Missmass Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 Hallo, Ik ben op zoek naar 4 tomatenspiralen, maar kan ze nergens vinden. Kan iemand me vertellen waar ze te koop zijn? Heb al alles af gegoogled.. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Nynkef Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 In Frankrijk bij praktisch alle plantenwinkels Quote
Missmass Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Geplaatst: 23 december 2012 Haha, oh! Nou, is een tikje uit de richting Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
wilma2 Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 ik heb ze onlangs bij Intratuin gezien. Quote
Frans Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 Intratuin heeft ze maar dan wel voor een naar mijn mening veel te hoge prijs. Als je er maar vier nodig hebt is dat niet zo'n probleem denk ik maar ze zullen in het voorjaar nog wel op meerdere plaatsen (minder duur) te koop zijn. Mijn tomatenspiralen heb ik voor ongeveer een euro per stuk in een duitse bouwmarkt gekocht. Misschien heb je hier nog iets aan. Je hebt spiralen die uit gegalvaniseerd staaldraad bestaan en spiralen die bestaan uit gedraaide holle alluminium buis. Die laatste zijn duurder maar omdat ze stug zijn blijven ze netjes recht overeind in de grond staan ongeacht het gewicht van de plant dat er aan komt te hangen. Spiralen uit massief staaldraad kunnen later in het seizoen gaan doorhangen en dan ziet het geheel er nogal slordig uit. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Missmass Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Geplaatst: 23 december 2012 Dankjewel voor de reacties! Ik zou zelf ook gaan voor aluminium spiralen, omdat ik ze ook wil gebruiken voor in diepe potten en mijn moesbakken. Eventueel kunststof zou ook prima zijn, maar ik vind het wel wonderlijk dat ze nauwelijks te krijgen zijn. Misschien meer kans inderdaad in het voorjaar.. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
DebjeDuif Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 Hier heb ik ze bij de Hornbach vandaan, bij de intratuin ook gezien inderdaad, maar veel duurder, hornbach waren ze 1,15 per stuk Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
Jorieke123 Geplaatst: 24 december 2012 Geplaatst: 24 december 2012 Bij de Welkoop hebben ze ze ook. Maar het is er nu gewoon geen tijd voor. Op die plek in de winkel staan nu winter producten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 24 december 2012 Geplaatst: 24 december 2012 Misschien heb je hier nog iets aan. Je hebt spiralen die uit gegalvaniseerd staaldraad bestaan en spiralen die bestaan uit gedraaide holle alluminium buis. Die laatste zijn duurder maar omdat ze stug zijn blijven ze netjes recht overeind in de grond staan ongeacht het gewicht van de plant dat er aan komt te hangen. Spiralen uit massief staaldraad kunnen later in het seizoen gaan doorhangen en dan ziet het geheel er nogal slordig uit. O, ik vind de aluminium juist veel slechter van kwaliteit. En je kan ze niet ontsmetten door ze in het kampvuur te leggen (moest ik ontdekken tot mijn grote spijt ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Frans Geplaatst: 24 december 2012 Geplaatst: 24 december 2012 O, ik vind de aluminium juist veel slechter van kwaliteit.Daar zaten zeker plakkertjes 'Origine France Garantie' op toen je ze kocht . Ik heb alleen gegalvaniseerde stalen spiralen maar een familielid gebruikt al jaren met grote tevredenheid de aluminium versie. Zijn wel gekocht in Duitsland. Met dat niet in vuur kunnen ontsmetten heb je een punt. Daar had ik niet eens over nagedacht. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
appelvrouw Geplaatst: 24 december 2012 Geplaatst: 24 december 2012 Dan zijn die van mij met de Fransche slag gemaakt Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gemma Geplaatst: 24 december 2012 Geplaatst: 24 december 2012 Intratuin heeft ze.Maar zelf heb ik ze gekocht bij onze winkel op het tuinencomlex.1,50 per stuk.. ( heb er gelijk 10 meegenomen ) Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
simke Geplaatst: 24 december 2012 Geplaatst: 24 december 2012 de spiralen zijn van het bekende tuin kassen merk. Quote
Nynkef Geplaatst: 25 december 2012 Geplaatst: 25 december 2012 Ik ga eind komende lente w.s. weer naar Frankrijk, moet ik er een paar voor je meenemen?? Ik woon in R'dam Quote
Missmass Geplaatst: 25 december 2012 Auteur Geplaatst: 25 december 2012 Hartstikke lief aanbod hoor, maar ik ben gisteren even langs de Coppelmans gereden (vergelijkbaar met Intratuin) en zij verwachten de spiralen binnen nu en 2 maanden weer in de schappen te hebben liggen. Ik wacht dat dus even af. En weet je, ik ben echt maar een hobbyist hoor, piepklein tuintje met enkele klimprojecten (snack-komkommer, tomaten, pattison's en pompoentjes). Maar bedankt voor je anbod! Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Nynkef Geplaatst: 25 december 2012 Geplaatst: 25 december 2012 Kost niks om ze mee te nemen Als je ze alsnog niet kunt vinden stuur je me eind april maar een peebeetje Quote
HuubvG Geplaatst: 25 december 2012 Geplaatst: 25 december 2012 Tsjongesj, ik werd helemaal nieuwsgierig naar wat er allemaal achter deze teksten omtrent tomatenspiralen zat, kon er me eigenlijk niets bij voorstellen... Maar gewoon even doorgoogelen en ja hoor, wat een handig ding! Zo simpel, je zou het bijna zelf kunnen bedenken, en vervolgens maken... Quote
Missmass Geplaatst: 25 december 2012 Auteur Geplaatst: 25 december 2012 Tsja, als je handig bent... maar ik mag dan wel groene vingers hebben, handig ben ik dan weer allerminst! Ik vind ze vooral fijn omdat ze je klimmers zo netjes en opgeruimd omhoog laten klimmen. Ik heb een klein tuintje en heb gewoonweg geen plek voor enorme planten. Met deze spiralen kan ik mijn tomaten, snackkomkommer, citroenkomkommer en een mini pompoentje netjes omhoog laten klimmen zonder dat het teveel ruimte in beslag gaat nemen en zodat alles er orderlijk uit blijft zien (oog wil ook wat!). Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
angela († maart 2025) Geplaatst: 25 december 2012 Geplaatst: 25 december 2012 Ik heb de mijne bij de Boerenbond gehaald lengte 1.70 prijs 1.69 Quote
Missmass Geplaatst: 26 december 2012 Auteur Geplaatst: 26 december 2012 Ah, die hebben we hier ook! Zuiden des lands he. Doet me denken aan een vriendje dat ik ooit had en die uit Amersfoort kwam. Had nog nooit van de Boerenbond gehoord en vroeg of het soms een of andere vakbond was Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 december 2012 Geplaatst: 26 december 2012 Hier bij de BB hebben ze momenteel nog bijna niets voor de tuin dat heeft plaats moeten maken voor vuurwerk.Dus ik weet niet of ze momenteel tomaatspiralen hebben maar dadelijk als het tuin seizoen weer begint zullen ze wel weer beschikbaar zijn. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.