Geplaatst: 28 november 201213 j Auteur Pfieuw klinkt goed... Maar ik vind het nu al koud. BRRRRR.... In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 28 november 201213 j Auteur Je woont te ver weg helaas, alhoewel; 45 euro voorijkosten35 euro per uur brrr doen En dan lekker lang tafelen natuurlijk Kijk dan heb ik m'n huur en zaad voor de tuin van volgend jaar binnen. Ik ga even een offerte maken hoor.... In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 28 november 201213 j Ik krijg eerste kerstdag visite ik weet al dat ik tomaten groente soep met slagroom klaar ga maken en als desert Mon chou alles wat tussen die 2 gerechten komt is nog vaag.Ik wil niet te veel maken op tweede kerstdag ben ik niet thuis dan ben ik uitgenodigd om te komen gourmetten.
Geplaatst: 28 november 201213 j Sjonge daar heb ik nog niet over nagedacht. Ergens in de kerstvakantie (soms op 2e kerstdag, maar soms ook op een andere dag komen we met vier gezinnen bij elkaar en verdelen de gerechten dan meestal (de een de aardappels en de ander de groente etc). Meestal ben ik van de toetjes. Ja toetjes, want meestal maak ik er minstens 3. Maar dan wel mini's, anders krijg je van die belachelijke hoeveelheden. Soms is er veel te veel (omdat iedereen iets maakt) dan verdelen we het eten gewoon over twee (of meer) dagen. Dan is het lekker makkelijk op andere dagen in de vakantie. Het is dan vooral een gezellige bende en we spreken elkaar allemaal weer.
Geplaatst: 28 november 201213 j Hallo Antoine,Wat leuk dat jij ook al zo vroeg met de kerst bezig bent. Wij vieren hier geen sint dus na de thanksgiving, en dat was vroeg dit jaar, hebben we de boom al opgezet. Kerst is voor ons altijd iets bijzonders. Vele mensen zijn bij ons welkom en schuiven aan. Wij genieten van het gezelschap van familie en vrienden. Er zit zo 20 man bij ons aan de tafel. Ik hou van koken En ik plan alles ruim van te voren. Mijn schoonvader verteld elk jaar een mooi kerstverhaal. We halen de muziek instrumenten te voorschijn en maken muziek. We zijn altijd al een hechte familie. kerst is bij ons geen straf maar echt een feest. En kerst heeft voor ons nog een diepere betekenis. Binnenkort ga ik de diners plannen dus ik laat het je nog weten wat het gaat worden. groetjes
Geplaatst: 28 november 201213 j Auteur Oh heerlijk! Zo gaat het bij ons nou ook... Sommige mensen vinden kerst een straf maar het is bij ons echt traditie. En natuurlijk een stukje overtuiging, maar daar zijn andere forum's voor... gr In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 3 december 201213 j Nog lang niet mee bezig.. Maar wel al bezig met kleine hapjes voor oud&nieuw bedenken Zoveel mogelijk speciale dingetjes > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 4 december 201213 j Zal eerst moeten weten welke dag mijn dochter naar hier komt of ik naar daar ga.1 dag ga ik naar mijn broer toe dan kookt hij en neem ik het toetje of iets anders mee.Dus eigenlijk nog geen idee wat we gaan eten .
Geplaatst: 4 december 201213 j Auteur Wat ik vaak doe: Marinades een dag van te voren maken en het vlees inleggen.Toetjes (zeker tiramisu) een dag van tevoren maken.Soepen een dag van te voren laten trekken.Ook de liflafjes een dag van te voren maken. De dag zelf hoef ik dan alleen maar het vlees te braden en wat dingen op te warmen. gr In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 4 december 201213 j Vorig jaar alles bij ons gehad, dus dit jaar zijn we lekker overal uitgenodigd, een dag bij mn schoonouders aan de rollade en stoofperen, een dag naar mn tante (met een neefje op de hotelschool die heeeul lekker kan koken) dagje gourmetten met vrienden, en een dag naar mijn vader lekker marokaans of indisch eten, dus ik kom de dagen wel weer door (en daarna een balans week inlassen pfjoeh) “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
Geplaatst: 14 december 201213 j Kerstdag bij de dochter van mijn vrouw en ik ben kok van dienst, de rotzooi opruimen is voor de dames die hun ketting zolang is dat ze de keuken niet uit kunnen Coupe met ijsbergsalade-grijze noordzeegarnalen en kingcrab, saus naar keuze. Aspergesoepke. Hertekalffilet met vollegrondswitloof gekaremiliseerd met kroketjes. Champagnesorbet. Ijsstronk-brusselse wafel met slagroom-appelstrüdel met slagroom, vrij te kiezen, schoonmoeder zal wel voor de trio gaan Als dranken, witte wijn, Prosecco en water of cola voor Bob Kerstavond gezellig met ons tweetjes en 1 gegrilde kreeft & meerdere gegrilde oesters de man.Weer als dranken, witte wijn en Prosecco. 14 december 201213 j aangepast door Gast
Geplaatst: 14 december 201213 j Auteur Klinkt goed! Behalve dat zeefruit dan In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 24 december 201213 j nou hier wordt het eerst kerstdag:Tomaten soep (van tomaten van eigen teelt netjes bewaard in de vriezer) met stokbrood en kruidenboter coupe panzanella mini cottage pies en chicken and bacon tarts hoofd wordt Kippenrollade, stroganoff saus, home made tagiatella, aardappeltjes uit de oven, sla , broccoli, bloemkool en spinazie toetje verzorgt mijn schoonzusje dus dat weet ik nog niet. 2 kerstdag:rode linzen soep chicken caesersalad hoofd wordt roast beef with roast potatoes, sperzieboontjes, bietjes en stoofpeertjes met het toetje kan er gekozen worden uit:bitterkoekjes rumpuddingapple crumble en ijsdecadente witte chocolade mousse
Geplaatst: 26 december 201213 j ons kerstdiner was:koolraap in blokjes, patat in blokjes en verse worst in stukjes met mayonaise......en als toetje.........helaas niets uit eigen tuin maar deze oogst van het hollandse land gaf wel een erg tevreden buikje bij iedereen! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 26 december 201213 j Ons kerstmenu bestond uit: knakworst, blokjes kaas en popcorn geserveerd met kippenpootjes in alle soorten en maten Speciaal voor onze kleine man, al zijn lievelingshapjes op tafel en voor 1x zonder groente. Kortom een maaltijd zonder gezeur en iedereen blij
Geplaatst: 27 december 201213 j Een heerlijk avondje gehad, lang getafeld en een spelletje toe. Het voorafje werd een pompoensoepje, hoofdgerecht zie eerdere post aangevuld met een rolletje zuurkool in een lapje seranoham en een ricotta-spinazie-geitenkaas bakje van filodeeg.En het toetje toch maar een noga parfait bol uit de vriezer met aardbeisaus met rode peper merengue.
Geplaatst: 28 december 201213 j Heerlijke kerst gehad en zalig gegeten.Pompoensoep die als vooraf bedoeld was hadden mijn moeder en ik de dag voor kerst al op....moesten toch voorproeven Ook de bak ijs moest er aan geloven. Eerste kerstdag hebben we zitten grillen en tweede kerstdag hadden we spruitjes met rollade en stoofpeertjes. ~I believe in God, only I spell it Nature~
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.