essiebes Posted February 22, 2011 Posted February 22, 2011 (edited) Ik heb hier zaadjes van lycopersicon lycopersicum L. Op de voorkant van het zakje staat wel dat het balkontomaten zijn, maar zouden deze nu wel of niet in een hanging basket kunnen? Edit: Op het zakje staat de naam Maja. Edited February 24, 2011 by Guest Quote
hansm Posted February 22, 2011 Posted February 22, 2011 lycopersicon lycopersicum is de latijnse naam van tomaat daarachter hoort nog varieteit naam, waar de (L) voor staat ipv de varieteits naam weet ik niet.Staat er niet nog de varieteits naam op het zakje ? Quote Players only love you when they're playing.
dennislp Posted February 22, 2011 Posted February 22, 2011 (edited) -Laat maar - Edited February 22, 2011 by Guest Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Koert Posted February 22, 2011 Posted February 22, 2011 Even goed lezen wat Hans boven je schrijft, Dennis! Quote Even a broken clock is right twice a day
essiebes Posted February 24, 2011 Author Posted February 24, 2011 lycopersicon lycopersicum is de latijnse naam van tomaat daarachter hoort nog varieteit naam, waar de (L) voor staat ipv de varieteits naam weet ik niet.Staat er niet nog de varieteits naam op het zakje ? Ja, gevonden! Openingsbericht aangepast. Er staat dus 'Maja' op de voorkant van het zakje. Dat zegt mij natuurlijk nog steeds niet of hij nou in een hanging basket kan Quote
hansm Posted February 24, 2011 Posted February 24, 2011 Je kunt nu met varieteit naam op google zoeken naar eigenschappen,dit viondt ik bv Maart-april binnen zaaien bij 20 graden C. Na het verspenen binnen uitplanten in potten. Maja wordt ca. 45 cm hoog en is ideaal voor terras en balkon. Zoete tomaten van ca. 5 cm. doorsnee.Lijkt mij dus geschikt voor hangingbasket, pot en vollegrond Quote Players only love you when they're playing.
essiebes Posted February 24, 2011 Author Posted February 24, 2011 Je kunt nu met varieteit naam op google zoeken naar eigenschappen,dit viondt ik bv Maart-april binnen zaaien bij 20 graden C. Na het verspenen binnen uitplanten in potten. Maja wordt ca. 45 cm hoog en is ideaal voor terras en balkon. Zoete tomaten van ca. 5 cm. doorsnee.Lijkt mij dus geschikt voor hangingbasket, pot en vollegrond Dat stukje stond idd ook op het zakje. Ik denk dat ik het maar gewoon probeer Quote
RvO Posted February 26, 2011 Posted February 26, 2011 lycopersicon lycopersicum is de latijnse naam van tomaat daarachter hoort nog varieteit naam, waar de (L) voor staat ipv de varieteits naam weet ik niet. Ter info: De letter(s) achter de naam van een plant zijn de afkorting van de naam van degene die deze plant het eerst heeft beschreven en de naam voor de plant heeft bedacht. Overigens geeft de soortenbank "Solanum lycopersicum L." als naam, zie: (http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=flora_nl&menuentry=soorten&id=2597&tab=beschrijving). Geen idee wat de actuele naam werkelijk is. Een volledige wetenschappelijke plantenaam bestaat uit 3 of 4 delen: geslachtsnaam (Solanum = nachtschade), soortnaam (lycopersicum = tomaat), ondersoort of varieteit (niet benoemd in dit voorbeeld) en auteursnaam (L. = Linneas) Bij kruisingen zit het nog iets ingewikkelder in elkaar. Dan staat er ook nog een "x" in de naam en een verwijzing naar de ouders, maar hoe dat ook alweer precies zit, dat heb ik niet paraat. Zo heb ik nog eens wat aan m'n studie biologie Groet, RvO Quote
hansm Posted February 27, 2011 Posted February 27, 2011 Bedankt ik vroeg me echt af van de hoofdletter L Quote Players only love you when they're playing.
Frank Houweling Posted February 27, 2011 Posted February 27, 2011 lycopersicon lycopersicum is de latijnse naam van tomaat daarachter hoort nog varieteit naam, waar de (L) voor staat ipv de varieteits naam weet ik niet. Ter info: De letter(s) achter de naam van een plant zijn de afkorting van de naam van degene die deze plant het eerst heeft beschreven en de naam voor de plant heeft bedacht. Overigens geeft de soortenbank "Solanum lycopersicum L." als naam, zie: (http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=flora_nl&menuentry=soorten&id=2597&tab=beschrijving). Geen idee wat de actuele naam werkelijk is. Een volledige wetenschappelijke plantenaam bestaat uit 3 of 4 delen: geslachtsnaam (Solanum = nachtschade), soortnaam (lycopersicum = tomaat), ondersoort of varieteit (niet benoemd in dit voorbeeld) en auteursnaam (L. = Linneas) Bij kruisingen zit het nog iets ingewikkelder in elkaar. Dan staat er ook nog een "x" in de naam en een verwijzing naar de ouders, maar hoe dat ook alweer precies zit, dat heb ik niet paraat. Zo heb ik nog eens wat aan m'n studie biologie Groet, RvOPrunus xdomestica 'Aprimira' bijvoorbeeld is een kruising tussen een pruim en een abrikoos, en heeft de variateitnaam "Aprimira". Vroeger dacht ik dat iedereen wel wist wat een cultivar was, iedereen in Boskoop weet het Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
FruitLent Posted December 9, 2011 Posted December 9, 2011 Dag Frank, Naar onze mening is 'Aprimira' (ook wel: 'Aprikola', 'Miracose' of 'Apribelle') geen kruising tussen een pruim en een abrikoos. Het gaat naar onze mening over een gewone pruim. Zie het artikel "pruim" op onze hobby-website: http://www.fruitlent.nl/pruim.html Vriendelijke groeten, Marcel Joosten,FruitLent. Quote FruitLent: Exclusieve vruchtentuin op de rand van de stad.
Recommended Posts