Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

MTF 2013 ruillijst van Jet

Featured Replies

Geplaatst:

O bedoel je dat.

Volgens mij gaan die stekken van de winterkamperfoelie wel goed.

En anders zaten die knoppen er al aan.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:
  • Auteur

Die stekken heb ik gisteren gesneden, dus de blaadjes zijn nog van de moederplant.

Dahlia`s voor Jootje!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik zou graag nog een cornus mas willen en een haverwortel.

Dan zag ik net ook dat je op zoek bent naar broccoliplantjes. Daar kan ik je wel aan helpen (als de zaadjes tenminste willen kiemen - maar dat weet ik over ca. 3-4 weken wel - ik ga half februari zaaien op een bloemdag). Hoe veel wil je?

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

En ik heb mijn lupinezaad gevonden, het is een hele hoop.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
  • Auteur
Ik zou graag nog een cornus mas willen en een haverwortel.

Dan zag ik net ook dat je op zoek bent naar broccoliplantjes. Daar kan ik je wel aan helpen (als de zaadjes tenminste willen kiemen - maar dat weet ik over ca. 3-4 weken wel - ik ga half februari zaaien op een bloemdag). Hoe veel wil je?

Komt voor de bakker Kruidje. Kijk maar hoe het met zaaien gaat..alles tussen 2 en 6( zoveel zet ik er altijd) is prima!

Geplaatst:
En ik heb mijn lupinezaad gevonden, het is een hele hoop.

jessssssssssss

Geplaatst:
  • Auteur

Angela ik zet je erbij voor de raja aardappelen en voor emmer(s) met schelpen.

Gisteravond binnen gekregen: De stokbonen Coco..je eet ze als mangetout als ze jong zijn en als droogboon later in de teelt. ( Ecosser betekend doppen..ik moest het ook even opzoeken )

Verder flageoletjes..die geven geen megaopbrengst, maar lekker img024412041359644277.JPGimg024520171359644286.JPG

Geplaatst:

oh ik ben zooow nieuwsgierig!

Geplaatst:

ik lees net wat raars op het internet (diana's website)

In Nederland kun je bij grote brouwzaken wel “drinkbare” alcohol van 96% kopen, maar in Nederland is die enorm duur door de accijns die daarop ligt. Ik las op deze pagina van Brouwmarkt dat een liter inmaakalcohol in Nederland zo ongeveer 65-70 euro kost, maar in landen als Italië, Frankrijk, Andorra, etc. slechts 12 tot 15 euro per hele liter.

als dat echt zo is....zou jij dan misschien een fles inmaakalcohol voor mij uit frankrijk mee willen nemen?

ik kan het geld wel op je rekening overmaken...

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zal kijken of ik het hier kan vinden. Ik heb wel eens begrepen dat mensen het in Luxemburg kochten en dat het dan 20 (euro)piek kostte. Ik kom er nog op terug.

Geplaatst:

aAls er iemand naarr milaan gaan?? in de supermarkt staan de flessen voor 11,50 geen geld.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
Ik zal kijken of ik het hier kan vinden. Ik heb wel eens begrepen dat mensen het in Luxemburg kochten en dat het dan 20 (euro)piek kostte. Ik kom er nog op terug.

Super!

Geplaatst:
aAls er iemand naarr milaan gaan?? in de supermarkt staan de flessen voor 11,50 geen geld.

jij had het dus ook al gezien!? belachelijke verschillen he?

helaas ken ik niemand in Italie die hier naartoe komt...maar als er vrijwilligers zijn....

Geplaatst:

4 jaar 4 flessen meegenomen.en daar moet ik het meedoen.Kan niet meer ver reizen.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
  • Auteur

Omdat ik een tijdje niet op mijn landje zal zijn zal ik volgende week al van alles klaar moeten maken...wie er nog iets wil dat opgepot moet worden laat het even weten...

Geplaatst:
  • Auteur

Aangeboden:

Planten:

kruiden:

-Sint Janskruid(Hypericum perforatum)

-Zeepkruid (Saponaria ocymoides)(Conny, Erny)

-Koningskaars (Verbascum thapsus)(Conny)

-Lorrainse knoflookbieslook (Erny, Nynke)

-Polei munt ( Mentha Perlegium of pulegium )(Erny,Nepomuk)

-Vaste bonenkruid( Saturega)( Kruidje)

-Muurleeuwenbek(Cymbalaria muralis)(Erny)

-Zonnekroon ( silphium)

-Teunisbloem(Oenothera)

- Bont zevenblad (Dennis)

Groenten:

-Chayotes (Sechium edule) om te planten..ik heb er verschillende en de eerste begint uit te lopen (Erny, Jootje, Dennis 29, Eva, Thea)

chayote-t7169.html?hilit=chayote

-Egyptische ui (Allium x proliferum, syn. Allium cepa var. viviparum)(Eva)

-Eeuwig Moes

-Yakon( Conny, Jootje, Eelzutju, Eva)

-Haverwortel (paarse morgenster, armeluisasperge(Tragopogon porrifolius)(Kruidje

-Biologische pootaardappel Raja dikke maat nog 15 te gaan( Angela-5, Eva-5, Nynke-5))

Bloemen

Dahlia(Kruidje)

Fruit

3e jaars oude avocadoboom

3 gewortelde stekken van mijn kruisbes Hinnomaki Geel ( afleggers)(Angela, Kruidje)

Stekken:

-Knotwilg (schietwilg)( Dennis29)

-Treurwilg

-Boswilg ( bloeit heel vroeg, en trekt zo veel bijen!)http://www.imkerpedia.nl/wiki/index.php/Boswilg

De stekken van de treurwilg en de knotwilg kan ik eventueel nu al in water of potgrond laten wortelen zodat ze in het voorjaar geplant kunnen worden.

-Winterkamperfoelie (Lonicera fragrantissima ) te vermeerderen uit stek in de lente/vroege zomer ( Jorieke, Conny, Dennis29)

-Kornoelje ( Cornus mas) ( Dennis, Kruidje, Eva)

-ufo 4 als ze uitlopen ( Dennis)

Spullen:

-Beugelpotten voor de inmaak..1 liter

-boeken zie: moestuin-en-kruidenboeken-aangeboden-t7556.html ( Kruidenbijbel voor Nepomuk en Stap voor Stap voor Angela)de rest van de boeken zijn ook weg

-Koolkragen ( Jorieke)

zaden

-Haricots coco gros Sophie à rames: http://www.graines-baumaux.fr/67686-har ... rames.html Een witte stokboon die vers, half droog

( uit de vriezer) of droog gegeten kan worden..deze staat bekend om zijn excellente smaak!(Eva)

-Flageolets

-Haricot Nain Brittle Wax ( gele lage boterboon Phaseolus vulgaris)

-St-Fiacre witte boon speciaal voor de cassoulet ( pas zaaien als het warm is/eigen oogst)(Jorieke)

-Wieringer Langstro-erwt (eigen oogst 2012)(Eva)

-grote Borlottibonen (stambonen) ( tht 2017, afgelopen jaar gekocht..een veel te grote doos(400zaden..nog350 te gaan)(Eva)

-Heilige boon ( stokboon)

-Platte peterselie ( eigen oogst/ Petroselinum crispum)

-Rose de Bern..de beste tomaat

-Gele Morgenster(Tragopogon pratensis subsp. pratensis)

-Suikerwortel ( (Vergulde wortel), Sium Sissarum, Skirret eigen oogst 2012)

-Ananaskers (Physalis Tirol)

-verfbrem (Genista Tinctoria)(Eva)

-valse indigo(Baptisia Australis)(Eva, Dennis 29)

- koriander ( Coriandrum Sativum..garantzaden tht 2015)

- Klimmende Winde ( Ipomea)

- Nigella ( juffertje in het groen)

- 3 x zakje reuzenzonnebloemzaad

- 2 soorten pompoenzaad(Nepomuk)

- Betterave crapaudine..een vergeten groente..oude Franse soort bietjes ( langwerpig, donkerroze vlees, zeer smakelijk)(Angela)

- Riesen von Aspern ( Eelzhutju)

Gevraagd:

-Iemand die binnenkort voor mij paprika`s wil zaaien..de zaden kan ik aanleveren.(Conny)

-Iemand die binnenkort voor mij peper`s wil zaaien..de zaden kan ik aanleveren.( Erny)

-Iemand die binnenkort voor mij preiplanten wil zaaien..(Jorieke)

-brandywine & palmkool (nepomuk)

-Doornloze braam ( Erny) ( en ik wil nog graag van de volgende bramen één: Loch Ness en Chester)

-Honingbes,

-grote zwarte bes( Angela)

-zwarte framboos

-tayberry(Thea)

-Jostabes (Dennis29)

-Loganbes

-zwarte en rode bessen (Dennis)

-kervelzaad(Jootje)

-aparte rabarbersoorten zoals Red Champagne ( Nepomuk) en Frambozenrood en ?

-Salie lavendufolia

-bloemkool/kool/broccoliplantjes(Kruidje...broccoli)

-Chioggia bietenzaad( Nepomuk)

-Tuinbonenzaad(of planten)

-gekochte pompoenzaden..t liefst een blauwe soort

-gemengde radijs ( Eelzhutju)

--lupinezaad ( Jootje, Kruidje)

- ik denk erover om toch kapucijners te zetten..dus als iemand vers kapucijnerzaad teveel heeft hou ik me aanbevolen..(Eva)

-Emmers en schelpen(Angela)

-Oude dassen/sjaals(langwerpig) voor recycleproject

-netjes van ui, sinaasappel,mandarijn etc voor recycleproject

-restjes wol in vrolijke kleurtjes voor een regenboogdas voor een klein mannetje

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ik wil die Betterave crapaudine wel eens proberen. Ik heb ze even opgezocht en ze zien er leuk uit.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb ze er voor je bijgezet Angela!

Geplaatst:

zou ik nog een kornoelje van jou mogen Jet?

en een stuk of 5 aardappels?

Geplaatst:
  • Auteur

Tuurlijk.

Geplaatst:

mag ik dan misschien de laatste 5 pootaardappels en een stukje/polletje knoflookbieslook ?

Ik heb helaas niets bijzonders terug te geven of wil je misschien wat tah tsai - zaadjes ?

Geplaatst:
  • Auteur

Dat mag je Nynke. Met de knoflookbieslook hoop ik dat het lukt, ik wil ze er deze week uithalen, maar er ligt hier een dikke laag sneeuw. Ga er toch maar vanuit dat het lukt.

Wat ruilen betreft: heb je geen restjes gekleurde wol voor een dasje dat ik wil breien voor de kleinzonen?

Geplaatst:

Een restje wol? Ik ben, op dit moment, voor het eerst sinds 30 jaar een sjaal aan het breien, ik kon niet averechts breien en ook geen steken opzetten

Nee, daar kan ik je dus niet aan helpen

Geplaatst:

ik zal eens kijken wat ik nog aan wolletjes heb Jet...ik kan namelijk helemaal niet breien dus ik wil het wel kwijt!

Geplaatst:
  • Auteur

Tof Eva, dank je wel.

Nynke, je mag ook een pak geleisuiker ( speciaal 500 gram) voor me meenemen..of bloemkool/broccoli plantjes, die zoek ik ook?

Zaadjes heb ik ondertussen voor 3 jaar geloof ik.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.