Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hoeveel zaad moet je bestellen?

hayays

Recommended Posts

ja, maar hoeveel plantjes wil je?

wij hebben genoeg aan 4 spruitplanten dus we zaaien er 8 in perspotjes, die komen meestal allemaal op en de rest geven we weg of ruilen we op onze stekjesdag

elk jaar verse zaadjes is voor sommige groenten wel beter, pastinaak, wortel, en nog zo wat

wel ik ben van plan om om 4 soorten tomaten te zetten, en de zaadjes worden meestal per 10 verkocht. wil van elk soort een 2 a 3 plantjes zetten, kom ik er dan zeker?

en ik kan jammer genoeg niet ruilen, ik heb moestuin in de tuin en ken niemand die zelf groenten kweekt.

hier in belgie word dat precies veel minder gedaan dan bij jullie in nederland.

wel jammer, want zo kan ik niet veel ervaring delen he.

groetjes

voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken.

als het verse zaadjes zijn komt alles wel op, als je van de 4 soorten elk 3 plantjes wilt kun je er 5 per soort zaaien; als je warm 23 graden zaait in een perspotje of tray weet je na een weekje al of het kiemt

overgebleven zaden blijven wel een paar jaar goed en anders laat je een tomaat helemaal rijp worden voor de zaden (alleen als het geen F1 hybride is)

maar misschien kun je hier ook ruilen? http://www.volkstuinen-stekene.be/

Edited by Guest

Als je 2 á 3 plantjes wil heb je aan 10 zaden zeker wel voldoende hoor. En als je zoals Rob zegt 1 tomaat goed kan laten afrijpen heb je zo...50? goede verse zaadjes voor het jaar erna.

Wat betreft ruilen en ervaring delen, daar kan je dit forum waarschijnlijk voor gebruiken

en hoe weet ik welke de soort is die ik moet bestellen, nu kijk ik naar het oogst momment, maar verder ook geen idee van, alleszinds al heel erg bedankt voor de informatie.

men ventje zou liever hebben dat ik plantjes koop. maar als de zaadjes niet gelukt zijn kan ik dat nog he.

trouwens is een serre die niet verwarmd is ook een koude bak, of niet?

groetjes

voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken.