Geplaatst: 26 november 201213 j Dag allemaal, Ik ben al helemaal in de kerstsferen, van alles uit proberen gerechten bedenken en natuurlijk eigen groenten gebruiken, maar dat is niet zo simpel: Winterprei en andijvie en Kroten gaat wel, maar ja daar ga ik niet een heel diner op baseren... Wat gaan jullie eten? Ik ga voorlopig uit van het volgende: Ui/Sjalot soep Rode bieten (jaja ) saladeKaas salade. Waarschijnlijk een lekkere wildrollade met Cranberrysaus ofzo Witte chocolade mousse met kersen topping Natuurlijk geserveerd met een mooie chablis voor bij de soep, en een ronde merlot bij het hoofdgerecht en bij het nagerecht een waarschijnlijk een koffielikeurtje. En dan uitbuiken Nou jullie! gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 26 november 201213 j Weet nog niet zeker maar denk er over toscaanse stampot. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 26 november 201213 j Auteur nou ik denk dat wij maar bij jou komen eten hahahaha Lijkt me gezellig! Heb ik wel wat uit te leggen denk ik Vooraf reserveren graag, en uhm, een donatie zou op zijn plaats zijn Gezellig wordt t in ieder geval! gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 26 november 201213 j Tsjonge, daar ben ik nog helemaal niet mee bezig. Die van vorig jaar ligt me nog vers in het geheugen. Maar jouw voornemen voor je diner ziet er in ieder geval super uit
Geplaatst: 27 november 201213 j Auteur Haha ja ik ben me ervan bewust dat ik altijd hééél vroeg met kerst begint. Ik begin in september al met liedjes te zingen achter de piano, kesrtliedjes wel te verstaan... Het is zo gezellig! In oktober ligt mn verlichting al in het raamkozijn en begin november ga ik al nadenken over het eten enzo.. Zo geniet je er het langste van ... In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 27 november 201213 j Humbug, ik ben het tegenovergestelde, kan niet wachten tot al die ellende voorbij is! Heb helemaal niets met de verplichte bezoekjes overal, gewoon lekker eten vind ik genoeg met mijn eigen gezin. Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 27 november 201213 j Auteur Dan heb ik voor jou de oplossing! Gewoon genieten met je gezin en vooral NIET weggaan! Doen wij ook niet en het bevalt me prima! In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 27 november 201213 j Haha ja ik ben me ervan bewust dat ik altijd hééél vroeg met kerst begint. Ik begin in september al met liedjes te zingen achter de piano, kesrtliedjes wel te verstaan... Ha-ha, leuk! Muziekstudie heeft nu eenmaal meer tijd nodig dan voedselbereiding. Zo geniet je er het langste van ... Dan begrijp jij misschien ook waarom ik vroeger de boom tot februari liet staan... met een dennennaaldenravage tot gevolg.
Geplaatst: 27 november 201213 j Auteur Dan begrijp jij misschien ook waarom ik vroeger de boom tot februari liet staan... met een dennennaaldenravage tot gevolg. Kunstboom Kamilla dat geeft minder rotzooi, alleen die geur hé? Ja die mis je dan echt... Maar nou heb ook nog niet echt een id wat jullie gaan eten... In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 27 november 201213 j Op het gevaar af als oude zeur bestempeld te worden: Wij eten het hele jaar al lekker. Als Lie en ik geen kinderen op bezoek hebben ( om het jaar niet) eten we bewust heel sober met kerst, maar verwennen onszelf wel door achter de tv te kruipen en een lekkere lange serie of enkele films te kijken. Voor het geld dat we zo besparen kan er een geit naar Afrika of India..zie:http://www.adopteereengeit.nl/ ( Er lopen al twee geiten met de naam Jetje..een in Oeganda en de andere in India ) Dus om je vraag te beantwoorden:dit jaar stamppot van wortelen met uien met een gehakballetje in de jus. Edit:Sorry: die geiten had ik trouwens niet met Kerst gegeven maar voor mijn verjaardag gevraagd. 27 november 201213 j aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 november 201213 j Ik heb niets met kerst, dus hier ook gewoon iets wat we anders ook zouden eten (ook altijd lekker ) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 27 november 201213 j Bloedjehekel aan kerst. En al helemaal aan dat overdreven eetgedoe. Belachelijk dat de supermarkten opeens vol liggen met dingen die mensen anders nooit zouden eten en dat men denkt zich helemaal te pletter te moeten eten deze dagen. Brrr en dan dat overdreven opgelegde "het moet gezellig zijn"-syndroom.... Na de verplichte (ozo niet gezellig want het "moet" dus spanning alom) eetdag bij ouders eet ik de volgende dag het liefst een zo simpel mogelijk spaghetti'tje... alleen tom/ui/knof/olijfolie/parmezaan en daar wordt ík dan een stuk gelukkiger van... in m'n uppie ! (Iets wat blijkbaar ook al niet schijnt te mogen met kerst... alleen zijn...). Maar ik zal het kerstplezier van anderen niet verder bederven met mijn anti-kerst gevoelens... Wens wel iedereen toe het sober (mooi passend woord Jet!) te houden. Dat lijkt mij ook een veel betere kerstgedachte.
Geplaatst: 27 november 201213 j Auteur Ja je moet wat hé? De moestuin, daar valt rond de kerst ook niet veel te beleven Dus met ons gezinnetje kerst vieren is iets heel traditioneels. Heeft niks te maken met "dat het gezellig moet zijn". Dat heeft te maken met intimiteit en geluk. Ik word er gelukkig van als ik lekker eten klaarmaak en dan gezellig met een wijntje gaan tafelen, en ja dan kan het heel lang duren... Maar ik laat iedereen in z'n waarde natuurlijk. Kijk, een vrijgezelle vriend van mij, vond kerst ook altijd niks. Totdat hij ieder jaar met de kerst bij ons mocht komen. Nu vind hij het geweldig!! Hij hoort nu gewoon bij ons gezin, en dus ook bij de kerst. En dan heb ik het nog niet gehad over de kerstboodschap. Maar daar ga ik nu even niks over vertellen, of jullie moeten er vragen over hebben Dat staat voor mij het hoogst, of het nu gezellig is of niet. En natuurlijk is het een overerving van wat je in je jeugd meekrijgt... Gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 27 november 201213 j 't Was ook geen aanval op jou Anton. Van huis uit werd er bij mijn ouders ook altijd veel drukte om gemaakt... al weken van te voren. Dus daar ligt het niet aan... moeders heeft haar best gedaan.... boft dan helaas niet met een dochter die er nix om geeft... Lekker eten en lekker wijntje en goed gezelschap is altíjd goed natuurlijk... of het nou kerst heet of niet...
Geplaatst: 27 november 201213 j Auteur Andere vraag dan: Wat voor wijn? Waar maak je je blij van? Ik heb het liefst een Merlot, maar dan liefst uit bordeaux.Daarna een Chablis en weer daarna Cabernet. Wit Riesling (Duits) Prosecco liefst bij het dessert en als ik goed zat ben vind ik een Champagne wel lekker. Je moet nooit met dat bocht gaan beginnen, eindig liefst ermee... 1 keer heb ik het geluk gehad om een glaasje wijn te mogen proeven die ik waarschijnlijk nooit meer zal gaan proeven: Chateau Petrus... kost gemiddeld 150 euro per glas! Dat heb ik er echt niet voor over, ik had m gratis, met heel veel geluk. En lekker, eigenlijk gewoon een hemelse drank, echt voor de kerst dus!! haha http://nl.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9trus_(wijn) In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 27 november 201213 j Op eigen verzoek,ben ik met het eten met de kerst alleen. En ik ga iets met paling doen, wat precies weet ik nog niet.
Geplaatst: 27 november 201213 j 1e kerstdag soep met broodjes met schoonouders en zwager, 2e kerstdag brunchen bij vrienden.
Geplaatst: 27 november 201213 j Auteur Op eigen verzoek,ben ik met het eten met de kerst alleen. En ik ga iets met paling doen, wat precies weet ik nog niet. ik heb wat voor je... http://www.mijnreceptenboek.nl/recepten/met/paling/ In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 27 november 201213 j Ach altijd welkom, mijn kookboeken had ik al open liggen met gebakke n paling en paling in het snot klinkt niet lekker maar ziet er wel lekker uit.
Geplaatst: 27 november 201213 j Auteur Ach altijd welkom, mijn kookboeken had ik al open liggen met gebakke n paling en paling in het snot klinkt niet lekker maar ziet er wel lekker uit. Hahaha, het leek mij ook geen succes maar ja, je weet maar nooit... gr In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 28 november 201213 j Ik ben dit jaar met de kerst bij mijn ouders dus ik heb werkelijk geen idee wat ik voorgeschoteld ga krijgen.Heerlijk zo'n verrassingsmenu ~I believe in God, only I spell it Nature~
Geplaatst: 28 november 201213 j Auteur Een verrassingmenu hebben ze ook bij de mcDonalds: mcHappy meal.. geintje hoor... In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 28 november 201213 j Dan wil ik wel een kerstversiering als verrassing erbij....anders is het geen kerstverrassingsmenu ~I believe in God, only I spell it Nature~
Geplaatst: 28 november 201213 j Ik kook 1e kerstdag iets simpels voor 2, aardappel-groenten-vlees. De 2e kerstdag vooral veel want dan komt de hele familie (16 + 2x0,3), en we zitten graag traditioneel lang aan tafel. Ik hoop dat het buiten sneeuwt dan huren we iemand in die telkens in een dikke jas buiten langs het raam loopt en brrrrrr roept... Dat wordt denk ik dan vooral een voorafje dat je vooraf kan maken, veel schalen in de oven met knoflook-rozemarijn-aardappeltjes, 15 seconden mayo, groenten in de stomerij met sausje van te voren, vlugge vleesjes in een jasje of een lekkere ham....en een toetje dat ik ook vooraf kan maken (schaaltje in 3-en: bolletje ijs met aardbeiensaus uit eigen tuin, klein plakje karamelcake met witte chocolade, schotsjes van merengue met rode peper).......of iets met pasta...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.