat worden misschien wel veel kuikentjes! Voorlopig laat ik de kippen niet meer uit de ren, en de eenden weer als de dames gewend zijn ( de mannetjes bliezen nog naar ze vanmiddag..dat zal wel veranderen als ze door hebben dat het vrouwtjes zijn)..

Geplaatst:

Dat is nog eens een leuke verrassing dat je zo spontaan je nieuwe eenden dames ziet

Hopen dat de mannen overstag gaan en er vele kuikens mogen volgen

Heb je ook wel verdient na die ellende

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Een vraagje. Heeft iemand ooit een problemen gehad van geluidsoverlast van je EIGEN kippen? Namelijk denkt 1 van mijn 3 kippen dat ze heel goed kan zingen. De eerste maanden was alles prima, af een toe dat zingen, maar het was minder dan 1 keer per week. Met dat kon ik toen nog wel omgaan.

Maar sinds het eerste ei is het situatie helemaal veranderd. Als zij een slechte dag heeft moeten we vaak 3-5 keer per dag buiten rennen als ze weer begint om te zingen. Het probleem is dat het geluid heel erg sterk is en dat ze niet meer stopt. Met een paar KAKAKAKAKAAK kan ik wel mee, maar ze gaat echt 5-10 minuten lang nonstop door. En het is zo sterk dat het in de hele buurt zeker hoorbaar is en ik woon in de stad. Ik maak dus ernstig zorgen dat als ik haar gewoon door laat zingen, de buren binnenkort op mijn deur staan (en het is zo veel geluid, dat ik het zelf ook niet tegen kan. het lijkt alsof ze heel veel pijn hebt ). Dus moeten we constant buiten rennen als ze weer begint en zelfs daar kan ik niet veel doen om haar te stoppen.

Is het gewoon iets wat ze nu doet omdat ze eieren leggen heel spannend vindt of is dat iets dat altijd zo blijft? Ik heb op dit moment geen baan, maar binnenkort ben ik niet meer daar om haar te stoppen. Kan ik iets doen om haar te laten leren dat ik dit bedrag niet fijn vindt?

Voorbeeld op youtube, maar dan doet mijn kip dat geluid veel sneller en zelfs het max volume is niet genoeg om te laten zien hoe erg het is.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

Estemy mijn kippen laten ook aan de hele buurt weten dat er een ei is en ik heb er zelfs ééntje die vrolijk, precies in echo mee zingt met de kip die net een ei gelegd heeft.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

We zijn vandaag nieuwe kippen gaan halen..5 zwarte maagden uit Marville .

Ze zijn van het ras arco en net zoals de leghorns echte legkippen..We hebben ze vanavond bij de overgebleven haan en kip gezet en bestoven met een lekker luchtje uit de bodyshop zodat ze allemaal het zelfde ruiken.

Ze moeten nog een dagje of wat binnen blijven ( morgen slecht weer hier, regen en wind) maar ik zie er naar uit ze buiten te laten!

Geplaatst:

Mooie aanvulling appelvrouw!

Ja, dat leggen duurt nog wel even Piroska. Wij hadden ook een groepje van dat soort hennen. En die hebben een hele tijd niet gelegd. Hadden hun voer nodig om te herstellen, nu ze in weer en wind moesten/mochten lopen.

Ik weet nog wel een seizoen van 'Jimmy's farm' dat ze er 100 hadden lopen. Van die geredde kippen. Ze hadden de legnesten ook niet helemaal handig en op orde, maar soms lagen er maar 3 eieren.

Geplaatst:

Hennen het beste medicijn voor een haan

Hier is 1 Bresse aan de leg, gister 1e ei en zat vanmorgen op een nest. De haan is met de anderen hennen wel naar het weitje gegaan, maar wacht ook op zijn laatste hen. Je merkt dat ze dan niet compleet zijn.

• 7 maanden later ...
Geplaatst:

De nieuwe Arco kippen van het voorjaar mochten in oktober naar buiten om in de moestuinen te wroeten.

Al na een dag bleek er een probleem..de met houtsnippers bedekte paden van de voormoestuin. Waren deze houtsnippers al wat aan t vergaan na een zomer, na een dag kippen erdoorheen lag er geen houtsnipper meer op de padden maar wel op de bedden. En de aarde van de bedden op het pad. Bovendien zijn dit veel ergere krabkippen dan ik ooit gehad heb..potverdikkie en dat in mijn niet spitten tuin

3 dagen buiten en het was meteen afgelopen met de pret, de ren bleef dicht.

Dat is natuurlijk heel sneu voor de kippen die alle groen in de ren allang opgegeten hebben. Ik breng dan wel iedere dag een emmer groen maar dat is duidelijk anders.

Goede raad is duur maar niet het gaas dat we bij Gigagaas vandaan hebben ..daar hebben we een mooie tijdelijk afscheiding mee gemaakt door de tuin..zodat de kippen alleen in de achtermoestuin en de boomgaard kunnen komen.

Sinds gisteren lopen ze weer buiten..blij zijn ze!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...